رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی

روزانه چه میزان پروتئین نیاز داریم و از چه منابعی می توانیم برای دریافت پروتئین استفاده کنیم افرادی که گیاهخوار هستند و افرادی که ورزشکارند میزان پروتئین متفاوتی باید دریافت کنند بهتر است از دریافت پروتئین غافل نشوید و آن را از یاد نبرید و متناسب با فعالیت روزمره و سوخت و ساز بدنتان پروتئین و کالری دریافت کنید

 پروتئین از مصالح اصلی یک برنامه غذایی سالم است، اما بسیاری از ما بیشتر از آنچه توصیه شده پروتئین مصرف می کنیم. خانم ها در دهه بیستم و سیم زندگی خود معمولا روزانه بیش از 75 گرم پروتئین مصرف می کنند در حالی که مقدار توصیه شده در روز، 46 گرم است.

با اینکه بسیاری از مواد غذایی سرشار از پروتئین و برخی رژیم ها را می توان مقصر دانست اما بسیاری از ما در زمان بندی مصرف پروتئین اشتباه می کنند، در نتیجه منجر به مصرف بیش از حد مورد نیازمان در روز می شود. دکتر داگلاس پادون جونز استاد تغذیه و سوخت و ساز در دانشگاه پزشکی تگزاس می گوید: ما مار پیتون نیستیم، نمی توانیم یک مرغ کامل را بخوریم و از پروتئین برای باقی هفته استفاده کنیم. به صورت کلی بدنمان هر دو تا سه ساعت تنها می تواند 20 تا 30 گرم پروتئین را پردازش کند، بنابراین مقدار اضافی را به صورت چربی ذخیره می کند.

دکتر پادون جونز به همراه همکارانش، تحقیقی را انجام دادند تا این موضوع را به اثبات برسانند. آنها میزان تقویت عضلات را در دو وعده گوشت مورد بررسی قرار دادند، یکی حاوی 30 گرم پروتئین بود و دیگری سه برابر مقدار قبلی پروتئین داشت. آنها متوجه شدند کسانی که وعده بزرگتر را استفاده کردند مزایای اضافی دریافت نکردند ( فقط کالری اضافی )، نمونه ها خون و بیوپسی عضله هیچ افزایشی در سنتز عضله نشان نداد.

ایده آلش این است که پروتئین را در سراسر روز پخش کنید. سعی کنید با هر وعده 20 تا 30 گرم پروتئین میل کنید و میان وعده هایتان نیز چیزی حدود 5 تا 10 گرم پروتئین داشته باشند.

با وجود این پارامترها همچنان میزان پروتئینی که استفاده می کنید به سن، ساختار بدن و میزان فعالیتتان نیز بستگی دارد.
برای مثال کسی که وزنه می زند به پروتئین بیشتری نیاز دارد، زنانی که قدشان بلند است نیز همینطور. برای اینکه زیاد درگیر مقدار پروتئین مورد نیازتان در روز نشوید، جدولی ارائه می کنیم که با توجه به فعالیتتان به شما می گوید چه مقدار پروتئین نیاز دارید و بهتر است آن را از چه منابعی تامین کنید.

  سایت دکتر کرمانی

 

ارسال شده در 29 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • استرس در حین تمرین مفید است
  • گیاهان پرخاصیت برای درمان مشکلات قندی
  • تنفس برای حمله های ناگهانی
  • با این راهکار ها به کودک خود سبزی بدهید
  • با روغن زیتون چگونه زیبا شویم
  • کنترل وزن به پیشگیری از سرطان خون کمک می کند
  • عمل جراحی کمر و عدم بهبود بیماران
  • یکی از علت های خواب بد دیدن
  • از بین بردن سلول های سرطانی از داخل به واسطه ذرات نانو
  • روغن اوکالیپتوس همه کاره ضروری
  • با همسر وابسته به مادر چه کنیم؟
  • مواردی مهم در رابطه با انتخاب جنسیت قبل از حاملگی
  • لیونل مسی از چه اصول غذایی پیروی میکند؟
  • با دکتر جیم استوپانی ورزش شکم را یاد بگیرید (2)
  • توصیه های طلایی برای درمان سرماخوردگی
  • محبوبترین ها

  • داروهای خانگی برای بیماری کرون
  • چگونه درد نوروپاتی محیطی را بطور طبیعی درمان کنیم -6 توصیه
  • همه چیز درباره ی زالو درمانی
  • ویژگیهای درمانی اسپند
  • انواع نوش دارو برای گلو درد با طب سنتی
  • مهمترین مواد طبیعی که پوست را پاکسازی می کنند
  • درمان سندروم کانال کارپ با طب سوزنی
  • آب زرشک طبیعی بی نظیر ترین خاصیت درمانی را دارد
  • استفاده از تخم کتان برای تولید داروی بیماری های قلبی
  • لیست دمنوش های موثر گیاهی
  • تدابیر مفید برای مادران باردار از زبان طب سنتی
  • با این داروهای گیاهی تپش قلب را درمان کنید
  • مزاج سرد و آسیب های ناشی از آن
  • آیا اعتقادي به شفابخش بودن این سنگها دارید؟
  • با این معجون با بیماری خداحافظی کنید و به سلامتی سلام
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است