نشاسته مقاوم نشاسته سیب زمینی خام مصرف کربوهیدرات کربوهیدرات دانه سالم حبوبات جو برنج پخته

تنقلاتی مانند اسنک ها و چیپس ها و پفک ها برای تغذیه بسیار نامناسب هستند و در واقع فاقد ارزش تغذیه ای می باشند اگر می خواهید چربی دور شکمتان افزایش پیدا نکند و دچار دیابت و امراض قندی و علائم یائسگی نشوید پیشنهاد می کنیم از نان و برنج زیاد مصرف نکنید و خوراکی های گیاهی و میوه و سبزیجات بیشتری میل کنید در ادامه به عوارض زیاده روی در مصرف کربوهیدارت ها  اشاره خواهیم کرد.

استفاده بی‌رویه و بدون فکر از میان‌وعده‌های حاوی کربوهیدرات‌های بی‌ارزش (مثل چیپس و انواع اسنک‌های چرب و شور و سرخ‌شده) واقعا برای همه افراد مضر است و اندازه دور کمر را افزایش می‌دهد. بیشتر افراد می‌دانند که کاهش اضافه‌وزن یا کوچک کردن اندازه دور کمر در سنین بالاتر واقعا سخت است، اما هنوز به خوردن تنقلات بی‌ارزش ادامه می‌دهند. متاسفانه، این عادت غذایی اشتباه بیشتر از همه به زنان آسیب می‌رساند.
همراه با افزایش سن، توده عضلانی در بدن زنان کمتر می‌شود و ذخیره چربی افزایش پیدا می‌کند. حتی کاهش سطح استروژن در بدن زنان می‌تواند بر روی محل ذخیره چربی تاثیر بگذارد. درنتیجه، زنان بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به چربی شکمی می‌شوند. داشتن چربی بیشتر نیز در سطح بدن می‌تواند علائم یائسگی مثل گُرگرفتگی یا تعریق شبانه را تشدید کند. به همین دلیل است که متخصصان به همه زنان جوان توصیه می‌کنند که از میان‌وعده‌های حاوی کربوهیدرات‌های ساده استفاده نکنند و حتی مصرف محصولاتی مثل نان و برنج سفید را تا حد زیادی کاهش دهند.
نشاسته مقاوم نشاسته سیب زمینی خام مصرف کربوهیدرات کربوهیدرات دانه سالم حبوبات جو برنج پخته   نشاسته مقاوم نشاسته سیب زمینی خام مصرف کربوهیدرات کربوهیدرات دانه سالم حبوبات جو برنج پخته

اشتباه دیگری که دوران یائسگی را برای زنان سخت‌تر می‌کند، استفاده نکردن از آب است. امروزه ثابت شده است که کم‌آبی بدن می‌تواند شدت و بسامد گُرگرفتگی را در زنان یائسه افزایش دهد. این مشکل حتی باعث خستگی در طول روز می‌شود، عضله‌ها را در مقابل ورزش ضعیف می‌کند و به گرفتگی عضله‌های پا در طول شب منجر می‌شود که خواب عادی را مختل می‌کند. بنابراین، همه زنان در تمامی سنین باید نوشیدن آب و تامین آب بدن را جدی بگیرند. حتی زنانی که از مواد غذایی حاوی کافئین استفاده می‌کنند، باید میزان مصرف آب را در طول روز افزایش دهند.

نشاسته مقاوم نشاسته سیب زمینی خام مصرف کربوهیدرات کربوهیدرات دانه سالم حبوبات جو برنج پخته   نشاسته مقاوم نشاسته سیب زمینی خام مصرف کربوهیدرات کربوهیدرات دانه سالم حبوبات جو برنج پخته   نشاسته مقاوم نشاسته سیب زمینی خام مصرف کربوهیدرات کربوهیدرات دانه سالم حبوبات جو برنج پخته

ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شیوه ای جدید برای کنار گذاشتن سیگار
  • همه چیز را در مورد تومورهای استخوانی بدانیم
  • توصیه های مختلف برای پینه پا
  • نوع دیگری از بقچه پنیری
  • رهایی از احساس درد در کمر بدون دارو
  • کیت تشخیص حساسیت سیستم ایمنی بدن
  • مشکلات مربوط به کمبود سرم در بیماران دیالیزی
  • پاپ‌کیک متفاوت از وانیل
  • محبوبترین ها

  • روش سوپ ترش با لیمو
  • نوشیدنی خاص با شکلات با قهوه
  • کوفته کلم بروکلی
  • خوراک کلم قمری و پرتقال با روغن زیتون
  • دسر رشته خطایی با سیب
  • آموزش سوپی که برای مسمومها مفید است
  • چگونه از آلوی سیاه تارت درست کنیم؟
  • آموزش طبخ پلو با کدو
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است