protein

افرادی که قند خون بالایی دارند همواره در تلاش هستند که سطح قند خون خود را کنترل نمایند.به همین دلیل لازم است سبد غذایی مناسبی داشته باشند.تحقیقات محققان نشان می دهد وجود پروتئین ها در سبد رژیم غذایی افراد با فشار خون بالا سطح قند خون آن ها را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان می دهد که گنجاندن پروتئین و پروبیوتیک در رژیم های غذایی به کنترل قند خون کمک می کند.

 محققان در دو مطالعه دریافتند پروتئین ها و پروبیوتیک ها ظاهرا سرعت هضم کربوهیدرات ها را آهسته و از افزایش قند خون که باعث دیابت نوع 2 می شود، پیشگیری می کند.
هوی گوی منگ پژوهشگر دانشگاه تافتز در بوستون که مدیریت یکی از مطالعات را به عهده داشت، گفت: مصرف ماهی تن با یک تکه نان سفید در قیاس با مصرف تنها کربوهیدرات ها قند خون را کندتر افزایش می دهد.
علاوه بر این، محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی ویژه پرفشاری خون داشتند و در آن از غذای های سرشار از پروبیوتیک استفاده کردند، سطح قند خون آنها به طور چشمگیری کاهش یافت.
تیم تحقیق 20 شرکت کننده را به چهار گروه تقسیم کرد و از هر گروه خواست از غذای مخصوصی مصرف کنند؛ همچنین سطح قند خون آنها در فواصل منظم حدود 2 ساعته اندازه گیری شد.
این گروه ها نان سفید را همراه با غلات (کربوهیدرات ها)، ماهی تن (پروتئین)، کره بدون نمک (چربی) یا غلات جود دوسر(فیبرها) مصرف کردند.
به گفته محققان، کربوهیدرات ها اغلب به تنهایی مصرف نمی شود زیرا وعده های غذایی عمدتا شامل ترکیبی از کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها و فیبر است.
پروتئین انتشار قند به داخل جریان خون را کند می کند اما تیم تحقیق اثر مشابهی را در چربی و یا فیبر نیافتند.
در مطالعه ای دیگر، از 80 مبتلا به پرفشاری خون که از رژیم غذایی مخصوص این عارضه پیروی می کردند، خواسته شد مواد غذایی پروبیوتیک را جایگزین سایر گزینه ها کنند، برای مثال آنها می توانستند ماست غنی از پروبیوتیک را به عنوان غذای لبنی کم چرب جایگزین کنند و یا میان وعده های پروبیوتیک موسوم به گرانولا و یا نوشیدنی های پروبیوتیک مصرف کنند.
شرکت کنندگانی که پروبیوتیک ها را به رژیم غذایی خود افزودند، فشار خون آنها در قیاس با سایر گروه ها تفاوتی نداشت اما قند خون ناشتا و سطح هموگولوبین A1C آنها که شاخصی استاندارد برای سطح قند خون است، بیش از پیش کاهش یافت.

منبع: خبرپو

ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • عادت ماهیانه در مرحله شیردهی
  • خوشبو کننده ها و بانوان حامله
  • تستی ساده برای تشخیص میکرب روی دست ها
  • این ترفند ساده طعم روغن زیتون را دلپذیر می کند
  • ۸ خطای مو سفیدها
  • مبتلایان به دیابت از این سبزیجات استفاده کنند
  • خندیدن امری ضروری برای سلامت شما
  • با قیافه نسل جدید بطری های آب آشنا شوید
  • مهمترین عامل بروز سردرد پس از زایمان
  • معذرت خواهی و پوزش طلبیدن از کودک
  • فقط و فقط شیر مادر تا شش ماهگی
  • چند اعتقاد نادرست عروس ها درباره زندگی مشترک
  • چگونه در منزل نیش زنبور عسل را درمان کنیم
  • کم خوری نتیجه آرام جویدن غذا
  • چاقی و ابتلا به انواع امراض لاعلاج
  • محبوبترین ها

  • توضیحات کامل در مورد سرطان معده
  • محیط های آلوده به ویروس آنفولانزا
  • بادگلو و این راههای پیشگیری از ایجاد آن
  • تب یونجه – زکام به دلیل حساسیت
  • آشنایی با تشنجِ كودكان و بزرگسالان
  • شناخت بیشتر در مورد لوپوس
  • مراقبت از بدن در برابر انواع هپاتیت
  • پیش زمینه های آنفلوآنزای فصلی
  • مادران و تهیه تغذیه سالم برای اعضای خانواده
  • قارچ های مختلف پوستی و آسیب های ناشی از آن ها
  • سرماخوردگی معده و این روش های درمانی
  • میگرن در خانم ها با این عوامل
  • علائم و درمان کلیه نعل اسبی را باهم مرور میکنیم
  • برای بیماردرماتومیوسیت چه غذاهایی توصیه میشود؟
  • 5نکته برای جلوگیری از بیماری PMS
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است