1473038011076

چه نوع عادات غذایی می توانند باعث چاقی و اضافه وزن ما شوند کنترل تغذیه ما گاهی اوقات از دستمان خارج می شود ،ظرف غذایی که انتخاب می کنیم ،ساعتی که برای غذاخوردن انتخاب می کنیم چه راه حل های درمانی در این زمینه باید در نظر بگیریم تا بتوانیم در کاهش وزنمان تاثیر بگذاریم ،توصیه های متخصصین تغذیه را در این زمینه با هم مرور می کنیم .

فقط نداشتن اراده قوی نیست که باعث افزایش وزن یا پُرخوری می‌شود. گاهی اوقات عادات بد غذایی باعث اضافه‌وزن شدید می‌شوند. بدترین قسمت این عادات هم این است که متوجه نمی‌شوید چه تاثیر بدی روی تناسب اندام و رژیم غذایی‌تان می‌گذارد. این‌جا به رایج‌ترین عادات غذایی بد و راه‌حل آن‌ها می‌پردازیم.
  • عادت بد: خوردن بدون فکر
به نظر متخصصان، هرچه ظرف غذای بزرگتری داشته باشید، ناخودآگاه غذای بیشتری می‌خورید. در یکی از مطالعات اخیر مشخص شد کسانی که به سینما می‌روند و موقع تماشای فیلم از ظرف‌های بزرگ ذرت بوداده استفاده می‌کنند، ۴۵ درصد بیشتر از کسانی که ظرف‌های کوچک‌تر انتخاب می‌کنند، ذرت می‌خورند.
  • راه حل:
ظرف‌های غذا و تنقلات کوچک‌تری انتخاب کنید. بشقاب‌های بزرگ شام را با بشقاب‌های سالاد عوض کنید و هیچ‌وقت مستقیما از قابلمه‌های غذا یا بسته‌های بزرگ تنقلات چیزی نخورید.
  • عادت بد: غذا خوردن در نیمه‌شب
این تصور بین مردم رایج است که غذا خوردن در نیمه‌شب اصلا برای کسانی که می‌خواهند وزن‌شان را کم کنند،‌ مناسب نیست. بسیاری از کارشناسان تا مدت‌ها پیش معتقد بودند که این تصور، واقعیت ندارد؛ اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نه تنها چیزی که می‌خورید، بلکه مقدار غذایی که می‌خورید هم بر روی تناسب اندام شما موثر است.
  • راه حل:
وقتی شام تمام می‌شود، بگذارید کمی زمان بگذرد و بعد مسواک بزنید و فکر کنید که دیگر آشپزخانه تعطیل شده است. وقتی دندان‌هایتان تمیز باشد، کم‌تر تمایل به خوردن پیدا می‌کنید. اگر باز هم هوس غذا کردید، ۱۰ دقیقه تحمل کنید. اگر واقعا هنوز گرسنه بودید، غذاهای کوچکی مثل مقداری پنیر یا تکه‌ای میوه بخورید.

منبع:everydayhealth

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کربوهیدرات, بهترین سوخت ورزش های سنگین و سریع
  • جملاتی که هرگز نباید یک زن باردار بشنود!
  • نمره قبولی سگ پرستار در محافظت از نوزاد
  • تغییرات کف پا و این روشهای درمانی
  • عوامل بدخط شدن اطفال
  • دستیابی به توجه اطرافیان
  • قابلیت فیلمبرداری از دهان حین مسواک زدن با این وسیله
  • خشکی پوست و مرطوب کننده‌‌ها
  • نقش زنان کاری پایان ناپذیر
  • پیشگیری از انواع بیماریهای کبدی با قهوه
  • داعیه و ایجاد جلب انگیزه
  • بیماری سلیاک و انتخاب نوع درمان
  • همیشه نوشیدن آب مفید نیست!
  • چال در گونه مصنوعی
  • درباره طرز استفاده از پروتئین ها وزمان مصرف آن چه می دانید
  • محبوبترین ها

  • افراط در مصرف مارگارین ممنوع
  • این ویتامین کمبودش کشنده است
  • اگر به فشار خون بالا مبتلا نیستید باز هم نمک نخورید
  • کربوهیدرات‌های بی‌ ارزش عامل یائسگی زودرس
  • نوشیدنی تابستانی: آب میوه مرکبات در مقابل اسموتی میوه
  • در ماه رمضان تکلیف تغذیه چاق ها و لاغرها چیست
  • این ترفند های رژیمی را از برکنید
  • تاثیر فرآورده های پروبیوتیکی در سلامتی
  • اضافه وزن در روزهای تعطیل
  • غذاهایی برای درمان کم خونی
  • بهترین راهکار ها برای آب کردن شکم
  • بررسی رژیم غذایی چهار ماهه ی یک ورزشکار
  • اگر مشکل نفخ دارید از این خوراکی ها دوری کنید
  • اهمیت رعایت تعادل در مصرف زعفران
  • بررسی و مقایسه ارزش تغذیه ای انواع شیرهای خوراکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است