دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

وعده غذایی اصلی کاهش آسیب به بدن فعالیت های ورزشی فعالیت های شدید ورزشی غذا خوردن در فضای ورزشی سنگینی معده

 اگر می خواهید مانع آسیب دیدن سیستم گوارشی تان در حین فعالیت ورزشی شوید بهتر است به زمان تغذیه و خورد و خوراک خود اهمیت بیشتری دهید چه مدت زمان باید از وعده غذایی بگذرد تا بتوانیم به خوبی ورزش کنیم و دچار مشکلات گوارشی حین ورزش نشویم ؟اگر بعد از غذاخوردن تحرک داشته باشید بدنتان آسیب های زیادی خواهد دید ه خصوص اگر وعده غذایی سنگینی میل کرده باشید .

یک متخصص تغذیه گفت: ۳ ساعت بعد از وعده غذایی اصلی، فعالیت های ورزشی انجام دهید.
محمد تقی انوشه متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در زمان غذا خوردن بیشتر گردش خون به سمت دستگاه گوارش متمایل می شود، گفت: وقتی جریان خون به سمت دستگاه گوارش متمایل شود، خون کمتری به سمت سایر قسمت های بدن می رسد.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه غذا خوردن در فضای ورزشی مانع رسیدن خون به سایر قسمت های بدن می شود، ابراز داشت: آسیب به اعضای بدن همچون، روده، معده، خطرات احتمالی مغزی و قلبی از دیگر عوارض میل غذا در حین ورزش است.
وی با بیان اینکه فعالیت های شدید به دستگاه گوارش آسیب می زند، اظهار داشت: هنگام صرف وعده غذایی، سنگینی در معده و عدم هضم غذا در دستگاه گوارش باعث کاهش کیفیت راندمان عملکرد ورزش می شود.
انوشه با بیان اینکه برای کاهش آسیب به بدن، فعالیت های ورزشی ۳ الی ۴ ساعت بعد از وعده غذای اصلی انجام شود، اظهار داشت: مثلا فردی می خواهد ساعت ۱۶ ورزش و یا فعالیت حرکتی انجام دهد بهتر است نهار خود را ساعت۱۲ میل کند، زیرا این کار باعث گردش خون مناسب به تمامی اعضای بدن فرد می شود.
انوشه با بیان اینکه بعد از ورزش می توان مایعات و میوه مصرف کرد، تاکید کرد: به دلیل افزایش قند و مواد افزودنی در بعضی از نوشیدنی ها، بهتر است افرادیکه اضافه وزن دارند، بعد از انجام ورزش برای کاهش وزن این مواد را  استفاده نکنند.
باشگاه خبرنگاران جوان؛
5 1000
ارسال شده در 30 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نشانه لازم برای تشخیص اختلالات افسرده خویی
  • استفاده های دارویی از زیره
  • مواد خوراکی دشمن نیکوتین
  • احساس تهوع در ماشین و درمان آن
  • با این ترفند ساده عفونت دندان های خود را از بین ببرید
  • سلامت عاطفی از دیدگاه روانشناسان
  • 5 نصیحت مادرانه درباره سلامتی که حقیقت دارد
  • آهن موجود در مواد غذایی برای جنین
  • محبوبترین ها

  • نکاتی در مورد دوران بارداری که تا به حال نشنیده اید
  • خانم های حامله و روش بستن کمربند ایمنی
  • نوشیدنی های شیرین برای خانم های باردار مضرند
  • در طی حاملگی شکلات میل کنید
  • توصیه هایی برای مسافرت نوروزی مادران باردار
  • اهمیت صحیح راه رفتن در بارداری
  • این گیاهان دارویی سلامت جنین را به خطر می اندازند
  • ویار داشتن یک زن باردار
  • رپورتاژ

  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو کدام است ؟
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی رویال
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x