salamdr_5577caf075a59

 

از خواص درمانی گیاه مارچوبه چه میزان اطلاع دارید این گیاه چه ارزش غذایی دارید و در چه زمینه های درمانی موثر است ؟اگر از رژیم گیاهخواری پیروی می کنید پیشنهاد می کنیم از مارچوبه بیشتر استفاده کنید چون کالری کمی دارد و باعث افزایش متابولیسم بدنتان می شود ، همچنین در پیشگیری از ابتلای شما به انواع بیماری ها و سرطان های خطرناک پیشگیری میکند.

  • مارچوبه جزو سبزی‌های مغذی و کم‌کالری است که هر ۱۰۰ گرم آن، تنها ۲۰ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند.

 

  • این سبزی پرخاصیت، فیبر فراوانی هم دارد. ۱۰۰ گرم مارچوبه، ۲.۱ گرم فیبر را در خود جای داده است و از این رو مصرف حجم متعادلی از آن می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به یبوست، کاهش چربی بد خون یا همان LDL و تنظیم قند خون بشود.

 

  • مصرف خوراکی‌های سرشار از فیبر غذایی مانند مارچوبه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال هم کمک می‌کند.

 

  • لوتئین، زیگزانتین، کاروتن‌ها و کریپتوگزانتین، ازجمله مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مارچوبه هستند که در کنار هم می‌توانند خطر ابتلا به سرطان‌ها و عفونت‌های ویروسی را کاهش دهند.

 

  • مارچوبه تازه، منبع خوبی برای دریافت فولات است. هر ۱۰۰ گرم آن، ۵۴ میکروگرم فولات دارد و می‌تواند ۱۴ درصد از نیاز بدن به این ریزمغذی ارزشمند را تامین کند. به‌همین خاطر هم مصرف این سبزی در دوران بارداری به خانم‌های باردار، توصیه می‌شود.

 

  • ویتامین‌های گروه B موجود در مارچوبه به بهبود متابولیسم در بدن کمک می‌کنند.

 

  • ویتامین‌های C و K هم به‌وفور در مارچوبه وجود دارند. ویتامین K موجود در آن می‌تواند باعث حفظ سلامت استخوان‌ها شود و نقشی اساسی در روند درمان بیماران مبتلا به آلزایمر بازی کند.

 

  • پتاسیم،‌ مس و آهن هم از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در مارچوبه به شمار می‌روند.

منبع:nutrition-and-you

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رهایی از تنش های دیگران قسمت 1
  • سالاد بادمجان کبابی و مرغ
  • خطر سلامت قلب کودک با تغذیه ناسالم مادر در طول بارداری
  • اختلاف قد زوجین ؛ فواید و مضرات
  • کاهش ظرفیت زباله ها
  • درمان درد پشت سر
  • نکات ریز درمورد نگهداری از میوه
  • مواد شوینده به پوست چه آسیبهایی می رساند؟
  • میوه تضمین کننده سلامت بدن
  • رموز طلایی رفع اشتهای دروغین
  • آشنایی با ساختار، دسته بندی ها و انواع کربوهیدرات ها
  • برفک دهان علامت خوبی نیست!
  • مقدار فشار خون نرمال چقدر است
  • دانستنی هایی در مورد خوردنی های زنان باردار
  • حرکات تمرینی پیلاتس که روزانه انجام میشود
  • محبوبترین ها

  • در سرما بلرزید تا وزنتان کاهش یابد
  • هرآنچه درمورد پروتئین ها باید بدانید
  • از زبان متخصصین حرفه‌ای ورزش ده اسرار ورزشی را بدانید
  • تعریف و بخش های مختلف حجم تمرین
  • مراقبت های لازم برای فعالیت ورزشی در هوای سرد
  • معرفی ورزشهایی که مفاصل و عضله هارا تقویت میکند
  • نقش سرعت در ورزش کردن
  • تغذیه و گرم کردن بدن در هوای سرد
  • سوخت وساز بدن با ورزش چطوری افزایش میابد
  • دسته بندی سوناها
  • مشخصه های کفش ورزشی تخت
  • ماساژ دادن صورت چطوری باید باشد
  • توصیه های کلی برای لباس ورزشی
  • با این تمرینات بدنتان را برای ورزش آماده کنید
  • باورهای رایج نادرست برای افزایش حجم عضلات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است