مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن

 

با تنظیم برنامه غذایی خود می توانید در جهت افزایش سلامت سیستم گوارش خود قدم های موثری بردارید رژیم های غذایی کمک زیادی به شما خواهند کرد خوردنی های فیبر دار نیز به کمک شما می آیند پیشنهاد ما مصرف سبوس گندم، بذر کتان، ماکارونی سبوس‌دار و نخود فرنگی،و انواع لوبیاها می باشد با مصرف آن ها سرطان روده بزرگ را از خود دور کنید .

اگرچه مواد غذایی به‌معنای واقعی کلمه نمی‌توانند روده بزرگ (کولون) را تمیز کنند، اما انتخاب مواد غذایی مناسب می‌تواند به هضم راحت‌تر و جلوگیری از ابتلا به یبوست کمک کند. در این زمینه، مواد غذایی دارای فیبر زیاد می‌توانند بیشتر از همه تاثیرگذار باشند.
برخلاف ادعاهای برخی از محصولات موجود در بازار، روده بزرگ با مواد غذایی فاسد پوشانده نشده است. این اندام مهم، باکتری‌هایی زیادی دارد که مواد زاید و سلول‌های مُرده دیواره آن را از بین می‌برند و از تجمع چنین مواد زایدی جلوگیری می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، عادت‌های غذایی روی تحرکات روده تاثیر می‌گذارند و مواد غذایی مطلوب می‌توانند به عبور سریع‌تر مواد زاید از دستگاه گوارش کمک کنند. موثرترین گزینه‌های غذایی در این زمینه، انواعی هستند که ویتامین‌ها و املاح زیادی دارند. بنابراین، اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی واقعا انتخاب هوش‌مندانه‌ای است.
وقتی به فروشگاه مواد غذایی می‌روید، دنبال محصولاتی بگردید که سرشار از فیبر نامحلول هستند. این نوع از فیبرها، حجم مدفوع را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند که مواد غذایی خیلی سریع‌تر از دستگاه گوارش عبور کنند.
  • سبوس گندم، منبع غنی‌ای از فیبر نامحلول است. میزان فیبر نامحلول در هر نصف فنجان از سبوس گندم به ۱۱.۳ گرم می‌رسد.

مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن   مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن

 

  • لوبیا نیز حاوی فیبر نامحلول زیادی است و میزان این ماده غذایی در هر نصف فنجان آن به ۵.۹ گرم می‌رسد.

مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن   مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن   مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن

 

  • بذر کتان، ماکارونی سبوس‌دار و نخود فرنگی، از گزینه‌های غذایی دیگری هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگرچه هیچ مقدار خاصی برای مصرف روزانه فیبر نامحلول تعیین نشده است، اما هر فرد باید به‌ازای هر هزار کالری، ۱۴ گرم فیبر غذایی مصرف کند.

مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن   مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن   مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن   مراحل اولیه بیماری التهابی روده علل بیماری های التهابی روده بیماری های التهابی روده افزایش سلامت روده افزایش سلامت بدن

 

منبع:livestrong

5 1000
ارسال شده در 27 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آدامس و آب نبات چه مضراتی برای روده دارند؟
  • مقابله با بد غذایی در سنین پایین
  • آیا گندم برای سلامتی مفید است؟
  • در مورد انگ زدایی چه می دانید؟
  • پارگی کیسه آب و نشانه ها و علائم مختلف برای آن
  • نکات مهم پیش از آغاز زندگی
  • 17 ماده غذایی که سبب افزایش میل جنسی می شوند
  • تاثیرپذیری روحیات از تغذیه افراد
  • محبوبترین ها

  • محیط پیش از تولد و رشد شخصیت
  • خصوصیات فردی افراد موفق
  • چگونگی موفق شدن در زندگی مشترک
  • عطر این مواد طبیعی و رفع خشم
  • بحث و جدال میان همسران
  • عوامل بروز بی انگیزگی و بی احساسی
  • 20 نگرش تازه که شما را به سمت موفقیت های بزرگی در زندگی هدایت خواهد کرد
  • آموزش خود- کنترلی کودکان مبتلا به ADHD
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر حاجی زاده
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما