مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی

فواید ورزش فواید پیاده روی افزایش عمر با ورزش

ورزش کردن همواره به عنوان عامل مهمی در حفظ سلامت افراد دارد.ورزش های روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در شما کاهش دهد و هم چنین در داشتن تناسب اندام به شما کمک کند.به گفته محققان افراد با ورزش ساده پیاده روی در طول روز به مدت 25 دقیقه می توانند عمر خود را تا 7 سال افزایش دهند.

 

هر شخص باید روزانه حداقل بین 20 تا 25 دقیقه پیاده‌روی کنید

مطالعه‌ای جدید که در کنگره انجمن قلب‌شناسی اروپا (ESC) مطرح شد، نشان می‌دهد که می‌توان با انجام تمرین‌های فیزیکی طول عمر را افزایش داد. در این پژوهش، 69 فرد 30 تا 60 ساله‌ی سالم و غیر سیگاری شرکت کردند. گفتنی است این پژوهش در دانشگاه زارلند آلمان انجام شد.

شرکت کنندگان در طول یک بازه شش ماهه تمرینات هوازی، فشرده و قدرتی انجام دادند و نمونه‌ی خونی آن‌ها به طور مرتب آزمایش می‌شد. نتایج نشان داد که یک «فرآیند ضد پیری» در بدن آغاز شده که دی.ان.اِی‌های قدیمی افراد را نیز ترمیم می‌کند.

سانجای شارما، پروفسور بیماری‌های قلبی ژنتیکی در مرکز قلب‌شناسی ورزشی در بیمارستانِ دانشگاه سن جرج لندن می‌گوید: «این به این معنا است که مردم باید به طور منظم ورزش کنند و ممکن است از این طریق فرآیند سالخوردگی را به تعویق بیندازند. ما هرگز نمی‌توانیم مانع فرآیند سالخوردگی شویم، اما شاید بتوانیم آن را به سنین بالاتر موکول کنیم. شاید در سن هفتاد سالگی جوان‌تر به نظر برسیم و بتوانیم تا 90 سال هم عمر کنیم. تمرین بدنی می‌توان سه تا هفت سال به عمر شما اضافه کند. ورزش مانند داروی ضد افسردگی عمل می‌کند، به شکلی که عملکرد ادراکی را تقویت می‌کند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش می‌تواند سدی بر زوال عقل باشد.»

متخصصین بخش سلامت جسم و روان بر این باورند که حداقل 20 دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند به ما کمک شایانی کند. آن‌ها می‌گویند که تحرک در سبک زندگی کنونی انسان‌ها بسیار کمتر شده و رژیم غذایی نیز تغییر یافته، تا جایی که نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. از این رو، فعالیت بدنی می‌تواند راه‌حلی بسیار مناسب باشد، چرا که ورزش بر عملکرد مغز نیز تاثیر مثبت دارد.

 

تمرین بدنی احتمال مرگ ناشی از سکته قلبی را نصف می‌کند

تمرین بدنی را در هر سنی که شروع کنید تاثیرات درخشان آن را خواهید دید. کریستی دیتون، استاد موسسه سلامت عمومی کمبریج می‌گوید: «این پژوهش دید ما را نسبت به فعالیت‌های فیزیکی بهتر می‌کند، زیرا ما می‌توانیم فرآیند سالخوردگی سلولی را بهتر بفهمیم. همین فرآیند سالخوردگی سلولی است که اندام‌ها و بدن ما را پیر می‌کند و تمرینات بدنی تاثیر مثبتی بر فرآیند سالخوردگی سلولی دارد. هر چه بیشتر فعال باشید، می‌توانید تاثیرات درخشان آن را ببینید و در واقع مهم نیست از چه سنی شروع می‌کند.»

عامل اصلی سکته قلبی «بیماری سرخرگ‌های قلبی» است که عامل مرگ سالانه 73 هزار نفر را در بریتانیا است. بیماری‌های قلبی به طور کلی بیشتر بین مردان شایع است، اما احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در سن 50 سالگی به بالا بین زنان و مردان یکسان است.

در ایران نیز ایست قلبی و مغزی به یکی از دلایل اصلی مرگ و میر، حتی بین جوانان، تبدیل شده است. دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مصاحبه با رادیو گفتگو اعلام کرد: «51 درصد علل مرگ و میر در ایران سکته‌های قلبی و مغزی است که تا 80 درصد قابل پیشگیری است.»

 

منبع: خبرپو

5 1000
ارسال شده در 29 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • اشکالاتی که در عادات ماهانه دختران نوجوان وجود دارد
  • پیشگیری از وارد شدن آسیب به قلب
  • برای پایدار و سرزنده ماندن شادی کنید
  • دمنوش های گیاهی شگفت انگیز برای چربی سوزی
  • اهمیت مناسب بودن سن برای انجام بوتاکس
  • بیوتین درمان کننده بیماریهای پوست و مو
  • لیستی از مفیدترین ضدعفونی کننده های سالم
  • نحوه ی شکایت از پرستار و پرسنل بیمارستان
  • محبوبترین ها

  • در این دما خوابیدن به نفع شماست
  • ماه رمضان و ورزش
  • دکتر احساسات خود باش
  • آشنایی با پاکیزه ترین شهرهای جهان
  • دعوت ماکروسافت برای استفاده از مرورگر کروم در ویندوز
  • نوشیدنی های حاوی قند باعث مرگ 184 نفر در سال می شود
  • مزایای استفاده از روش های اینترنشنال برای امراض قلبی
  • تاثیرات علمی ثابت شده نماز بر مغز
  • رپورتاژ

  • کلینیک تخصصى پوست مو و زيبايی دکتر بابایی
  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • اطلاعاتی در مورد ویتیلیگو و راه درمان آن
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x