مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست

با استفاده از برخی مواد غذایی قادر خواهید بود سلامت روده هایتان را تضمین کنید به سم زدایی آن ها بپردازید و باعث پاکیزه شدن آن ها از سموم شوید تغذیه شما در این زمینه نقش موثری ایفا میکند می خواهیم انتخاب های موثر غذایی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم با ما همراه باشید پروبیوتیک ها ،آب و مایعات تاثیر بسزایی بر سلامت روده ها خواهند گذاشت .

افرادی که می‌خواهند گوارش بهتر و روده‌های فعال‌تری داشته باشند، علاوه بر مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول، باید از مواد غذایی دیگری هم کمک بگیرند. یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی که می‌تواند در این زمینه موثر باشد، مواد غذایی پروبیوتیک است.
  • مواد غذایی حاوی پروبیوتیک، یعنی همان باکتری‌های سالم، می‌توانند به شما کمک کنند تا گوارش بهتری داشته باشید و دفع بهتری را تجربه کنید.

 

  • پروبیوتیک‌ها در تهیه مواد غذایی خاصی مثل ماست، میسو و کلم‌ترش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

  • بعضی از تولیدکننده‌ها با اضافه کردن برخی عناصر به ماست‌های پروبیوتیک، این ماست‌ها را با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسانند. با این‌حال، اصلا لازم نیست که هزینه زیادی برای خرید این نوع از ماست‌ها صرف کنید.

مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست   مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست

در کنار همه این مواد غذایی، نباید نقش آب و مایعات را فراموش کرد.
  • براساس گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، نوشیدن مقدار زیادی از مایعات در طول شبانه‌روز می‌توان از ابتلا به یبوست جلوگیری کند.

 

  • همه مایعات مفید، ازجمله چای و آب‌میوه طبیعی، می‌توانند اثر مثبتی برای گوارش و دفع بهتر داشته باشند، اما محققان همچنان معتقدند که هیچ چیزی در این زمینه نمی‌تواند جایگزین آب شود.

 

  • اگر به هر دلیلی نمی‌توانید طعم آب را به‌تنهایی تحمل کنید، مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. مردان و زنانی که می‌خواهند تعادل آب را در بدن خودشان کاملا حفظ کنند، باید روزانه ۱۳ لیوان (مردان) و ۹ لیوان (زنان) مایعات بنوشند.

مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست   مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست   مواد غذایی غنی از فیبر نامحلول گوارش بهتر سیستم گوارش روده‌های فعال‌تر پاکیزه کردن روده ها ابتلا به یبوست

منبع:livestrong

ارسال شده در 27 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اندوسکوپی گوش میانی Middle ear Endoscopy
  • نکات آزمایشگاهی مهم پیش از تشکیل زندگی
  • تکنیک کاهش وزن بدون بازگشت توسط دکتر تغذیه
  • مشاهده درون سلول های زنده با امواج صوتی
  • برطرف کردن انواع مشکلات التهابی در روده ها
  • دانستنیهای کاربردی و مفید درباره جوش‌های هورمونی
  • تعریف عضلات آنتاگونیست (مخالف) Antagonist
  • باخوردن پیاز دیگر نیازی به جراحی زیبایی ندارید!
  • محبوبترین ها

  • این خوراکی ها برای چربی بدن مفیدند
  • مفیدترین میوه پاک کننده معده
  • مصرف این مواد خوراکی را هرگز فراموش نکنید
  • کدو و یک دنیا خاصیت
  • 5 خوراکی که ویتامین ث آن بیشتر از پرتقال است
  • با خواص جو آشنا شوید
  • خاصیت های خیار چنبر
  • برای تقویت اعصاب ترنج بخورید
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • الو دکتر

    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است