salamdr_55e43fb23e9e9

 

چگونه در سنین پیر و میانسالی وزن خود را کاهش دهیم چه راهکارهایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد ؟سالمندان برای رسیدن به کاهش وزن و از بین رفتن چربی های اضافی بدنشان از چه روش هایی باید کمک بگیرند پیشنهادات موثر متخصصین تغذیه برای این سنین کدامند ؟میان وعده و خورد و خوراک رژیمی برای افراد میانسال چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

تمرکز بر روی پروتئین‌های بدون چربی، بعد از ۶۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بر اساس مطالعات اخیر، این پروتئین‌ها به بدن سالمندان کمک می‌کنند تا عضله‌های بیشتری بسازند و این مزیت مهم،‌ مانع از بین رفتن عضلات در این سنین می‌شود.
سعی کنید ۳۰ گرم پروتئین بدون چربی در هر وعده غذایی بخورید و اگر میل به خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات دارید، این میزان را بیشتر کنید. در واقع پروتئین‌های بدون چربی، به رشد عضلات و بازسازی آن‌ها کمک زیادی می‌کنند، متابولیسم را بالا می‌برند و باعث سوختن بیشتر کالری‌ها می‌شوند. به‌علاوه این‌که نسبت به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، احساس سیری بیشتری به سالمندان می‌دهند و در نتیجه‌، مانع از خوردن میان‌وعده‌های ناسالم می‌شوند.
th

توده‌های عضلانی بدن با افزایش سن انسان، کوچک‌تر می‌شود؛ در واقع عضله‌ها در ۵۰ سالگی نسبت به ۲۰ سالگی، ۲۰ درصد کم‌تر هستند و از این سن به بعد، حتی کم‌تر می‌شوند. ضمن این‌که کاهش حجم عضله‌های بدن،‌ باعث کندتر شدن متابولیسم می‌شود و در نتیجه، اضافه‌وزن بیشتری در سنین بالای ۵۰ و ۶۰ به وجود می‌آید. برای همین باید تمرینات ورزشی قدرتی را به روال زندگی‌تان اضافه کنید تا چربی‌های بدن را بیشتر بسوزانید و از عضله‌های بدن محافظت کنید. البته لازم نیست از وزنه‌های سنگین شروع کنید، چون احتمال آسیب‌دیدگی را بالا می‌برد. وزنه‌های کم‌وزن و سبک، برای شروع خیلی مناسب‌اند.

منبع:prevention

5 1000
ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه | 144 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • از جمله عوارض تحمل دردهای طاقت فرسا
  • کدام داروها در ایران بیشترین مصرف را دارند؟
  • تصاویر دستگاه سانتریفیوژ سیتولوژیکال
  • برای افزایش وزن از غذا های شور استفاده کنید!
  • زودتر شاد شدن با زود خوابیدن
  • مزایای درختکاری برای افراد سالمند
  • مکانیزم های دفاعی و شخص افسرده
  • آیا رنگ سبز بعنوان انتخاب رنگ لباس خوب است؟
  • محبوبترین ها

  • سایه خاکستری افسردگی در کجا قرار دارد؟
  • صبور شدن فرزندان با برخی روش ها
  • وجود کتابخانه در خانه سبب افزایش هوش کودک
  • رابطه ی شاد بودن با دروغ هایی که به خودمان می گوییم
  • مهم ترین ملاک ها برای انتخاب همسر مناسب کدامند؟
  • نحوه زندگی عشاق
  • در پناه شادی‌ پرانرژی شوید
  • راهکار هایی عملی برای کنترل عصبانیت
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما