salamdr_55e43fb23e9e9

 

چگونه در سنین پیر و میانسالی وزن خود را کاهش دهیم چه راهکارهایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد ؟سالمندان برای رسیدن به کاهش وزن و از بین رفتن چربی های اضافی بدنشان از چه روش هایی باید کمک بگیرند پیشنهادات موثر متخصصین تغذیه برای این سنین کدامند ؟میان وعده و خورد و خوراک رژیمی برای افراد میانسال چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

تمرکز بر روی پروتئین‌های بدون چربی، بعد از ۶۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بر اساس مطالعات اخیر، این پروتئین‌ها به بدن سالمندان کمک می‌کنند تا عضله‌های بیشتری بسازند و این مزیت مهم،‌ مانع از بین رفتن عضلات در این سنین می‌شود.
سعی کنید ۳۰ گرم پروتئین بدون چربی در هر وعده غذایی بخورید و اگر میل به خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات دارید، این میزان را بیشتر کنید. در واقع پروتئین‌های بدون چربی، به رشد عضلات و بازسازی آن‌ها کمک زیادی می‌کنند، متابولیسم را بالا می‌برند و باعث سوختن بیشتر کالری‌ها می‌شوند. به‌علاوه این‌که نسبت به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، احساس سیری بیشتری به سالمندان می‌دهند و در نتیجه‌، مانع از خوردن میان‌وعده‌های ناسالم می‌شوند.
th

توده‌های عضلانی بدن با افزایش سن انسان، کوچک‌تر می‌شود؛ در واقع عضله‌ها در ۵۰ سالگی نسبت به ۲۰ سالگی، ۲۰ درصد کم‌تر هستند و از این سن به بعد، حتی کم‌تر می‌شوند. ضمن این‌که کاهش حجم عضله‌های بدن،‌ باعث کندتر شدن متابولیسم می‌شود و در نتیجه، اضافه‌وزن بیشتری در سنین بالای ۵۰ و ۶۰ به وجود می‌آید. برای همین باید تمرینات ورزشی قدرتی را به روال زندگی‌تان اضافه کنید تا چربی‌های بدن را بیشتر بسوزانید و از عضله‌های بدن محافظت کنید. البته لازم نیست از وزنه‌های سنگین شروع کنید، چون احتمال آسیب‌دیدگی را بالا می‌برد. وزنه‌های کم‌وزن و سبک، برای شروع خیلی مناسب‌اند.

منبع:prevention

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مروری بر تاثیر شیر بر سلامت دندانها
  • استفاده دارویی و موارد مصرف انگور
  • از سرطان پوست بترسید
  • گراتن بادمجان طلایی برای دیابتی ها
  • عوارض جانبی ایبوبروفن کاهش می یابد
  • چه اطلاعاتی در زمینه فشار روانی دارید؟
  • پیامدهای ابتلا به پسوریازیس
  • این نکات را مراعات کنید تا دندان‌هایتان مرواریدی باشد
  • عواقب جبران ناپذیر دود سیگار
  • درمورد غذا خوردن و چربی سوزی این نکات را بدانید
  • در روانشناسی انتقال یادگیری چیست
  • خوبی ها و بدی های دویدن در حاملگی
  • فعالیت بدنی زیاد بر علیه اعتیاد به غذاهای رستورانی
  • به اطفال دوساله خمیردندان ندهید
  • فواید و موارد مورد استفاده از کرم پودر
  • محبوبترین ها

  • در باره پوست انسان اینها را بدانید
  • فواید ماساژ سر
  • چگونه علامت های پیری را از صورت خود ناپدید کنیم
  • ریشه کنی عوامل ایجاد کننده شپش در سر
  • لیزر موی زائد و این پیامدها
  • بهترین موچین چه مشخصاتی دارد
  • 7 دلیل برای اینکه جراحی پلاستیک به اعتماد به نفس پایین کمک نمیکند
  • لیفتینگ پلک چشم ها چه مزایا و معایبی دارد؟
  • چطوری در پنج مرحله لبهایتان را پرحجم کنید
  • چگونه ماسک گشنیز درست کنیم
  • چند تکنیک ساده میکاپ برای عروس ها
  • علل سوزش مهبل در زنان
  • بررسی همه شیوه های خلاصی از شر موهای زائد
  • پوست خشکها این میوه هارا بخورند
  • دانشجویان اینگونه آرایش کنند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است