salamdr_55c070cf5f563

 

برخی عادات روزانه و سبک زندگی می توانند باعث خستگی و بی حوصلگی ما شوند وقتی بی خوصله می شوید یا حس و حال انجام کاری را ندارید ببهتر است به خورد و خوراک خود توجه کنید سراغ قهوه و نوشیدنی های کافئین دار نروید علت خستگی جسمی و روانی شما می توانید تغذیه نادرست شما باشد پس سعی کنید آن را برطرف کنید .

بعضی‌ها فکر می‌کنند با خوردن قهوه می‌توانند احساس خستگی و تنبلی را جبران کنند. اما رفتارها و عادات بدی هستند که باعث این تنبلی و خستگی بیش از حد می‌شوند و باید جلوی آن‌ها را گرفت.
  • اگر ناهارتان را پشت میز کار یا در حین انجام دادن کارهایتان می‌خورید، عجیب نیست که احساس خستگی و بی‌حوصلگی شدید داشته باشید. ۲۰ دقیقه در فضای آزاد و سرسبز بودن، حتی بیشتر از ورزش کردن یا معاشرت اجتماعی، می‌تواند باعث تقویت انرژی شما شود. اگر غذایتان را در فضای آزاد بخورید، این تقویت انرژی خیلی بهتر می‌شود. اگر هم مجبورید که میز کارتان را ترک نکنید، می‌توانید در فضای اتاق کارتان از تصاویر و منظره‌های سرسبز طبیعت استفاده کنید.

484015821192253107281752502668241219137159

  • اگر خیلی زیاد یا خیلی کم موز، دانه کدو تنبل، آجیل، لوبیا سبز و ماهی تن می‌خورید، سیستم انرژی بدن‌تان را دچار اختلال می‌کنید. این خوراکی‌ها و غذاها، منیزیم خیلی زیادی دارند که برای تامین انرژی بدن حیاتی هستند. اگر خیلی کم از این‌ها استفاده کنید، دچار خستگی جسمی و روانی خواهید شد. اگر هم بیش از حد بخورید، با شل شدن عضلات مواجه خواهید شد. پس بهتر است به‌اندازه متعادل از این خوراکی‌ها بخورید و برای اطمینان با پزشک متخصص درباره این موضوع مشورت کنید.
co646
  • مدتی است که رژیم‌های غذایی بدون کربوهیدرات، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، اما این رژیم‌ها برای وضعیت انرژی بدن مناسب نیستند. بدن و مغز انسان به کربوهیدرات سالم و استاندارد به‌عنوان سوخت اصلی و مهم نیاز دارد. تحقیقان نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی بدون کربوهیدرات یا با کربوهیدرات کم، باعث خستگی بیشتر و کاهش انگیزه برای فعالیت می‌شود. استفاده از کربوهیدرات‌های طبیعی مثل سیب‌زمینی شیرین، غلات سبوس‌دار و میوه‌ها خیلی بهتر از کربوهیدرات محصولات فرآوری‌شده است.

images

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رشته ختایی خامه ای در طرح کلاه
  • خواص سیر و عکسهایی از این سبزی
  • برای افزایش قد این ده ورزش را انجام دهید
  • همکار حسود
  • اصول تربیت یک فرزند اجتماعی
  • بالا رفتن حس اقتدار و اعتماد به نفس اطفال
  • دوری از این موارد برای فرزند دار شدن
  • چگونه سریع و سالم لاغر شویم
  • زایمان در آب و پیامدهای آن
  • آسیب های ناشی از مصرف نمک
  • حساسیت به بادمجان از علت تا درمان
  • فرق خوراکی های دیر هضم با زود هضم
  • نظریه های جدید و قدیمی درباره پوست سبزه
  • تغذیه در جهت رشد بهتر نوزاد
  • دانسته هایی در مورد کلسیم
  • محبوبترین ها

  • بدنتان با این مواد غذایی کم اشتها می شود
  • با خواص باورنکردنی خیار آشنا شوید
  • پس ازساعتها روزه داری میوه ها انتخاب مناسب و سالمی هستند
  • از کجا بدانیم برای آشپزی کدام روغن خوب است؟
  • این دور ریختنی های بسیار پرارزش
  • غذاهای ایرانی که خوردنشان توصیه می شود
  • 6 ویتامین برای تقویت استخوانها
  • تغذیه برای لذت بردن از خواب
  • محیط غذا خوردن و نکاتی در رابطه با آن
  • انواع نمک و شیوه های موثر برای کاهش استفاده از آن
  • تزیین غذا به اشکال فانتزی برای فرزندان
  • سرطان روده با این عوامل خوراکی
  • اطلاعات کامل درباره ویتامین B5
  • کمک گرفتن از خوراکی ها برای کاهش وزن
  • غذاهای پرکالری را بشناسید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است