Overweight

افراد زیادی هستند که همیشه چربی های اضافه شکم آن ها را ازار می دهد و همواره دنبال روشی برای آب کردن این چربی ها هستند.این چربی های اضافه باعث می شوند اعتماد به نفس شما کاهش پیدا کند.در این مطلب قصد داریم شما را برای همیشه از این مشکل راحت نماییم و با معرفی 5 روش چربی سوز در آب کردن این چربی ها به شما کمک نماییم

۵ چربی سوز برای آب کردن چربی های شکم

 

برای افزایش چربی سوزی ورزش های هوازی ،مصرف شیرین بیان، تخم مرغ، آجیل و سیب به شما کمک زیادی خواهد کرد. این مواد غذایی علاوه بر افزایش چربی سوزی باعث سلامت شماخواهد شد.

انجام ورزش‌های هوازی برای آب کردن چربی های شکم
ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه ‌‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزاند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش‌ها خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند. ۱۰ دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد. اگر فقط ۲۰ دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده‌اید که برای حفظ سلامت قلب خوب است. برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سر هم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید.

شیرین بیان؛ شیرین و چربی سوز
ساقه زیرزمینی و ریشه این گیاه قابل استفاده است. این گیاه حاوی گروهی از آنتی اکسیدان هابه نام « فلاوانوئید» است. این ترکیب چربی سوز است. بهترین شیوه مصرف آن به صورت دمنوش یا اضافه کردن عصاره یا شیره آن به غذای روزانه مانند سالاد است. شیرینی طبیعی این گیاه، ۵۰ برابر قند ساکاروز است . با وجود ویژگی های آن، برای زنان در دوران بارداری و شیردهی و افراد مبتلا به مشکلات طحال مناسب نیست. حداکثر میزان مصرف روزانه ۲۰ گرم است.

برای آب کردن چربی های شکم تان تخم مرغ بخورید
پروتئین موجود در تخم مرغ باعث سوختن چربی های شکمی می شود. دلیل این ویژگی نیز ساختار خاص اسیدهای آمینه موجود در پروتئین آن است. بهترین زمان مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه است. به این ترتیب تا ظهر علاوه بر احساس سیری، چربی های ناحیه شکمتان نیز می سوزد! هر عدد تخم مرغ ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین مصرف آن در وعده صبحانه باعث می شود تا پیش از ناهار کاملا سیر باشید.بهتر است تخم مرغ با دو ورقه نان تست، چند حلقه گوجه فرنگی و چند برگ نعناع تازه مصرف شود. به این ترتیب نیاز بدن به سبزی ها نیز تامین می شود و از طرفی نعناع، مانع از ایجاد نفخ بعد از خوردن تخم مرغ می شود.

آجیل ها، پرچرب اما مفید
درست است که یکی از راهکارهای از بین بردن چربی شکم کاهش مصرف مواد غذایی چرب است اما آجیل های خام از این قاعده مستثناست. البته به دلیل کالری بالایی که دارد باید کنترل شده مصرف شود اما چربی امگا۳، پروتئین و فیبر موجود در آن باعث ایجاد احساس سیری می شود و ریزه خواری نمی کنید.پسته، بادام و گردو در صدر گروه قرار دارد. حداکثر میزان مصرف روزانه یک سوم فنجان به صورت خام است.

سیب، میوه ای از بهشت
سیب همه ویژگی های لازم را برای حفظ سلامت و کاهش وزن دارد. هر عدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به طور خاص پکتین است. این ترکیب به خوبی آب جذب می کند و در معده حجیم می شود. بنابراین با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر و مانع از پرخوری می شود. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می شود. کالری آن نیز مناسب است. بنابراین با خوردن روزانه یک عدد از آن نباید نگران اضافه وزن باشید. به گزارش دکتر سلام،همه این ویژگی ها، سیب را به خوراکی منحصر به فردی برای سوختن چربی تبدیل کرده است.

منبع:  خبر داغ

ارسال شده در 30 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • باورهای نادرست درارتباط با درمان جوش
  • تاثیر حرکات هوازی بر روی عضلات باسن
  • ماسک مناسب برای درمان خشکی موها و رشد سریع آن ها
  • مواد غذایی مضری که باید از نوزادان دور کنید
  • نه گفتن به مصرف مواد مخدر را بیاموزیم
  • در چه مواقعی دلبستگی ناایمن می شود
  • تصاویری از ظروف دسیکاتور
  • توضیحاتی در مورد خوابیدن در بارداری
  • این مواقع حتما گرسنه بمانید
  • عوارض جانبی داروی CoQ۱۰
  • آیا می توان از بیسکویت به عنوان میان وعده استفاده کرد؟
  • آیا وضعیت روحی در وضعیت تغذیه نقش دارد؟
  • درمان و رفع عفونت ادراری در زنان حامله
  • جایگزین کردن گوشت‌های آزمایشگاهی با طبیعی در آینده
  • کتابی درباره اصول ده گانه فرزندپروری
  • محبوبترین ها

  • کتابی تحت عنوان جوان و همسرگزینی
  • نکات خواندنی در خصوص کتاب آشپزی جدید گیاهخواران
  • معجزه روزانه با انگشتان دست
  • معرفی کتابی در خصوص تغذیه در شب امتحان
  • مروری بر کتاب “5 زبان عشق در تربیت کودکان “
  • 40 نکته مفید روابط زناشویی در کتاب كلیدهای طلایی در ازدواج موفق
  • 25 خطای بچه گانه زن و شوهرها
  • سلامتی با گیاهان را در این کتاب بجوئید
  • معرفی کتابی برای سالم غدا خوردن
  • قدرت بیان را چگونه بانفوذتر کنیم؟
  • در یکسال به موفقیت برسید
  • منفعتهای مخفی کتاب خواندن
  • احساسات را چگونه بهبود دهیم
  • خلاصه ای بر معرفی کتاب “دختران با اعتماد به نفس تربیت کنید”2
  • توصیه های لازم درباره حواس پرتی درکتاب حواس پرتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است