رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی

روزانه چه میزان پروتئین نیاز داریم و از چه منابعی می توانیم برای دریافت پروتئین استفاده کنیم افرادی که گیاهخوار هستند و افرادی که ورزشکارند میزان پروتئین متفاوتی باید دریافت کنند بهتر است از دریافت پروتئین غافل نشوید و آن را از یاد نبرید و متناسب با فعالیت روزمره و سوخت و ساز بدنتان پروتئین و کالری دریافت کنید

 پروتئین از مصالح اصلی یک برنامه غذایی سالم است، اما بسیاری از ما بیشتر از آنچه توصیه شده پروتئین مصرف می کنیم. خانم ها در دهه بیستم و سیم زندگی خود معمولا روزانه بیش از 75 گرم پروتئین مصرف می کنند در حالی که مقدار توصیه شده در روز، 46 گرم است.

با اینکه بسیاری از مواد غذایی سرشار از پروتئین و برخی رژیم ها را می توان مقصر دانست اما بسیاری از ما در زمان بندی مصرف پروتئین اشتباه می کنند، در نتیجه منجر به مصرف بیش از حد مورد نیازمان در روز می شود. دکتر داگلاس پادون جونز استاد تغذیه و سوخت و ساز در دانشگاه پزشکی تگزاس می گوید: ما مار پیتون نیستیم، نمی توانیم یک مرغ کامل را بخوریم و از پروتئین برای باقی هفته استفاده کنیم. به صورت کلی بدنمان هر دو تا سه ساعت تنها می تواند 20 تا 30 گرم پروتئین را پردازش کند، بنابراین مقدار اضافی را به صورت چربی ذخیره می کند.

دکتر پادون جونز به همراه همکارانش، تحقیقی را انجام دادند تا این موضوع را به اثبات برسانند. آنها میزان تقویت عضلات را در دو وعده گوشت مورد بررسی قرار دادند، یکی حاوی 30 گرم پروتئین بود و دیگری سه برابر مقدار قبلی پروتئین داشت. آنها متوجه شدند کسانی که وعده بزرگتر را استفاده کردند مزایای اضافی دریافت نکردند ( فقط کالری اضافی )، نمونه ها خون و بیوپسی عضله هیچ افزایشی در سنتز عضله نشان نداد.

ایده آلش این است که پروتئین را در سراسر روز پخش کنید. سعی کنید با هر وعده 20 تا 30 گرم پروتئین میل کنید و میان وعده هایتان نیز چیزی حدود 5 تا 10 گرم پروتئین داشته باشند.

با وجود این پارامترها همچنان میزان پروتئینی که استفاده می کنید به سن، ساختار بدن و میزان فعالیتتان نیز بستگی دارد.
برای مثال کسی که وزنه می زند به پروتئین بیشتری نیاز دارد، زنانی که قدشان بلند است نیز همینطور. برای اینکه زیاد درگیر مقدار پروتئین مورد نیازتان در روز نشوید، جدولی ارائه می کنیم که با توجه به فعالیتتان به شما می گوید چه مقدار پروتئین نیاز دارید و بهتر است آن را از چه منابعی تامین کنید.

  سایت دکتر کرمانی

 

5 1000
ارسال شده در 29 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه | 127 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • رفع تنهایی در خردسالان
  • چاره طب سنتی برای همسران بی طاقت
  • چگونه در بهار سلامت خود را حفظ کنیم
  • مواردی برای پیشگیری و درمان صدمات ناشی از ورزش
  • در زمینه مصرف چای سبز محتاط باشید
  • پیراشکی سبک مخصوص بهار
  • همه چیز درمورد دوست خیالی کودکان
  • شیر دردهای ناشی از شیمی درمانی را تسکین می دهد
  • محبوبترین ها

  • رابطه بوییدن گلهای خوشبو با اعصاب
  • مرگ اورترین ماده شیمیایی درون لوازم ارایشی را بشناسید!
  • هوش نوزاد در دوران بارداری چگونه افزایش دهیم
  • زندگی در این مکان ها چاقی می آورند
  • پربازدیدترین و محبوب ترین سایت پزشکی و سلامت کشور
  • حضور 14 دانشگاه ایرانی در فهرست دانشگاههای برتر آسیا
  • استفاده از آجر در خانه های مریخی
  • تاثیرات مخرب سیگار بر بدن حتی پس از ترک آن!
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • دندان تاجی از زیبایی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما