وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن
خورد و خوراک شما باید کنترل شده و مناسب و به اندازه باشد سعی کنید مراقب کالری دریافتی خود باشید در مصرف غذا زیاده روی نکنید و از میزان غذای مصرفی خود غافل نشوید انتخاب ظرف غذا در این زمینه نقش مهمی ایفا میکند با کمی دقت خواهید توانست به اندام ایده آل و مورد نظر خود برسید همیشه تعادل را خوردن غذا رعایت کنید.

طبق آمار International Journal of Obesity، اکثر بزرگسالان حدود ۹۲ درصد از هر چیزی که در بشقاب غذایشان باشد را می‌خورند. این‌که شما بدانید تقریبا همه آن‌چه درون بشقاب غذایتان باشد را می‌خورید، به شما کمک می‌کند تا در میزان غذایی که می‌خورید بیشتر دقت کنید و مقدار کم‌تری غذا درون ظرفتان بریزید.
وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن   وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن
مطالعات زیادی نشان می‌دهد که اگر در وعده‌های غذایی افراد، تنوع غذایی بیشتری وجود داشته باشد، باعث خوردن بیشتر می‌شود و اگر تنوع غذایی کم‌تر باشد، افرد کم‌تر غذا می‌خورند. وقتی در یک وعده غذایی از یک نوع غذا می‌خوریم، لذت بردن از طعم و ظاهر غذا به‌آرامی فروکش می‌کند، اما تنوع غذایی این میل به غذا خوردن را بیشتر می‌کند. اگر هنوز هم علاقه دارید که بشقاب غذایتان متنوع باشد، سعی کنید در کنار وعده اصلی، از انواع سبزیجات استفاده کنید.
وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن   وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن   وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن
تحقیق دانشگاه Rhode Island نشان می‌دهد کسانی که نمایه توده بدن آن‌ها بالا باشد، خیلی سریع‌تر از دیگران غذا می‌خورند. کسانی که سریع غذا می‌خورند، حدود ۳۳ درصد در دقیقه، غذای بیشتری از دیگران مصرف می‌کنند.

متخصصان تغذیه در یکی از مطالعات، با در نظر گرفتن یک ظرف بزرگ برای بستنی خوردن، تا ۳۱ درصد بستنی بیشتری درون ظرف ریختند، بدون این‌که افراد مصرف‌کننده متوجه این مسئله شده باشند. اندازه ظرفی که برای دسرها یا بستنی‌ها انتخاب می‌کنید خیلی مهم است. سعی کنید ظرف‌های کوچک‌تری انتخاب کنید تا کم‌تر بخورید.

وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن   وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن   وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن   وعده‌های غذایی سریع غذا خوردن تنوع غذایی بستنی خوردن

منبع:RD

5 1000
ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آیا انواع نوسانات خلقی را می شناسید؟
  • بررسی نوشابه های انرژی زا و ارزش غذایی آنها
  • شایع شدن استرس در فرزندان امروزی
  • برای حفاظت از قوزک پا بند کفشتان را اینگونه ببندید
  • حرکات ورزشی بعد ازگرم کردن
  • خستگی مداوم و رفع آن
  • عجول بودن برخی دختران در انتخاب همسر مناسب
  • شکست های تلخ عاطفی در بچه
  • محبوبترین ها

  • اصول و قواعد مهم در شستشوی نوزاد در حمام
  • اشتباهات رایج خانواده ها در زمینه خوابیدن اطفال
  • دستور تهیه سوپ خوش طعم برای تحریک اشتهای خردسالان
  • با رفتارهای مناسب جایگزین تنبیه بدنی آشنا شویم
  • اهمیت درمان سریع لنگش کودک
  • تاثیرات منفی سوء تغذیه برای رشد
  • برخورد صحیح با کودک بیش فعال را بیاموزید
  • تکرار بداخلاقی های اطفال
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما