salamdr_56a468e0337d6

کاهش وزن باید با اراده و تعیین اهداف مشخص انجام پذیرد برای رفع اضافه وزنتان می توانید عادات تغذیه ای سالم را در خود نهادینه کنید به این منظور اراده و عزم خود را جزم کنید و به صورت پایدار و ممتد از وزن خود بکاهید تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید در ادامه راهنمایی های لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار خواهیم داد .

براساس آماری که The National Weight Control Registry ارائه کرده است، فقط ۲۰ درصد از کسانی که رژیم می‌گیرند، کاهش وزن‌شان را بیشتر از یک سال حفظ می‌کنند. سوال ما این است که واقعا چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟
بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ما انسان‌ها تمایل داریم که رژیم غذایی افراطی انتخاب کنیم یا از عادات تغذیه‌ای خاصی پیروی کنیم که فقط در کوتاه‌مدت باعث کاهش وزن می‌شوند ولی پایدار نیستند و بیشتر از چند هفته یا چند ماه دوام نمی‌آورند.
اگر شما هم فکر می‌کنید که جزء همین گروه از افراد هستید و واقعا می‌خواهید که این مشکل بزرگ را برطرف کنید، پس این نکات را با دقت بخوانید. افرادی می‌توانند کاهش وزن مطلوب را کسب و حفظ کنند که عادات غذایی سالم و پایداری دارند. کلید اصلی موفقیت، اعمال تغییرات کوچکی است که واقعا قابل اجرا باشند و فقط برای کوتاه‌مدت تنظیم نشده باشند.

بنابراین لیستی از اشکالات مهم در رژیم غذایی خودتان تهیه کنید و به تدریج تلاش کنید تا از بین بروند. مثلا اگر هر شب قبل از خوابیدن ۴ عدد کلوچه می‌خورید، امشب هدف‌تان را روی ۲ کلوچه تنظیم کنید، نه به صفر رساندن آن! اگر عادات غذایی بد را به‌تدریج کنار بگذارید، کاهش وزن مطلوب و پایداری را تجربه خواهید کرد.

ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اصول و قوانین مراقبت از فرزندان توسط والدین
  • تأثير داروهاي جديد در كاهش خطر حملات قلبي
  • افزایش میل جنسی با تغییر رژیم غذایی
  • خانم هایی که دچار یائسگی زودتر از موعد می شوند!
  • تبعیض جنسیتی در روابط زن و مرد
  • آیا ضریب هوشی کودکان با آلودگی هوا پایین می آید؟
  • تاثیر رابطه طولانی مدت بر روی میل جنسی زنان
  • آماده کردن بچه ها برای شروع مدرسه،چطور؟
  • امگا3 چیست ، چرا باید بخوریم و به چه میزان؟
  • دانسته هایی درباره اختلال بیش فعالی
  • با این گام ها سریعتر به تناسب اندام می رسد
  • آسیب های خشونت در میان زن و شوهرها
  • با اکوکاردیوگرافی بیشتر آشنا شویم
  • بهترین توصیه های طب سنتی در زمینه روزه داری
  • پیده های مخلوط خانگی
  • محبوبترین ها

  • کیک کشمشی با آرد ذرت
  • سالاد ماست و کلم قمری
  • چگونه کلم بروکلی را با سیر و لیمو مزه دار کنیم؟
  • پلو با سبزیجات زرد
  • نان کته مغزدار
  • دسر متفاوت و جدید
  • کباب کوبیده مدرن و امروزی
  • سالاد آووکادو و لیمو
  • پیتزای آسان با نان همبرگر
  • مزه دار کردن یئر اِلماسی با روغن زیتون
  • خوشمزه ترین ساندویچ سالم و سریع
  • پاستای خوش طعم چیکن آلفردو
  • ترشی لوبیا سبز با تخم مرغ
  • اسفناج با سس بشامل
  • دسرساده با موز و شکلات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است