salamdr_55d30ab81f088

 

 

اگر می خواهید با روش های سالم و بی ضرر انرژی کسب کنید و بدون هیچ نوع اضافه وزنی سرحال بیایید بهتر است از برخی خوراکی های موثر در این زمینه کمک بگیرید برخی مواد خوراکی حاوی انرژی زیادی برای بدنمان هستند علاوه بر انرژی زایی برای بدنتان می توانند موجب بالارفتن قوای جسمی شما نیز شوند در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد .

به دست آوردن انرژی از طریق غذاها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های دیگر، لزوما مسئله پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است تا بعضی از نکات را رعایت کنید یا غذاها و نوشیدنی‌های خاص را در طول روز بخورید تا انرژی زیادی به دست آورید.
قبل از گسترش مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا در دوره معاصر، لیمو بود که این نقش را ایفا می‌کرد. لیموها منبع سرشاری از الکترولیت‌ها هستند که برای سلول‌های سازنده انرژی، حیاتی و مهم‌اند. پس سعی کنید هر روز را با مقداری آب جوش همراه لیموی تازه شروع کنید.
با فواید معجزه آسای آب و لیمو ترش آشنا شوید
انتخاب جو به‌عنوان صبحانه، تاثیر مثبت زیادی دارد. فیبر و پروتئینی که در جو وجود دارد، به‌آرامی هضم می‌شود و قند خون را در طول روز ثابت نگه می‌دارد. ضمن این‌که پتاسیم و منیزیم جو در کنار ویژگی‌های مثبت دیگر آن، نقش مثبتی در تقویت انرژی شما ایفا می‌کند.
%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b5%d8%a8%d8%ad%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%ac%d9%88-%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%b1-1
ادرارتان را مرتب بررسی کنید. اگر رنگ ادرار بیش از حد تیره باشد، یعنی باید بیشتر مایعات بنوشید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد زنان و جوانانی که حتی کمی با کمبود آب بدن در طول روز مواجه می‌شوند، خیلی بیشتر احساس خستگی می‌کنند یا تمرکز ضعیف‌تری دارند. یکی از نکات مهم دیگر این است که باید حداقل هر ۵ ساعت، چیزی بخورید. این کار باعث می‌شود که قند خون شما در سطح مطلوبی حفظ شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند.
18f26b7637030481743077136620fcae

باید از قهوه و انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار دیگر، به‌درستی استفاده کنید. سعی کنید استفاده از کافئین را به زمانی اختصاص دهید که مثلا نیاز به تمرکز بالا دارید یا می‌خواهید برای چندین ساعت رانندگی کنید. اگر مصرف بی‌رویه کافئین را انتخاب کنید، پس از مدتی بدن شما به این ماده عادت می‌کند و مرتبا احساس خستگی مفرط به شما دست می‌دهد.

منبع:prevention

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اضافه وزن و پیاده روی
  • بررسی کنترل قند خون با دستگاه Dexcom G4
  • با خوردن این مواد غذایی چاق می شوید
  • سالاد نخود و ماکارونی
  • مواجهه اصولی با بدخلقی و لجاجت در سنین پایین
  • سرویس های بهداشتی در اماکن و سالن های ورزشی
  • خوراکیهای محافظ مغز کدامند
  • چه چیزی می تواند به شما کمک کند تا بیشتر از 100 سال عمر کنید
  • چه رژیم هایی خطرناک و نادرست هستند؟!
  • برای باردار شدن بهترین سن چه زمانی است ؟
  • هندزفری شما لباس شخصی شماست آنرا به کسی قرض ندهید
  • تخریب زندگی مشترک با فکر کردن به خواستگاران قبلی
  • تازه ترین نشانه های آلزایمر که نمی دانستید
  • سرطان پوست با زیاده روی در مصرف آب پرتقال
  • توصیه هایی برای مشکل سیاتیک
  • محبوبترین ها

  • آرتروز و آسیب های مختلف آن روی مردان و زنان
  • اطلاعاتی جامع در مورد روماتیسم مفصلی
  • داروهای پوکی استخوان و عوارض جانبی آن ها
  • درد گردن و روش های برطرف کردن آن
  • خار استخوانی و درمان های خانگی برای آن
  • دردهای مزمن ناشی از آرتروز
  • طرح جدید 4 مرحله ای متخصصان برای پایان دادن به کمردرد
  • 7 نکته مهم که باید در مورد آرتروز بدانیم
  • سفتی عروق و زیاد نشستن
  • درمان مشکلات گردن با این روش ها
  • آرتریت و پیشگیری از ابتلا به آن
  • درمان دردهای بدن با قهوه
  • آرتروز کمر با این علائم به سراغتان می آید
  • وارد آمدن آسیب به ستون فقرات با وسایل هوشمند
  • فشار تکراری روی عضلات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است