6823630-533x400

قبل و بعد از ورزش از مصرف چه نوع خوراکی هایی باید پرهیز کنیم ؟چه خوراکی هایی در این زمینه به کمک ما می آیند و موجب افزایش نیرو و توان ما برای تحرک و فعالیت ورزشی می شوند ؟مراقب تغذیه و خورد و خوراک خود قبل از ورزش باشید و سعی کنید هرگز سیب زمینی سرخ شده و همبرگر پیش از ورزش میل نکنید .

بعضی از افراد فکر می‌کنند که می‌توانند قبل از شروع ورزش، غذاهای چرب بخورند و این کار اصلا اشکالی ندارد. متاسفانه باید بگوییم که اگر قبل از ورزش کردن، همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده بخورید، احتمالا خیلی زود از چنین کاری پشیمان خواهید شد.
فراموش نکنید که خیلی طول می‌کشد تا چربی از معده تخلیه و هضم شود. به همین دلیل است که متخصصان می‌گویند استفاده از غذاهای چرب در زمان نزدیک به ورزش، می‌تواند باعث ناراحتی معده شود. به‌جای استفاده از مواد غذایی چرب و مضر قبل از ورزش، باید از کربوهیدرات‌های سالم و کمی پروتئین استفاده کنید و این کار را ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از ورزش کردن انجام دهید. برای این‌که به عضله‌سازی کمک کنید، میان‌وعده کوچک شما باید حاوی ۵۰ گرم کربوهیدرات (۲۰۰ کالری) و ۲۰ گرم پروتئین (۸۰ کالری) باشد. البته اگر قصد دارید چربی بدن را بسوزانید،‌ این مقدار را نصف کنید.

حتی اگر همبرگر و سیب‌زمینی نخورید و قبل از ورزش کردن سراغ مقدار زیادی سالاد بروید، باز هم کار اشتباهی می‌کنید. درواقع، اگر قبل از ورزش کردن از غذاهایی استفاده کنید که فیبر زیادی دارند، فیبر آن می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. فیبر، فرآیند تخلیه معده و هضم غذا را کُند می‌کند و می‌تواند باعث ناراحتی‌های دستگاه گوارش در حین ورزش کردن شود. توصیه متخصصان این است که مصرف غذاهای پُرفیبر را به زمان دیگری در طول روز موکول کنید.

ارسال شده در 29 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تغییر عادات غذایی در کودکان و ابتلا به بیماری های روده
  • احتمال افزايش سکته مغزي با مصرف آسپرين
  • دل مشغولی و اضطراب وام
  • خردسالان مبتلا به اگزما
  • درمان طبیعی برای احساس درد در اندام
  • در مورد مسمومیتها این موارد را بدانید
  • علاقه به ازدواج دیرهنگام در جوانان
  • دانستنی های مهم در رابطه با انواع جویدنی ها
  • تغییر خلق و خوی شخص افسرده
  • مخالفت با انتقال رشته روانشناسان بالینی به وزارت بهداشت
  • راه چاره برای خردسالان دانمارکی افسرده
  • طول عمر مرتبط با دور کمر است!
  • مسبب اصلی چاقی به دام افتاد
  • این مواد غذایی برخی از بیماری ها را درمان می کنند
  • بهترین و استانداردترین افزایش وزن زنان باردار
  • محبوبترین ها

  • ارتباط سرطان های خطرناک و ناباروری
  • اهمیت این موارد پیش از حامله شدن
  • مشکلات خواب در زنان حامله
  • چگونگی آماده کردن وسایل نوزاد برای بیمارستان
  • آمادگی های مهم برای یائسگی
  • عوارض استفاده از این ظروف برای خانم های باردار
  • خطرات ایجاد فیبروم در رحم
  • این خوراکیها جنین را سقط می کنند!
  • وزن گرفتن جنین با وجود دیابت مادر
  • مواردی که بیماری های مهبلی باید رعایت کنند
  • زایمان زودرس به خاطر قدکوتاه
  • نکاتی که باید درباره تفاوت های بارداری اول و دوم بدانید
  • کمک های اولیه برای زایمان اضطراری
  • تغذیه با شیر مادر و رژیم غذایی مادر
  • بیماری واژن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است