غذا خوردن در نیمه‌شب رایج‌ترین عادات غذایی خوردن بدون فکر تناسب اندام و رژیم غذایی‌ اضافه‌وزن شدید

چه نوع عادات غذایی می توانند باعث چاقی و اضافه وزن ما شوند کنترل تغذیه ما گاهی اوقات از دستمان خارج می شود ،ظرف غذایی که انتخاب می کنیم ،ساعتی که برای غذاخوردن انتخاب می کنیم چه راه حل های درمانی در این زمینه باید در نظر بگیریم تا بتوانیم در کاهش وزنمان تاثیر بگذاریم ،توصیه های متخصصین تغذیه را در این زمینه با هم مرور می کنیم .

فقط نداشتن اراده قوی نیست که باعث افزایش وزن یا پُرخوری می‌شود. گاهی اوقات عادات بد غذایی باعث اضافه‌وزن شدید می‌شوند. بدترین قسمت این عادات هم این است که متوجه نمی‌شوید چه تاثیر بدی روی تناسب اندام و رژیم غذایی‌تان می‌گذارد. این‌جا به رایج‌ترین عادات غذایی بد و راه‌حل آن‌ها می‌پردازیم.
  • عادت بد: خوردن بدون فکر
به نظر متخصصان، هرچه ظرف غذای بزرگتری داشته باشید، ناخودآگاه غذای بیشتری می‌خورید. در یکی از مطالعات اخیر مشخص شد کسانی که به سینما می‌روند و موقع تماشای فیلم از ظرف‌های بزرگ ذرت بوداده استفاده می‌کنند، ۴۵ درصد بیشتر از کسانی که ظرف‌های کوچک‌تر انتخاب می‌کنند، ذرت می‌خورند.
  • راه حل:
ظرف‌های غذا و تنقلات کوچک‌تری انتخاب کنید. بشقاب‌های بزرگ شام را با بشقاب‌های سالاد عوض کنید و هیچ‌وقت مستقیما از قابلمه‌های غذا یا بسته‌های بزرگ تنقلات چیزی نخورید.
  • عادت بد: غذا خوردن در نیمه‌شب
این تصور بین مردم رایج است که غذا خوردن در نیمه‌شب اصلا برای کسانی که می‌خواهند وزن‌شان را کم کنند،‌ مناسب نیست. بسیاری از کارشناسان تا مدت‌ها پیش معتقد بودند که این تصور، واقعیت ندارد؛ اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نه تنها چیزی که می‌خورید، بلکه مقدار غذایی که می‌خورید هم بر روی تناسب اندام شما موثر است.
  • راه حل:
وقتی شام تمام می‌شود، بگذارید کمی زمان بگذرد و بعد مسواک بزنید و فکر کنید که دیگر آشپزخانه تعطیل شده است. وقتی دندان‌هایتان تمیز باشد، کم‌تر تمایل به خوردن پیدا می‌کنید. اگر باز هم هوس غذا کردید، ۱۰ دقیقه تحمل کنید. اگر واقعا هنوز گرسنه بودید، غذاهای کوچکی مثل مقداری پنیر یا تکه‌ای میوه بخورید.

منبع:everydayhealth

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ترفند جدید برای داشتن خوابی راحت
  • علائم و نشانه های بیماری گوشه
  • ترفندهای تربیتی برای تشویق کودک به شاد
  • سوپ جو و سبزیجات برای تقویت قلب
  • فراهم شدن امکان رشد مجدد دندانها
  • سوالاتی درباره عارضه پوکی استخوان
  • به آنها که دوستشان داریم دود سیگار تحمیل نکنیم
  • یادگیری اصول و قوانین هنر مذاکره
  • محبوبترین ها

  • توصیه های کلی برای کم شدن وزن
  • تسکین درد میخچه
  • نکاتی در خصوص غذاهای نذری
  • ارتباط کارمند با مقام های بالاتر از رئیسش،چرا؟
  • مقابله با شل شدگی پوست
  • به اندازه خوابیدن و تاثیرات آن روی ذهن
  • کمک به افزایش طول عمر با کنار گذاشتن این روش ها
  • مسائلی که موقعیت‌ شغلی افراد سخت‌کوش را تحت تاثیر قرار میدهد
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    مزایای استفاده از هل

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است