کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی

وزن کم کردن متابولیسم و لاغری کاهش وزن و افزایش متابولیسم کاهش وزن با افزایش سرعت متابولیسم

 

چگونه در سنین پیر و میانسالی وزن خود را کاهش دهیم چه راهکارهایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد ؟سالمندان برای رسیدن به کاهش وزن و از بین رفتن چربی های اضافی بدنشان از چه روش هایی باید کمک بگیرند پیشنهادات موثر متخصصین تغذیه برای این سنین کدامند ؟میان وعده و خورد و خوراک رژیمی برای افراد میانسال چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

تمرکز بر روی پروتئین‌های بدون چربی، بعد از ۶۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بر اساس مطالعات اخیر، این پروتئین‌ها به بدن سالمندان کمک می‌کنند تا عضله‌های بیشتری بسازند و این مزیت مهم،‌ مانع از بین رفتن عضلات در این سنین می‌شود.
سعی کنید ۳۰ گرم پروتئین بدون چربی در هر وعده غذایی بخورید و اگر میل به خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات دارید، این میزان را بیشتر کنید. در واقع پروتئین‌های بدون چربی، به رشد عضلات و بازسازی آن‌ها کمک زیادی می‌کنند، متابولیسم را بالا می‌برند و باعث سوختن بیشتر کالری‌ها می‌شوند. به‌علاوه این‌که نسبت به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، احساس سیری بیشتری به سالمندان می‌دهند و در نتیجه‌، مانع از خوردن میان‌وعده‌های ناسالم می‌شوند.
وزن کم کردن متابولیسم و لاغری کاهش وزن و افزایش متابولیسم کاهش وزن با افزایش سرعت متابولیسم

توده‌های عضلانی بدن با افزایش سن انسان، کوچک‌تر می‌شود؛ در واقع عضله‌ها در ۵۰ سالگی نسبت به ۲۰ سالگی، ۲۰ درصد کم‌تر هستند و از این سن به بعد، حتی کم‌تر می‌شوند. ضمن این‌که کاهش حجم عضله‌های بدن،‌ باعث کندتر شدن متابولیسم می‌شود و در نتیجه، اضافه‌وزن بیشتری در سنین بالای ۵۰ و ۶۰ به وجود می‌آید. برای همین باید تمرینات ورزشی قدرتی را به روال زندگی‌تان اضافه کنید تا چربی‌های بدن را بیشتر بسوزانید و از عضله‌های بدن محافظت کنید. البته لازم نیست از وزنه‌های سنگین شروع کنید، چون احتمال آسیب‌دیدگی را بالا می‌برد. وزنه‌های کم‌وزن و سبک، برای شروع خیلی مناسب‌اند.

منبع:prevention

5 1000
ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چرا نباید کودکانتان را در خانه تنها بگذارید؟
  • عوارض ناشی از کمبود ویتامین دی بدن
  • کیک مستطیلی آن هم از نوع دو رنگ
  • برای درمان سوختگی مواد مغذی دریافت کنید!
  • رسپی خورشت خوشمزه تابستانی – خورشت هلو
  • تقویت سیستم ایمنی بدن با آب زرشک
  • تهدید به مبتلا شدن به پنومونی در این فصل
  • بیماری طاسی خودایمنی، قابل درمان است!
  • محبوبترین ها

  • علت تفاوت قیمت مرغ سبز با مرغ معمولی
  • تلفن همراه خود را به کمک باکتری ها شارژ کنید
  • مامور کنترل ترافیک فاقد پا
  • خبر خوب از تولید واکسن ایدز
  • افزایش 150 درصدی تخت های بیمارستانی استان گلستان
  • جراحاتی شدید که افراد متوجه بروز آن نشدند
  • طرح غربالگری اوتیسم از اواسط آذر ماه
  • تدارک ویژه مسئولین وزارت بهداشت برای اربعین
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • مرجع فروش انواع کیسه کلوستومی،کیسه یوروستومی و کیسه ایلئوستومی
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • ليزر موهای زائد با الکس کوترا
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x