دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی

وعده غذایی اصلی کاهش آسیب به بدن فعالیت های ورزشی فعالیت های شدید ورزشی غذا خوردن در فضای ورزشی سنگینی معده

 اگر می خواهید مانع آسیب دیدن سیستم گوارشی تان در حین فعالیت ورزشی شوید بهتر است به زمان تغذیه و خورد و خوراک خود اهمیت بیشتری دهید چه مدت زمان باید از وعده غذایی بگذرد تا بتوانیم به خوبی ورزش کنیم و دچار مشکلات گوارشی حین ورزش نشویم ؟اگر بعد از غذاخوردن تحرک داشته باشید بدنتان آسیب های زیادی خواهد دید ه خصوص اگر وعده غذایی سنگینی میل کرده باشید .

یک متخصص تغذیه گفت: ۳ ساعت بعد از وعده غذایی اصلی، فعالیت های ورزشی انجام دهید.
محمد تقی انوشه متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در زمان غذا خوردن بیشتر گردش خون به سمت دستگاه گوارش متمایل می شود، گفت: وقتی جریان خون به سمت دستگاه گوارش متمایل شود، خون کمتری به سمت سایر قسمت های بدن می رسد.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه غذا خوردن در فضای ورزشی مانع رسیدن خون به سایر قسمت های بدن می شود، ابراز داشت: آسیب به اعضای بدن همچون، روده، معده، خطرات احتمالی مغزی و قلبی از دیگر عوارض میل غذا در حین ورزش است.
وی با بیان اینکه فعالیت های شدید به دستگاه گوارش آسیب می زند، اظهار داشت: هنگام صرف وعده غذایی، سنگینی در معده و عدم هضم غذا در دستگاه گوارش باعث کاهش کیفیت راندمان عملکرد ورزش می شود.
انوشه با بیان اینکه برای کاهش آسیب به بدن، فعالیت های ورزشی ۳ الی ۴ ساعت بعد از وعده غذای اصلی انجام شود، اظهار داشت: مثلا فردی می خواهد ساعت ۱۶ ورزش و یا فعالیت حرکتی انجام دهد بهتر است نهار خود را ساعت۱۲ میل کند، زیرا این کار باعث گردش خون مناسب به تمامی اعضای بدن فرد می شود.
انوشه با بیان اینکه بعد از ورزش می توان مایعات و میوه مصرف کرد، تاکید کرد: به دلیل افزایش قند و مواد افزودنی در بعضی از نوشیدنی ها، بهتر است افرادیکه اضافه وزن دارند، بعد از انجام ورزش برای کاهش وزن این مواد را  استفاده نکنند.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

5 1000
ارسال شده در 30 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تجمل‌گرایی با اضطراب ارتباط مستقیمی دارد
  • کلسترول بالای خون و بیماری های ناشی از آن
  • مصرف گلابی خطر ابتلا به دیابت و سکته مغزی را میکاهد
  • عمل IVF چه خطراتی برای مادر به همراه دارد
  • چند روش گیاهی و خانگی برای درمان حساسیت فصلی
  • کشف راهکار هایی جدید برای ترمیم استخوان ها
  • مقابله با سرطان پوست با مصرف ضد آفتاب
  • شیر سیر – درمان جادویی برای تسکین درد سیاتیک
  • محبوبترین ها

  • نکته خواندنی درباره زنجبیل
  • دیدگاه طب سنتی درباره خواب
  • تاثیر شگفت انگیز سیر،عسل و سرکه در دمان عفونت سینوسی
  • مضرات و خواص گیاه ناخنک را بشناسیم
  • خودتان قرص لاغری بسازید، چرا که نه؟!
  • بررسی خواص یونجه و درمان بیماری ها به وسیله آن
  • حفظ سلامت مو هایتان را به روغن کرچک بسپارید
  • استاد ژاپني : ايران سرشار از منابع گياهان دارويي است
  • رپورتاژ

  • به اندام خود زیبایی دوچندان ببخشید
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • لیفتینگ با نخ
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x