کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

6823630-533x400

قبل و بعد از ورزش از مصرف چه نوع خوراکی هایی باید پرهیز کنیم ؟چه خوراکی هایی در این زمینه به کمک ما می آیند و موجب افزایش نیرو و توان ما برای تحرک و فعالیت ورزشی می شوند ؟مراقب تغذیه و خورد و خوراک خود قبل از ورزش باشید و سعی کنید هرگز سیب زمینی سرخ شده و همبرگر پیش از ورزش میل نکنید .

بعضی از افراد فکر می‌کنند که می‌توانند قبل از شروع ورزش، غذاهای چرب بخورند و این کار اصلا اشکالی ندارد. متاسفانه باید بگوییم که اگر قبل از ورزش کردن، همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده بخورید، احتمالا خیلی زود از چنین کاری پشیمان خواهید شد.
فراموش نکنید که خیلی طول می‌کشد تا چربی از معده تخلیه و هضم شود. به همین دلیل است که متخصصان می‌گویند استفاده از غذاهای چرب در زمان نزدیک به ورزش، می‌تواند باعث ناراحتی معده شود. به‌جای استفاده از مواد غذایی چرب و مضر قبل از ورزش، باید از کربوهیدرات‌های سالم و کمی پروتئین استفاده کنید و این کار را ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از ورزش کردن انجام دهید. برای این‌که به عضله‌سازی کمک کنید، میان‌وعده کوچک شما باید حاوی ۵۰ گرم کربوهیدرات (۲۰۰ کالری) و ۲۰ گرم پروتئین (۸۰ کالری) باشد. البته اگر قصد دارید چربی بدن را بسوزانید،‌ این مقدار را نصف کنید.

حتی اگر همبرگر و سیب‌زمینی نخورید و قبل از ورزش کردن سراغ مقدار زیادی سالاد بروید، باز هم کار اشتباهی می‌کنید. درواقع، اگر قبل از ورزش کردن از غذاهایی استفاده کنید که فیبر زیادی دارند، فیبر آن می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. فیبر، فرآیند تخلیه معده و هضم غذا را کُند می‌کند و می‌تواند باعث ناراحتی‌های دستگاه گوارش در حین ورزش کردن شود. توصیه متخصصان این است که مصرف غذاهای پُرفیبر را به زمان دیگری در طول روز موکول کنید.

5 1000
ارسال شده در 29 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x