مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست

با استفاده از برخی مواد غذایی قادر خواهید بود سلامت روده هایتان را تضمین کنید به سم زدایی آن ها بپردازید و باعث پاکیزه شدن آن ها از سموم شوید تغذیه شما در این زمینه نقش موثری ایفا میکند می خواهیم انتخاب های موثر غذایی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم با ما همراه باشید پروبیوتیک ها ،آب و مایعات تاثیر بسزایی بر سلامت روده ها خواهند گذاشت .

افرادی که می‌خواهند گوارش بهتر و روده‌های فعال‌تری داشته باشند، علاوه بر مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول، باید از مواد غذایی دیگری هم کمک بگیرند. یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی که می‌تواند در این زمینه موثر باشد، مواد غذایی پروبیوتیک است.
  • مواد غذایی حاوی پروبیوتیک، یعنی همان باکتری‌های سالم، می‌توانند به شما کمک کنند تا گوارش بهتری داشته باشید و دفع بهتری را تجربه کنید.

 

  • پروبیوتیک‌ها در تهیه مواد غذایی خاصی مثل ماست، میسو و کلم‌ترش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

  • بعضی از تولیدکننده‌ها با اضافه کردن برخی عناصر به ماست‌های پروبیوتیک، این ماست‌ها را با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسانند. با این‌حال، اصلا لازم نیست که هزینه زیادی برای خرید این نوع از ماست‌ها صرف کنید.

مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست   مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست

در کنار همه این مواد غذایی، نباید نقش آب و مایعات را فراموش کرد.
  • براساس گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، نوشیدن مقدار زیادی از مایعات در طول شبانه‌روز می‌توان از ابتلا به یبوست جلوگیری کند.

 

  • همه مایعات مفید، ازجمله چای و آب‌میوه طبیعی، می‌توانند اثر مثبتی برای گوارش و دفع بهتر داشته باشند، اما محققان همچنان معتقدند که هیچ چیزی در این زمینه نمی‌تواند جایگزین آب شود.

 

  • اگر به هر دلیلی نمی‌توانید طعم آب را به‌تنهایی تحمل کنید، مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. مردان و زنانی که می‌خواهند تعادل آب را در بدن خودشان کاملا حفظ کنند، باید روزانه ۱۳ لیوان (مردان) و ۹ لیوان (زنان) مایعات بنوشند.

مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست   مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست   مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست

منبع:livestrong

5 1000
ارسال شده در 27 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه | 260 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • ابتلا به بی اشتهایی عصبی بخاطر زیبایی
  • مفهوم استقلال در زندگی
  • حواستان به استراحت پس از آسیب به سر باشد!
  • سمی ترین مواد دور و اطراف شما
  • عوامل ریزش موی زنان
  • رازهای حفظ تازگی و زیبایی آرایش در فصل تابستان
  • مصرف دارو در ایران از روند منطقی برخوردار نیست
  • روغن های گیاهی چگونه درمان میکنند؟
  • محبوبترین ها

  • کنترل آکنه با درمان های خانگی
  • بررسی انواع بیماری های پوستی زنانه
  • اسرار سالم و زیبا نگه داشتن موها
  • بیماری هایی که باعث شوره شدید سر می شوند
  • فواید سونا را باهم مرور کنیم
  • بخور دادن چه فوایدی برای پوست دارد
  • مقابله با چین و چروک قبل از خواب
  • انتخاب بهترین روش کاشت ناخن با توجه به نوع ناخن های شما
  • رپورتاژ

  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما