ejtenab-az-porkhori
خورد و خوراک شما باید کنترل شده و مناسب و به اندازه باشد سعی کنید مراقب کالری دریافتی خود باشید در مصرف غذا زیاده روی نکنید و از میزان غذای مصرفی خود غافل نشوید انتخاب ظرف غذا در این زمینه نقش مهمی ایفا میکند با کمی دقت خواهید توانست به اندام ایده آل و مورد نظر خود برسید همیشه تعادل را خوردن غذا رعایت کنید.

طبق آمار International Journal of Obesity، اکثر بزرگسالان حدود ۹۲ درصد از هر چیزی که در بشقاب غذایشان باشد را می‌خورند. این‌که شما بدانید تقریبا همه آن‌چه درون بشقاب غذایتان باشد را می‌خورید، به شما کمک می‌کند تا در میزان غذایی که می‌خورید بیشتر دقت کنید و مقدار کم‌تری غذا درون ظرفتان بریزید.
index
مطالعات زیادی نشان می‌دهد که اگر در وعده‌های غذایی افراد، تنوع غذایی بیشتری وجود داشته باشد، باعث خوردن بیشتر می‌شود و اگر تنوع غذایی کم‌تر باشد، افرد کم‌تر غذا می‌خورند. وقتی در یک وعده غذایی از یک نوع غذا می‌خوریم، لذت بردن از طعم و ظاهر غذا به‌آرامی فروکش می‌کند، اما تنوع غذایی این میل به غذا خوردن را بیشتر می‌کند. اگر هنوز هم علاقه دارید که بشقاب غذایتان متنوع باشد، سعی کنید در کنار وعده اصلی، از انواع سبزیجات استفاده کنید.
food
تحقیق دانشگاه Rhode Island نشان می‌دهد کسانی که نمایه توده بدن آن‌ها بالا باشد، خیلی سریع‌تر از دیگران غذا می‌خورند. کسانی که سریع غذا می‌خورند، حدود ۳۳ درصد در دقیقه، غذای بیشتری از دیگران مصرف می‌کنند.

متخصصان تغذیه در یکی از مطالعات، با در نظر گرفتن یک ظرف بزرگ برای بستنی خوردن، تا ۳۱ درصد بستنی بیشتری درون ظرف ریختند، بدون این‌که افراد مصرف‌کننده متوجه این مسئله شده باشند. اندازه ظرفی که برای دسرها یا بستنی‌ها انتخاب می‌کنید خیلی مهم است. سعی کنید ظرف‌های کوچک‌تری انتخاب کنید تا کم‌تر بخورید.

salamdr_55b0a10a45adf

منبع:RD

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • گزارش تصویری از کاخ ورسای اسپانیا
  • بیماری تب شالیزار چیست؟
  • مثبت اندیشی و دوری از ناامیدی
  • بررسی انواع آسیب دوچرخه سواری
  • هيرسوتيسم‌ | رشد بيش‌ از حد موها در صورت‌ و بدن‌ زنان‌
  • پیاز تضمین کننده سلامت بدن
  • دو غذای لقمه ای مخصوص با نان تست
  • نه کلید برای پدران و مادران خوب
  • روزه گرفتن | بیماری کیسه صفرا و سنگ کلیه
  • داروهایتان را به دیگران ندهید
  • چه علائمی نشان دهنده ی بیماری قلبی است؟
  • نعناع برای بیماران سندرم روده تحریک پذیر مفید است
  • عناصر مفید در یادگیری -1
  • از کجا مشخص می شود رتینوپاتی دیابتی داریم؟
  • ماست ،دشمن کمرویی
  • محبوبترین ها

  • با این کارها پیرتر از سن واقعی دیده شوید قسمت 1
  • نظافت بهتر خانه با کمک خمیر دندان
  • پشت صحنه سلام بمبئی
  • پاکسازی هوای منزل با این روش ها
  • شغل آرایشگری در ایران
  • ویژگی های یک خانه آرام
  • نوجوان گربه ای واقعی
  • چاق شدن و مشکلات آن در مراکز درمانی
  • مصارف مختلف خمیر دندان
  • بیمار کردن سارق با این قفل
  • برنامه ریزی کردن برای تحصیل چه فوایدی دارد؟
  • هوای سرد و تناسب اندام
  • تغییر نکردن سیاست وزارت بهداشت در خصوص روغن پالم
  • دو راهکار برای پیشگیری از آلزایمر
  • پرونده اسید پاشی در اصفهان بی نتیجه ماند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است