1
برخی روش های موثر برای چربی سوزی به شما کمک خواهند کرد می توانید با استفاده از خوردنی های سالم به چربی سوزی بدنتان بیشتر کمک کنید زنجبیل ،بادام ،آوکادو و روغن زیتون ،بروکلی و سیر در این زمینه کمک زیادی به شما خواهند کرد توصیه های مختلف متخصصین تغذیه را در این زمینه مطالعه کنید و از شر چربی هایتان رها شوید .

ساده ترین و موثرترین شیوه کاهش چربی‌های بد شکل تغییر در سیستم سوخت و ساز بدن است که به وسیله اضافه کردن چند خوراکی ساده به سبد غذایی محقق می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که وجود چربی‌های اضافی آزارتان می‌دهد این مواد غذایی را مصرف کنید.
 چربی‌های اضافی؛ مشکلی همیشگی و آزار‌دهنده برای گروه قابل توجهی از مردم، مردمی‌که روز به روز تحرکشان کمتر، رژیم غذایی شان ناسالم‌تر و وزنشان بیشتر می‌شود.
در چنین شرایطی همه به دنبال امتحان راه‌های مختلف هستند تا بلکه قدری از چربی‌های بدنشان را کم کنند، غافل از اینکه ساده ترین و موثرترین شیوه کاهش این چربی‌های بد شکل تغییر در سیستم سوخت و ساز بدن است که به وسیله اضافه کردن چند خوراکی ساده به سبد غذایی محقق می‌شود.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که وجود چربی‌های اضافی آزارتان می‌دهد این مواد غذایی را مصرف کنید. در ادامه با هفت خوراکی ارزان و چربی سوز آشنا شوید:
زنجبیلیکی از ترکیبات اصلی زنجبیل کپسایسین است، ماده ای که نه تنها اشتها را کاهش می‌دهد بلکه به هضم عذا هم کمک می‌کند و سوخت و ساز بدن را هم افزایش می‌دهد. کافی است برشی از این گیاه دارویی آرام بخش را به چای و کیک اضافه کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره مند شوید.

بادام

 کالری پایین بادام نقش موثری در کاهش وزن بازی می‌کند، تحقیقات انجام شده روی این مغز جادویی نشان داده است: چربی تک­سیرنشده موجود در بادام علاوه بر اینکه میزان انسولین خون را تنظیم می‌کند در موجب افزایش احساس سیری می‌شود و بدین وسیله حجم غذای مصرفی را در طول روز کاهش می‌دهد.آووکادو

اگرچه این میوه سبز خامه‌ای سرشار از چربی است؛ ولی نمی‌توان از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن چشم پوشی کرد. مهم‌تر از همه این موارد، بیشتر کالری‌های موجود در آووکادو از دسته چربی‌های تک­سیرنشده هستند که به میزان سوخت و ساز بدن کمک قابل توجهی می‌کنند.

روغن زیتون

خوردن روغن برای کاهش وزن؟ شاید قدری و دور از ذهن به نظر برسد؛ اما چربی‌های تک­سیرنشده­ای مانند روغن زیتون می‌توانند در سوزاندن کالری‌های بدن نقش داشته باشند. البته شما در شرایطی شاهد تاثیرات مثبت این خوراکی‌ها خواهید بود که مصرف دیگر انواع چربی مثل کره و خامه را کاهش دهید و روغن زیتون را به مقداری مشخص استفاده کنید.

فلفل‌های تند

انواع فلفل‌های تند مثل: فلفل قرمز و هندی که غذای شما را تندتر می‌کند سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده‌اند: اضافه کردن قدری از این فلفل‌ها به غذا تا سه ساعت پس از اتمام آن وعده موجب افزایش ۲۵ درصدی سوخت و ساز بدن می‌شود.سیر

بوی بد آن را به پای خواص بی‌شمارش بگذارید. سیر نه تنها سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد بلکه میزان لپید موجود در خون را هم کنترل می‌کند. البته این به معنای استفاده بدون حد از سیر نیست، شما می‌توانید هر روز مقداری محدودی سیر به غذایتان اضافه کنید و به سوختن چربی‌های اضافی امید بیشتری داشته باشید.

بروکلی

بروکلی حاوی دو ماده مغذی حیاتی است؛ کلسیم و ویتامین C. دو ماده ای که به‌شدت میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و سلامت غده تیروئید شما را تضمین می‌کنند. با خوردن بروکلی هم استخوان‌هایی سالم داشت و هم اندامی‌متناسب و بدون چربی.
روزنامه آرمان امروز

ارسال شده در 28 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درمان جدید برای اختلال ADHD در اطفال
  • جدایی زن و شوهرهای ایرانی با این عوامل در کشورمان
  • راهکارهایی برای به دست آوردن پوست و مویی زیبا
  • بررسی انواع ارتودنسی در خردسالان
  • برای گرم شدن بدن قبل از ورزش بخوانید
  • مثالی برای وابستگی دختران
  • مفیدترین نظریه های رشد
  • اوج هیدروسفالی در این نوزاد هندی
  • چرا نوشابه های گازدار ضرر دارد؟
  • سابقه خانوادگی در ابتلا به افسردگی
  • هر آنچه درمورد امگا3 باید بدانید
  • آموزش 10 دسر بسیارآسان و گرم برای روزهای سرد سال
  • همه چیز درباره بیماری لایم در کودکان
  • از بین بردن کاشت ناخن
  • تشخیص کاتاراکت
  • محبوبترین ها

  • آلودگی هوا و وارد کردن آسیب به چشم
  • عوارض درمان سرخود ناخنک چشم
  • انسداد شاخه های ورید شبکیه
  • چشم خشک: نشانه ها، علل، درمان
  • آیا ورزش به درمان پوکی استخوان کمک میکند؟
  • اگر چشمانی دلربا میخواهید !
  • پاتوفیزیولوژی در ارتباط با بیماری کاتاراکت
  • خارج کردن کاتاراکت به روش داخل کپسولی
  • چشم خود را از خشکی در امان نگه دارید
  • درمان گلوکوم حاد زاویه بسته چیست؟
  • مراقبت از بینایی با این روش ها
  • در برابر مانیتور از چشمان خود محافظت کنید
  • جراحی چشم سرطانی
  • خطرات ناشی از لنزها
  • خود مراقبتی بیمار مبتلا به کنده گی شبکیه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است