عادات غلط تغذیه ای عادات غذایی اشتباه خورد و خوراک نامناسب تغذیه نادرست تغذیه دختران جوان

 

برخی عادات غذایی برای سلامتی ما  مضر و خطرساز هستند و متاسفانه روزانه آن ها را انجام میدهیم بدون اینکه به عواقب و تاثیرات منفی آن ها اهمیت دهیم استفاده از وعده های غذایی چرب  و زیاده روی در مصرف چاشنی ها و سس ها تاثیر زیادی بر اضافه وزن ما میگذارند در ادامه با روش های تاثیرگذار در این زمینه اشاره خواهیم کرد .

  • عادت بد: میان‌وعده‌های بی سر و ته!
یکی از عادات غذایی بدی که خیلی‌ها دچارش هستند، استفاده از انواع تنقلات و میان‌وعده‌ها به‌صورت بی‌وقفه و بدون کنترل است. بیشتر هم شامل تنقلاتی می‌شود که هم کالری خیلی زیادی دارند و هم فقط دارای کربوهیدرات‌های مضر هستند. تحقیقات دانشگاه کارولینای شمالی نشان می‌دهد این مشکل فقط مربوط به بزرگسالان نیست و در واقع کودکان خیلی بیشتر دچار این مشکل هستند و از هله‌هوله‌های ناسالم و مضر مثل چیپس‌های پُرنمک، آب‌نبات‌ها و شکلات‌ها و نوشابه‌های مضر تغذیه می‌کنند.
  • راه حل:
یک راه حل این است که فقط میان‌وعده‌های سالم را در دسترس قرار دهید. مثلا خوراکی‌هایی مثل حمص، هویج، خیار، ذرت بوداده خانگی، ماست و بادام. به نظر متخصصان وقتی که کابینت‌ها و کشوهای خانه را پُر از انواع چیپس‌ها و بیسکویت‌ها و کیک‌های صنعتی می‌کنید، دیگر نمی‌توانید در برابر آن‌ها مقاومت کنید و حتما از آن‌ها می‌خورید.
  • عادت بد: صبحانه نخوردن!
همه می‌دانند که صبحانه خوردن واقعا مهم‌ترین وعده غذایی محسوب می‌شود و با این‌که همه تلاش می‌کنند تا همه مردم صبحانه بخورند، اما خیلی‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و می‌گویند که وقت صبحانه خوردن ندارند! وقتی صبحانه را حذف می‌کنید، متابولیسم بدن‌تان شروع به کند شدن می‌کند. ضمن این‌که خوردن صبحانه باعث افزایش انرژی شما در طول روز می‌شود. حتی کسانی که صبحانه را حذف می‌کنند، خیلی بیشتر احتمال دارد که در ادامه روز پُرخوری کنند. یک مطالعه چینی نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که صبحانه را حذف می‌کنند، در طول دوره یک تا دو ساله دچار افزایش‌وزن می‌شوند.
  • راه حل:

به نظر متخصصان باید وعده‌های غذایی مخصوص صبحانه را از قبل برای خوردن آماده کنید تا صبح به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. حتی اگر عجله دارید، می‌توانید از خوراکی‌هایی مثل میوه‌ها، ماست، غلات صبحانه و اسموتی‌ها بخورید.

منبع:everydayhealth

5 1000
ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • علائم بارز بیماری پوستی پسوریازیس
  • روان شناسی و دانش آن
  • مضرترین عادات روزمره برای کلیه
  • افزایش مشکلات روحی با این عوامل
  • چگونگی عملکرد ذهن و حافظه
  • در زمان مبتلا شدن به تبخال، این موارد را رعایت کنید
  • تیرامسو در قالب تارت
  • تشنگی و گرمازدگی را ریشه کن کنید
  • محبوبترین ها

  • برای چاق شدن سالم این 10 غذا را از یاد نبرید
  • قبل از دادن آزمایش چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
  • چطوری داروهای مصرفی را بهتر مدیریت کنیم
  • دلیل فراموش کردن خواب ها و رویا ها چیست؟
  • چهارشنبه سوری امنی را با رعایت این نکات ایمنی داشته باشید!
  • از بین بردن خروپف با ابزار هوشمند
  • گردو و این همه فواید شگفت انگیز برای سلامت بدن
  • کفش پاشنه بلند با پاها چه می کند؟
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای زیبایی لبخند
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما