miss-belt-02

آیا می توانیم به کمربندهای لاغری که به تازگی باب شده اند و در قالب تبلیغات مختلف مردم را تشویق به تهیه آن ها می کنند اعتماد کنیم ؟با خرید کمربند لاغری به اندام مورد نظر خود خواهیم رسید ؟غالبا اکثر خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند ازاین کمربندها تهیه می کنند و می خواهند زودتر اندام قبل از بارداری خود دست پیدا کنند این کمربندها چه تاثیراتی بر اندام ما خواهند گذاشت ؟

 احتمالا شما هم پیامکی با مضمون «لاغری جادویی بعد از زایمان دیگر رویا نیست» را دریافت کرده‌اید؛ تبلیغ شکم‌بندی با الیاف چربی‌سوز همرا ژل موضعی که با استفاده از آنها در عرض سه ماه، هشت تا ده کیلوگرم وزن کم می‌کنید! آیا واقعا چنین چیزی ممکن است که با بستن یک شکم بند لاغر شویم؟

، اگر این طور نیست چرا فلان بازیگر مطرح جزو طرفداران این محصولات است و داشتن اندامی زیبا را مدیون شکم بند لاغری کمپانی… می‌داند؟

اضافه وزن ناشی از بارداری و زایمان یک موضوع کاملا طبیعی است، اما بسیاری از خانم‌ها نه‌تنها پیش از بارداری هم اضافه وزن داشته‌اند بلکه در دوران حاملگی بشدت چاق می‌شوند. در دوران بارداری به طور متوسط شش تا 18 کیلوگرم به وزن مادر اضافه می‌شود و کاهش وزن پس از زایمان نه‌تنها به تناسب اندام کمک می‌کند، بلکه سلامت قلبی ـ عروقی مادر در سنین بالاتر از 40 سالگی را نیز بهبود می‌بخشد.

اولین راه برای کاهش وزن آسان پس از زایمان، اجتناب از وزن‌گیری زیاد در طول دوره بارداری است. بیشتر مادران در طول بارداری بدون هیچ عذاب‌وجدانی به هوس‌های غذایی رنگارنگشان رسیدگی می‌کنند و متاسفانه تصورات سنتی غلط با جملاتی مانند «تو الان باید به اندازه دو نفر غذا بخوری» به این روند پرخوری دامن می‌زند. به یاد داشته باشید وزن‌گیری مناسب و پرخوری نکردن به معنی بی‌توجهی شما به جنین نیست، اما از محدود کردن غذای خود و رژیم لاغری نیز پرهیز کنید.

نکته بسیار مهم این که شش ماه اول پس از زایمان دوره طلایی کاهش وزن است طوری که شش ماه شیردهی مداوم به کاهش وزن مادر کمک بزرگی می‌کند. از طرفی پرخوری به بهانه شیردهی اصلا معقول نیست.

در دوران شیردهی، بدن نیازهای تغذیه‌ای مشخصی دارد که دریافت مازاد مواد غذایی مانع کاهش یافتن وزن می‌شود؛ بنابراین با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و متعادل و در صورت لزوم همراه با مکمل غذایی مولتی ویتامین، شیردهی مناسب برای نوزاد و کاهش وزن مطلوب برای خودتان را
فراهم کنید.

ورزش و فعالیت بدنی روند کاهش وزن را سریع‌تر می‌کند پس می‌توانید روزانه یک ساعت ورزش ایروبیک یا یک تا دو ساعت پیاده روی را در برنامه خود بگنجانید، اما تا یک ساعت و نیم پس از ورزش از شیر دادن به نوزاد خودداری کنید چراکه اسید لاکتیک تولیدی ماهیچه‌ها طی ورزش وارد شیر شده و آن را ترش مزه می‌کند. مصرف کافی میوه و سبزیجات خام و پخته و همچنین لبنیات کم‌چرب را در صدر برنامه‌های خود قرار دهید چون این مواد غذایی در همراهی با نان‌های سبوس‌دار کمک بزرگی به کاهش وزن شما می‌کنند.

با این حساب برخلاف تبلیغات هیچ راه جادویی باعث لاغری نمی‌شود. شاید شکم بند در جمع کردن فوری و لحظه‌ای چربی‌ها موثر باشد، اما در حذف آنها هرگز و اگر چهره‌های سرشناس این محصولات را تبلیغ می‌کنند به دلیل بستن قراردادهای میلیاردی است؛ لطفا مراقب فریبکاری این تبلیغات باشید!

جام جم آنلاین

5 1000
ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • مراقب اضافه وزن در فصول سرد باشد
  • راهنمایی های غذایی برای کم خون ها
  • عینک آفتابی و بیماری گلوکوم
  • چند برابر کردن متابولیسم را یاد بگیرید
  • ارتباط قصه خوانی و تناسب اندام
  • دیابت بارداری و این عوارض ناگوار
  • مقابله با آسیب های خیانت
  • چگونه نیم کره های مغز خود را تقویت کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • سکته مغزی از عوامل ابتلا به افسردگی
  • کشف عروق خونی ناشناخته در مغز انسان
  • علت اصلی بی خوابی را بشناسید
  • یک ساعت خواب بعد از ظهر حافظه شما را تقویت می کند
  • مه مغزی از جمله اختلالات زنان در دوران یائسگی
  • تغییرات رفتاری با ترشح هورمون ها
  • فعالیت هایی جالب برای بالا بردن کیفیت هوش و حافظه
  • چگونه خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهیم؟
  • رپورتاژ

  • كلينيك تخصصى دندانپزشکی سعادت آباد
  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما