6823630-533x400

قبل و بعد از ورزش از مصرف چه نوع خوراکی هایی باید پرهیز کنیم ؟چه خوراکی هایی در این زمینه به کمک ما می آیند و موجب افزایش نیرو و توان ما برای تحرک و فعالیت ورزشی می شوند ؟مراقب تغذیه و خورد و خوراک خود قبل از ورزش باشید و سعی کنید هرگز سیب زمینی سرخ شده و همبرگر پیش از ورزش میل نکنید .

بعضی از افراد فکر می‌کنند که می‌توانند قبل از شروع ورزش، غذاهای چرب بخورند و این کار اصلا اشکالی ندارد. متاسفانه باید بگوییم که اگر قبل از ورزش کردن، همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده بخورید، احتمالا خیلی زود از چنین کاری پشیمان خواهید شد.
فراموش نکنید که خیلی طول می‌کشد تا چربی از معده تخلیه و هضم شود. به همین دلیل است که متخصصان می‌گویند استفاده از غذاهای چرب در زمان نزدیک به ورزش، می‌تواند باعث ناراحتی معده شود. به‌جای استفاده از مواد غذایی چرب و مضر قبل از ورزش، باید از کربوهیدرات‌های سالم و کمی پروتئین استفاده کنید و این کار را ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از ورزش کردن انجام دهید. برای این‌که به عضله‌سازی کمک کنید، میان‌وعده کوچک شما باید حاوی ۵۰ گرم کربوهیدرات (۲۰۰ کالری) و ۲۰ گرم پروتئین (۸۰ کالری) باشد. البته اگر قصد دارید چربی بدن را بسوزانید،‌ این مقدار را نصف کنید.

حتی اگر همبرگر و سیب‌زمینی نخورید و قبل از ورزش کردن سراغ مقدار زیادی سالاد بروید، باز هم کار اشتباهی می‌کنید. درواقع، اگر قبل از ورزش کردن از غذاهایی استفاده کنید که فیبر زیادی دارند، فیبر آن می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. فیبر، فرآیند تخلیه معده و هضم غذا را کُند می‌کند و می‌تواند باعث ناراحتی‌های دستگاه گوارش در حین ورزش کردن شود. توصیه متخصصان این است که مصرف غذاهای پُرفیبر را به زمان دیگری در طول روز موکول کنید.

ارسال شده در 29 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برای تشکیل زندگی مشترک حتما مطالعه کنید
  • یک دنیا خاصیت برای B3
  • پیوند دندان و دهان مصنوعی با کمک پرینتر 3 بعدی
  • تاثیرات مختلف ماساژ در زنان باردار و نوزادان
  • خوردن بستنی در این ساعات از روز بسیار مفید است
  • آیا چیزی در ارتباط با ریمل ابرو می دانید؟
  • همه چیز در مورد مواد تشکیل دهنده مایع انزال زنان
  • آمار نگران کننده مصرف آنتی بیوتیک در کشور
  • سنگ کلیه ای ها بخوانند!
  • مقدمه چینی برای پذیرش فرزند دوم
  • دریافت آب ناکافی و این عارضه ها
  • مشکلات ژنتیکی در پدران 50 ساله
  • ترفندهای جلب مشتری برای انواع مکمل های لاغری
  • شیوع بی رویه تالاسمی
  • خار استخوانی و درمان های خانگی برای آن
  • محبوبترین ها

  • چطور از آرتريت انگشتـــــان خلاص شویم؟
  • مشکلات استخوانی با تغییر سبک زندگی
  • مطالب علمی پیرامون ازن درمانی
  • سوالاتی درباره عارضه پوکی استخوان
  • درمان مشکلات گردن با این روش ها
  • پوکی استخوان خردسالان
  • از بین بردن مشکلات زانو
  • کمک به رفع مشکلات مفاصل دست
  • عمده ترین شکستگی ها
  • رهایی از آرتروز با این مواد ساده طبیعی
  • استفاده از غضروف بینی برای ترمیم زانو
  • تورم اندام حرکتی
  • شدت یافتن درد زانو
  • راه حل های درمانی برای مشکلات دیسک گردن
  • شکستن قولنج، لذت بخش ولی دردسر ساز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است