آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی

روزانه چه میزان پروتئین نیاز داریم و از چه منابعی می توانیم برای دریافت پروتئین استفاده کنیم افرادی که گیاهخوار هستند و افرادی که ورزشکارند میزان پروتئین متفاوتی باید دریافت کنند بهتر است از دریافت پروتئین غافل نشوید و آن را از یاد نبرید و متناسب با فعالیت روزمره و سوخت و ساز بدنتان پروتئین و کالری دریافت کنید

 پروتئین از مصالح اصلی یک برنامه غذایی سالم است، اما بسیاری از ما بیشتر از آنچه توصیه شده پروتئین مصرف می کنیم. خانم ها در دهه بیستم و سیم زندگی خود معمولا روزانه بیش از 75 گرم پروتئین مصرف می کنند در حالی که مقدار توصیه شده در روز، 46 گرم است.

با اینکه بسیاری از مواد غذایی سرشار از پروتئین و برخی رژیم ها را می توان مقصر دانست اما بسیاری از ما در زمان بندی مصرف پروتئین اشتباه می کنند، در نتیجه منجر به مصرف بیش از حد مورد نیازمان در روز می شود. دکتر داگلاس پادون جونز استاد تغذیه و سوخت و ساز در دانشگاه پزشکی تگزاس می گوید: ما مار پیتون نیستیم، نمی توانیم یک مرغ کامل را بخوریم و از پروتئین برای باقی هفته استفاده کنیم. به صورت کلی بدنمان هر دو تا سه ساعت تنها می تواند 20 تا 30 گرم پروتئین را پردازش کند، بنابراین مقدار اضافی را به صورت چربی ذخیره می کند.

دکتر پادون جونز به همراه همکارانش، تحقیقی را انجام دادند تا این موضوع را به اثبات برسانند. آنها میزان تقویت عضلات را در دو وعده گوشت مورد بررسی قرار دادند، یکی حاوی 30 گرم پروتئین بود و دیگری سه برابر مقدار قبلی پروتئین داشت. آنها متوجه شدند کسانی که وعده بزرگتر را استفاده کردند مزایای اضافی دریافت نکردند ( فقط کالری اضافی )، نمونه ها خون و بیوپسی عضله هیچ افزایشی در سنتز عضله نشان نداد.

ایده آلش این است که پروتئین را در سراسر روز پخش کنید. سعی کنید با هر وعده 20 تا 30 گرم پروتئین میل کنید و میان وعده هایتان نیز چیزی حدود 5 تا 10 گرم پروتئین داشته باشند.

با وجود این پارامترها همچنان میزان پروتئینی که استفاده می کنید به سن، ساختار بدن و میزان فعالیتتان نیز بستگی دارد.
برای مثال کسی که وزنه می زند به پروتئین بیشتری نیاز دارد، زنانی که قدشان بلند است نیز همینطور. برای اینکه زیاد درگیر مقدار پروتئین مورد نیازتان در روز نشوید، جدولی ارائه می کنیم که با توجه به فعالیتتان به شما می گوید چه مقدار پروتئین نیاز دارید و بهتر است آن را از چه منابعی تامین کنید.

  سایت دکتر کرمانی

 

5 1000
ارسال شده در 29 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • استفاده بیش از حد از نمک چرت های نیمروزی را طولانی تر میکند
  • بی خوابی خود را با روش های طبیعی درمان کنید
  • با این رژیم نه گرسنگی را تحمل کنید نه اضافه وزن
  • از بین بردن رنگ زرد دندان
  • با چربی ها دیابت را معالجه کنید
  • وجود مواد خطرناک شیمیایی در محصولات لبنی
  • آنچه باید درباره آسم بدانید
  • برچسب‌های روی میوه‌ برای چیست؟
  • محبوبترین ها

  • چای سبز با هر دارویی سازگار نیست
  • چک لیستی برای فواید گزنه
  • ایمنی بدن خود را با این نکات افزایش دهید
  • چرا مصرف آب میوه ها و سبزی ها از خوردن آن ها بهتر است؟
  • موارد مهم درمورد محصولات پروبيوتيک/استفاده ماست پروبیوتیک برای این انسانها قدغن است
  • گردو خوردن و این تاثیرات مختلف
  • مراقبت از کبد با برخی توصیه ها
  • صبحانه مفصل و کامل با وجود این مواد غذایی
  • رپورتاژ

  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • ویواتیون، کوک سلامتی
  • کلینیک لاغری و تناسب اندام ساج
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x