sauteing

می توانید بدون استفاده از روغن های فراوان ،غذایتان را مانند غذاهای سرخ شده ترد و خوشمزه کنید برخی ترفندهای آشپزی را در این زمینه برایتان آورده ایم که با رعایت آن ها غذایی متفاوت برای اعضای خانواده تهیه می کنیدبه این منظور روغن هایی که برای سرخ کردن غذا مفید هستند و آسیب زیادی برای سلامتی مان به همراه ندارند انتخاب خوبی هستند با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 اگر دوست دارید مواد غذایی در هنگام پخت حالت ترد پیدا کنند، به جای غوطه ور کردن غذاها در روغن، می توانید با فرچه کمی روغن به سطح ماده غذایی اضافه کنید و سپس آن را کبابی کنید یا بپزید.

-اگر مواد غذایی در حین پخت به رطوبت بیشتری نیاز دارند، آن را با افزودن روغن جبران نکنید. بلکه از آب یا آبلیمو برای این کار استفاده کنید.
– از قطعات لخم گوشت یا مرغ استفاده کنید.
– اگر دوست دارید مواد غذایی در هنگام پخت حالت ترد پیدا کنند، به جای غوطه ور کردن غذاها در روغن، می توانید با فرچه کمی روغن به سطح ماده غذایی اضافه کنید و سپس آن را کبابی کنید یا بپزید.
-از ظروفی استفاده کنید که به روغن بسیار کمی برای پخت نیاز داشته باشند.
-اکثر دستورات تهیه غذا در صورتی که میزان کره یا روغن آنها نصف یا ثلث شود باز هم مزه خوبی خواهند داشت.
-برای طبخ انواع کوکو و کتلت، به جای 1 زرده تخم مرغ 2 عدد سفیده تخم‌مرغ را جایگزین کنید.
-از شیر کم چرب (۱.۵%) به جای پر چرب استفاده کنید.
-برای نرم شدن گوشت ها، به جای اینکه از روغن استفاده کنید از یک ماده اسیدی مثل آبلیمو و سرکه بهره ببرید.
-از جایگرین های با چربی کمتر استفاده کنید مثلا ماست با چربی کمتر می تواند جایگزین سسها شود. از شیرهای کم چرب به جای خامه در دستورهای پخت استفاده کنید.
-پودر کاکائو مزه شکلات می‌دهد اما بدون چربی است. بنابر این در دستور پخت دسرها می توانید پودر کاکائو را جایگزین شکلات کنید.
-ماهی، روغن زیتون و آجیل از منابع خوب روغن هستند، می توانید در برنامه غذایی خود از آنها به عنوان تأمین کننده چربی استفاده کنید.
-مصرف روغن جامد را به حداقل رسانده و به جای آن از روغن مایع که فاقد کلسترول و حاوی اسید چرب غیر اشباع است، استفاده کنید.
-تا حد امکان از سرخ کردن غذا بپرهیزید.
-هر نوع روغن کاربرد خاصی دارد از روغن مایع برای مصارف پخت و تهیه سالاد و از روغن مایع مخصوص سرخ کردنی برای سرخ کردن غذا استفاده کنید.
-هرگز روغن را با شعله زیاد حرارت ندهید و از برشته و قهوه ای کردن مواد غذایی پرهیز کنید.
-ظرف نگهداری روغن باید سالم، غیر قابل نفوذ نور به روغن و کاملاً در بسته باشد. نگهداری روغن مایع در ظروف شفاف و در پشت شیشه فروشگاه صحیح نیست و موجب فساد روغن می شود. لذا ظرف روغن را در جای خشک، خنک، دور از نور و گرما نگهداری کنید.
-روغن مصرفی را فقط یک بار حرارت دهید، البته روغن مخصوص سرخ کردنی در صورتی که تغییر رنگ و طعم نداده باشد حداکثر دو تا سه بار در طول یک روز قابل مصرف است.

منبع:‌انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک

سلامت نیوز

 

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • فواید نوشیدن آب روزانه
  • نکته های طلایی برای موهای سالم و زیبا
  • آشنایی با روحیات و خلقیات همسر
  • ویتامین D چه کارهایی برای بدن انجام میدهد
  • مواجهه با لرزش بدن بخاطر بیماری
  • شادابی صورت با ماسکها و بخورهای گیاهی
  • درمان بیماری دیابت با سم حلزون
  • از پستانک استفاده کنم یا خیر؟
  • خطر ابتلا به استئوآرتروز در بیماران دیابتی
  • ایست قلبی با زندگی در طبقه های بالا
  • سوسنبر و خواص باورنکردی آن
  • شیوه هایی برای داشتن زیباترین ران و باسن
  • زندگی در طبقات بالا، سلامت قلب را تهدید میکند
  • دگرگونی های مختلف ناشی از عشق و عاشقی
  • جو دوسر را بیشتر بشناسید
  • محبوبترین ها

  • مواد غذایی چرب و تهدید سلامتی
  • عادات غذایی که ترک کردن آنها خالی از لطف نیست
  • عوامل تاثیرگذار بر کاهش وزن
  • چطور ویتامین D دریافت کنیم؟
  • اهمیت صبحانه در دوره های مختلف
  • پاسخ به رایج ترین سوالات در مورد قهوه
  • گرسنگی احساسی‌ چه تفاوتی با گرسنگی جسمی‌ دارد؟
  • این نوشیدنی ها شما را چاق و لاغر میکند!
  • ارزیابی رژیم کم چرب با رژیم کم کربوهیدرات
  • جو دوسر را بیشتر بشناسید
  • مراقبت های خوراکی در ۵۰ تا ۶۰ سالگی
  • صبحانه مناسب هر گروه سنی قسمت دوم ( یک تا دوسال)
  • نوتلا و این کلاهبرداری بزگ
  • رژیم غذایی دو ساله
  • برای سلامت مغز کودک این غذاهای خارق العاده معجزه میکند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است