کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

salamdr_55e43fb23e9e9

 

چگونه در سنین پیر و میانسالی وزن خود را کاهش دهیم چه راهکارهایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد ؟سالمندان برای رسیدن به کاهش وزن و از بین رفتن چربی های اضافی بدنشان از چه روش هایی باید کمک بگیرند پیشنهادات موثر متخصصین تغذیه برای این سنین کدامند ؟میان وعده و خورد و خوراک رژیمی برای افراد میانسال چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

تمرکز بر روی پروتئین‌های بدون چربی، بعد از ۶۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بر اساس مطالعات اخیر، این پروتئین‌ها به بدن سالمندان کمک می‌کنند تا عضله‌های بیشتری بسازند و این مزیت مهم،‌ مانع از بین رفتن عضلات در این سنین می‌شود.
سعی کنید ۳۰ گرم پروتئین بدون چربی در هر وعده غذایی بخورید و اگر میل به خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات دارید، این میزان را بیشتر کنید. در واقع پروتئین‌های بدون چربی، به رشد عضلات و بازسازی آن‌ها کمک زیادی می‌کنند، متابولیسم را بالا می‌برند و باعث سوختن بیشتر کالری‌ها می‌شوند. به‌علاوه این‌که نسبت به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، احساس سیری بیشتری به سالمندان می‌دهند و در نتیجه‌، مانع از خوردن میان‌وعده‌های ناسالم می‌شوند.
th

توده‌های عضلانی بدن با افزایش سن انسان، کوچک‌تر می‌شود؛ در واقع عضله‌ها در ۵۰ سالگی نسبت به ۲۰ سالگی، ۲۰ درصد کم‌تر هستند و از این سن به بعد، حتی کم‌تر می‌شوند. ضمن این‌که کاهش حجم عضله‌های بدن،‌ باعث کندتر شدن متابولیسم می‌شود و در نتیجه، اضافه‌وزن بیشتری در سنین بالای ۵۰ و ۶۰ به وجود می‌آید. برای همین باید تمرینات ورزشی قدرتی را به روال زندگی‌تان اضافه کنید تا چربی‌های بدن را بیشتر بسوزانید و از عضله‌های بدن محافظت کنید. البته لازم نیست از وزنه‌های سنگین شروع کنید، چون احتمال آسیب‌دیدگی را بالا می‌برد. وزنه‌های کم‌وزن و سبک، برای شروع خیلی مناسب‌اند.

منبع:prevention

5 1000
ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • تشخیص پرستار نامناسب با این نشانه ها
  • درمان خشکی پوست با استفاده از ماست
  • درباره دو نوشیدنی رایج جدیدترین تحقیقات را بخوانید
  • اثرات افسردگی روی قد و قامت دختران
  • فواید و آسیب های خاتمه دادن به رابطه
  • هر انچه باید درباره بيماري كلوئيد بدانید
  • بیماری های ناشی از خستگی دائم
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با نگاه کردن به تلویزیون
  • محبوبترین ها

  • مناسبترین سبزی برای روزه داران دیابتی
  • پیامدهای مضر افت قند خون
  • درمان دیابت و چاقی با اصلاح سبک زندگی
  • دیابتی ها از این نوع سبزیجات پرهیز کنند!
  • بهبود حساسیت به انسولین با این روش ها
  • دو میلیون ایرانی به دیابت مبتلا هستند
  • افزایش آمار مرگ و میر دیابتی ها
  • کاهش خطر ابتلا به چاقی با افزایش فعالیت بدنی و کاهش بی تحرکی در اوقات فراغت
  • رپورتاژ

  • لاپاروسکوپی
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • انواع گردشگری سلامت و پزشکی
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x