best-food-to-eat-before-workout-exercise-preworkout-top-ten-tone-and-tighten-jpg

 اگر می خواهید مانع آسیب دیدن سیستم گوارشی تان در حین فعالیت ورزشی شوید بهتر است به زمان تغذیه و خورد و خوراک خود اهمیت بیشتری دهید چه مدت زمان باید از وعده غذایی بگذرد تا بتوانیم به خوبی ورزش کنیم و دچار مشکلات گوارشی حین ورزش نشویم ؟اگر بعد از غذاخوردن تحرک داشته باشید بدنتان آسیب های زیادی خواهد دید ه خصوص اگر وعده غذایی سنگینی میل کرده باشید .

یک متخصص تغذیه گفت: ۳ ساعت بعد از وعده غذایی اصلی، فعالیت های ورزشی انجام دهید.
محمد تقی انوشه متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در زمان غذا خوردن بیشتر گردش خون به سمت دستگاه گوارش متمایل می شود، گفت: وقتی جریان خون به سمت دستگاه گوارش متمایل شود، خون کمتری به سمت سایر قسمت های بدن می رسد.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه غذا خوردن در فضای ورزشی مانع رسیدن خون به سایر قسمت های بدن می شود، ابراز داشت: آسیب به اعضای بدن همچون، روده، معده، خطرات احتمالی مغزی و قلبی از دیگر عوارض میل غذا در حین ورزش است.
وی با بیان اینکه فعالیت های شدید به دستگاه گوارش آسیب می زند، اظهار داشت: هنگام صرف وعده غذایی، سنگینی در معده و عدم هضم غذا در دستگاه گوارش باعث کاهش کیفیت راندمان عملکرد ورزش می شود.
انوشه با بیان اینکه برای کاهش آسیب به بدن، فعالیت های ورزشی ۳ الی ۴ ساعت بعد از وعده غذای اصلی انجام شود، اظهار داشت: مثلا فردی می خواهد ساعت ۱۶ ورزش و یا فعالیت حرکتی انجام دهد بهتر است نهار خود را ساعت۱۲ میل کند، زیرا این کار باعث گردش خون مناسب به تمامی اعضای بدن فرد می شود.
انوشه با بیان اینکه بعد از ورزش می توان مایعات و میوه مصرف کرد، تاکید کرد: به دلیل افزایش قند و مواد افزودنی در بعضی از نوشیدنی ها، بهتر است افرادیکه اضافه وزن دارند، بعد از انجام ورزش برای کاهش وزن این مواد را  استفاده نکنند.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال شده در 30 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیرات مختلف هورمون درمانی بر بدن
  • تهدید سکته مغزی برای این بیماران
  • مواد افزودنی مضر همراه به ماست
  • توان کاهش سرعت در ورزش
  • کند شدن روند بهبود زخم ها با مصرف آرام بخش ها
  • مشخصات آنورکسیا
  • انواع حالات روحی و بیمار شدن
  • عکس انواع مختلف گوشی پزشکی
  • مطالعات جدید درمورد مراکز احساسات در مغز
  • بینی شکسته و این عارضه ها
  • مشکلات مختلف بدن بخاطر رژیم غذای نامناسب
  • اصول و نحوه رفتار با شریک افسرده
  • چرا عمر برخی افراد سریعتر از دیگران تمام می شود؟
  • ادویه رنگی درمانگری طبیعی
  • تاثیر نوشتن بر روی کاهش استرس
  • محبوبترین ها

  • حس خوشبختی با توجه به دارایی ها
  • اگر نامزد هستید بخوانید
  • استرس زا ترین جاها برای کودک
  • روانشناسان در مورد شب امتحان چه می گویند؟
  • عقب مانده های ذهنی و مشکلات آن ها
  • با نشانه های بلوغ آشنا شوید
  • معنا و مفهوم خرده سیستم
  • اضطراب چیست و علائم و درمان آن چگونه است؟
  • انتخاب شریک زندگی با این نکات روانشناسی
  • مزایا و فواید افسردگی که از آنها بی خبرید
  • دلایلی که باعث ایجاد افسردگی در کودک می شود
  • یادگیری برخی آداب برخورد با خانواده همسر
  • روانکاوی خشم و خشونت
  • با دانستن این فاکتورها ازدواج کنید
  • نخود سبز، چاره ساز برای افسردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است