20155412245470a

 

 

اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن به کاهش وزن دست پیدا کنید و لاغری را تجربه کنید پیشنهادات جالبی برایتان داریم که بد نیست در این مطلب به آن ها توجه کنید خوردن صبحانه و میان وعده های سالم تاثیرات بسزایی بر وزن شما خواهد گذاشت خودن ناهار و شام و کالری دریافتی از آن ها نیز بسیار مهم است همچنین احساس گرسنگی و مهمای رفتن نیز در لاغری و کاهش وزن شما دخیل هستند.

کم کردن وزن آن هم به صورت تدریجی کاری ساده و در عین حال بادوام است. اگر می‌خواهید هفته‌ای یک کیلو و در یک ماه ۴ کیلو وزن کم کنید کافی است به توصیه‌ها زیر عمل کنید. مطمئن باشید هیچ یک از این توصیه‌ها به سلامت شما لطمه نمی‌زند.
۱- صبحانه را از یاد نبرید:
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به منظور کاهش وزن هرگز وعده صبحانه را از برنامه روزانه‌تان حذف نکنید. خوردن صبحانه باعث سیری شما تا ظهر شده و از ریزه‌خواری پیشگیری می‌کند. بهتر است در وعده صبحانه از لبنیات، میوه‌ها، نوشیدنی‌های گرم بدون شکر و غلات استفاده کنید.
با این میز صبحانه، دوپینگ کنید
۲- در خوردن ناهار و شام زیاده‌روی نکنید:
نیازی نیست کالری مواد غذایی خود را مرتبا حساب کنید. ناهار و شام را به اندازه و تا جایی بخورید که احساس سیری کنید. کم خوردن شما را به سمت ریزه‌خواری سوق می‌دهد. برای وعده ناهار و شام می‌توانید از سبزی‌های بخارپز شده کنار گوشت قرمز یا سفید یا ماهی به همراه مقدار کمی غلات (نان یا برنج) بهره ببرید. اگر با این مقدار غذا سیر نمی‌شوید قبل از صرف ناهار یک بشقاب سالاد به همراه آبلیمو یا آبغوره میل کنید و بعد از آن نیز میوه یا ماست بخورید. هر چه میزان غلات مصرفی خود را بیشتر پایین آورید سرعت لاغری شما بیشتر می‌شود. هرگز غلات را کاملا از برنامه غذایی خود حذف نکنید زیرا این مواد سوخت اصلی ارگان‌ها هستند و حس سیری را القا می‌کنند اما مصرف بیش از حد آنها هم عامل اضافه وزن و چاقی است و باعث ایجاد اختلال در سیستم هورمونی بدن می‌شود. ایده‌آل‌ترین حالت این است که نصف میزان غلاتی را که قبلا می‌خورید میل کنید.
۳- اگر گرسنه شدید میان‌وعده مناسب بخورید:
اگر احساس گرسنگی کردید نیازی نیست تا وعده بعدی خود را گرسنه نگه دارید. می‌توانید میان‌وعده بخورید اما میان‌وعده شما نباید مواد غذایی شیرین مثل کیک و شکلات یا نوشیدنی‌های صنعتی باشد. می‌توانید چند عدد مغز یا یک عدد میوه میل کنید.
252355-329669
۴- اگر مهمانید بی‌خیال رژیم شوید:
اگر به یک مهمانی دعوت شدید هرگز به خاطر اینکه مبادا رژیمتان بشکند آن را رد نکنید. هر ۳ روز یک بار بد نیست ناخنکی هم به مواد غذایی مورد علاقه‌تان بزنید. کافی است در مهمانی دسر نخورید یا به میزان بسیار کم میل کنید.
۵- به اندازه کافی آب بنوشید:
بهتر است در طول روز حدود ۱تا ۱/۵ لیتر آب بنوشید. البته آن را به بخش‌‌های کوچک تقسیم کنید و یک جا ننوشید. بهترین زمان برای نوشیدن آب قبل از صرف غذاست. این موضوع به پر شدن معده کمک می‌کند و باعث لاغری خواهد شد.
با فواید معجزه آسای آب و لیمو ترش آشنا شوید
۶- ورزش کنید:
برای لاغر شدن لازم است در کنار رعایت رژیم غذایی، ورزش کنید. ورزش متابولیسم را افزایش می‌دهد و انرژی بیشتری می‌سوزاند. بهترین حالت ۳ جلسه ۴۵ دقیقه‌ای ورزش در طول هفته است. پیاده‌روی تند و دوی آرام نیز بهترین ورزش‌های هوازی هستند که به لاغری شما کمک می‌کنند.
۷- هر روز خودتان را وزن نکنید:

یک بار در هفته صبح‌ها بعد از تخلیه روده و معده خود را وزن کنید. روی ترازو باید صاف بایستید. مشاهده وزن قابل توجهی که کم شده به شما انگیزه می‌دهد تا هفته آینده مجددا تلاش کنید. در صورتی که هر روز وزنتان را بکشید نوسان زیادی را حس می‌کنید و این موضوع باعث کاهش انگیزه خواهد شد. در صورتی که ورزش می‌کنید نیز ممکن است وزنتان کم نشود اما سایز کم می‌کنید زیرا ماهیچه‌ها جایگزین چربی می‌شوند.

167264_654

 

 

منبع:Medisite

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • صحبتی با مجردها
  • چه غذاهایی شما را پیرتر میکند؟
  • طریقه بر خورد با کودکانی که توقعشان زیاد است
  • کمکی بزرگ به تزریق ورید زیر پوستی
  • مسافرت خود را با این خوراکی ها آغاز کنید
  • اكستازي، سد محافظتي مغز را تخريب مي كند
  • متد جدید لاغری سه روزه
  • دانستنی های برای عادت مکیدن انگشتان اطفال
  • وعده های غذایی متخصصان تغذیه
  • پیشگیری از امراض قندی با رضایت از زندگی زناشویی
  • افزایش قد با دارو دروغ محض است
  • نکات مهم پیرامون هندزفری
  • پیامدهای اعتیاد به مصرف تریاک
  • پدر و مادرانی که مانع از رشد هوشی فرزندشان می شوند
  • کوفته نخود مغزدار
  • محبوبترین ها

  • چیپس یوفکای زیتونی
  • تخم مرغ و اسفناج در نان همبرگر
  • روش طبخ و تهیه انواع پاستا
  • تارت موز با آموزش گام به گام
  • چیز کیکی خوشمزه با تزئین آلبالو
  • اسموتی موز و سیب برای کاهش کلسترول بد
  • یک سینی استیک کبابی به روش مارتا استورات
  • طبخ پلو مرغ به روش جدید
  • یک پیتزای خوش طعم خانگی
  • کیک نرم و کم چرب
  • بهترین اسموتی ها برای سالم زندگی کردن
  • آموزش تهیه ی توپ خرمایی + مواد لازم
  • پیراشکی حوض
  • پنکیک ترکیه برای صبحانه
  • کیک لیمویی نرم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است