خوراکی سیر کننده

شاید خودتان هم احساس کرده باشید که هنگامی که یک خوراکی را مصرف میکنید احساس سیری سراغ تان می آید و از حالت گرسنگی دور میشوید.این کار میتواند با یک سیب و یا گردو اتفاق بیفتد.اسفناج،پنیر کلبه،سیب،گردو،تخم مرغ و … خوراکی هایی هستند که انسان را سیر میکنند و میخواهیم در ادامه به شرح آن ها بپردازیم.

شما نیز همیشه احساس گرسنگی می‌کنید ؟ در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از غذاهای مفید و قدرتمندی را معرفی کنیم که می‌تواند حس گرسنگی شما را کمتر کند.

اسفناج:

اگر از مصرف سبزیجاتی با برگ سبز راضی نیستید بهتر است برای یکبار هم که شده از اسفناج استفاده کنید. مطالعات و تحقیقات مختلف نشان می‌دهد ترکیباتی به نام thylakoids باعث آزاد شدن هورمون‌های سیری در بدن می‌شود. برای اینکه بتوانید از اسفناج استفاده کنید بهتر است آن را داخل غذاساز بریزید و سپس آن را در غذاهای مختلف به کار ببرید.مصرف مواد غذایی فیبردار باعث ایجاد احساس سیری در فرد می شود.

پنیر کلبه:
۲۸ گرم پروتئین در هر پیمانه از این پنیر وجود دارد و می‌تواند به خوبی حس سیری را در فرد ایجاد نماید. پروتئینی که در این پنیر وجود دارد با نام کاسئین شناخته شده است و هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد. به همین خاطر فرد احساس سیری بیشتری خواهد داشت. شما می‌توانید این پنیر را به همراه سیر، فلفل دلمه‌ای و ارگانو ترکیب کنید.

 

سیب:
سیب حاوی فیبری به نام پستین است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که با مصرف سیب هورمون‌های سیری آزاد می‌شود. در یک مطالعه انجام شده، افرادی که ۱۵ دقیقه قبل از عده غذایی سیب خورده بودند تقریبا ۲۰۰ کالری کمتر از سایر افراد غذا خوردند. شما می‌توانید سیب را در دسرهای مختلف به کار ببرید. همچنین مصرف آن به همراه کینوای پخته شده و گردو عالی است.

 

گردو:
گردو نیز می‌تواند در برابر هضم مقاومت کند. بنابراین بدن شما تنها یک پنجم از چربی آن را جذب خواهد کرد. همچنین جویدن‌های زیاد به بدن شما کمک می‌کند زودتر سیر گردد. ابتدا چند عدد گردو را تفت دهید و آن را روی مرغ یا سبزیجات خود بپاشید.

 

تخم مرغ:
مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخم مرغ می‌تواند در ایجاد حس سیری مفید باشد. شما می‌توانید تخم مرغ را در غذاهای مختلفی همچون سوپ، پیتزا، پاستا یا سالاد استفاده کنید. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین‌های زیادی است.

 

جوی دو سر:
جوی دوسر دارای فیبر فراوانی است و زمانی که با مایعات ترکیب می‌شود فرآیند هضم را کندتر می‌کند و گرسنگی فرد را به تعویق می‌اندازد. جوهایی که کمتر فرآوری شده‌اند، می‌توانند شما را بیشتر سیر نگه دارند. می‌توانید به جای برنج از جوی دو سر در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

 

تمشک:
تمشک دارای فیبر بسیار زیادی است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آن قبل از وعده غذایی باعث می‌شود فرد ۶۵ کالری کمتر مصرف کند. شما می‌توانید از این میوه خوشمزه مربا تهیه کنید. همچنین می‌توانید آن را با یک قاشق غذاخوری دانه چیا، یک قاشق غذاخوری آب و کمی عسل ترکیب نمایید.

لوبیا:
بیشتر افراد برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن خود از گوشت استفاده می‌کنند اما لوبیا نیز حاوی پروتئین بالایی است. لوبیا حاوی فیبر بالایی است و همین امر موجب می‌شود فرد را بیشتر از سایر غذاها سیر نگه دارد. شما می‌توانید لوبیا را با روغن زیتون و به همراه پاپریکا، سیر و کاین تفت دهید.

 

ذرت بوداده:
فیبر تنها ماده‌ای نیست که می‌تواند حس سیری را در فرد ایجاد نماید. سه پیمانه از ذرت بو داده می‌تواند حس سیری را به خوبی ایجاد کند و فرد را تا مدت زمان زیادی سیر نگه دارد.

 

چاودار:
اگر به دنبال کربوهیدرات‌ها برای سیر نگه داشتن خود هستید، باید بدانید که چاودار اینکار را برای شما انجام می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که برای صبحانه از نان چاودار استفاده کرده‌اند کمتر از سایر افراد حس گرسنگی داشتند. فیبری که در این ماده وجود دارد می‌تواند تاثیر خوبی بر روی متابولیسم بدن داشته باشد. شما می‌توانید از این ماده برای تهیه نان‌های خانگی استفاده کنید.

منبع : بامداد

ارسال شده در 8 آذر 1395 توسط آقای واحدی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نودل مالزی رسپی سالم
  • علت اینکه از ورزش های شکم، نتیجه ای عایدمان نمی شود؟
  • تصاویر برنیشر یا براق کننده خربزه ای
  • پرورش ویژگی انتقادپذیری در خود و فرزندان
  • ترفندهای مهم برای خرید و فروش خانه
  • در خانه رشد قد کودکتان را غربالگری کنید
  • عوامل خطر و پیشگیری از بیماری کلیه پلی کیستیک
  • علل احتمالی آسم
  • درباره کوآنزیم Q10 بیشتر بدانید
  • منتقل کننده اصلی ویروس کرونا مشخص شدند
  • انسداد شاخه های ورید شبکیه
  • نکاتی در مورد ابراز علاقه ی درست به همسر
  • دشمنان خوراکی برای قلب و عروق
  • آینده افراد افسرده
  • صحبت از مشکلات برای اطرافیان
  • محبوبترین ها

  • روانشناسی افراد بر اساس استاتوس های فیسبوکی
  • پیامدهای داغ شدن سر و عصبانیت
  • چالش های سنین نوجوانی فرزندان خود را جدی بگیرید
  • تمرین حس شادی در زندگی
  • از اختلال روان تنی و راههای بهبود آن چه می دانید
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • حمله هراس در روانشناسی چه معنایی دارد؟
  • شایع ترین باورهای رایج در مورد افسردگی
  • در دنیای آنلاین چگونه سلامت خانوادگی خود را حفظ کنیم
  • چالش های رشد کودکان در سنین پیش دبستانی (تا 6 سالگی)
  • مواجهه با ناسزاگویی فرزندان
  • با شخصیت افراد جدی و مشکلات آن آشنا شویم
  • چرا موهایم را می کنم؟
  • نقش پول در تغییر احساسات
  • بازگشت مجدد به همسر سابق
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است