دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

salamdr_562f285f082cc

برخی میان وعده های سالم می توانند در عین سیرکنندگی باعث کاهش وزن شما نیز بشوند آن ها کالری کمی دارند و در رسیدن شما به تناسب اندام نقش موثی ایفا میکنند بهتر است به مصرف آن ها و ارزش تغذیه ای آن ها اهمیت بیشتری دهید و لیستی از این مواد خوراکی را در برنامه غذایی روزمره تان بگنجانید.

وقتی که عصر فرامی‌رسد، وسوسه خوردن هله‌هوله‌ها نیز همراهش می‌آید! متاسفانه اغلب این هله‌هوله‌ها به‌ دلیل گرسنگی خورده نمی‌شوند، بلکه خیلی از افراد به دلیل بی‌حوصلگی یا برای گذراندن راحت‌تر فعالیت‌ها از این هله‌هوله‌ها استفاده می‌کنند.
به نظر متخصصان، بهترین راه برای خوردن تنقلات، این است که زمان مشخصی را در بین وعده‌های غذایی اصلی به‌عنوان میان‌وعده انتخاب کنید. ضمن این‌که استفاده از وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کوچک‌تر به تنظیم قند خون در طول شبانه‌روز کمک می‌کند و از تمایلات شدید برای خوردن تنقلات بیهوده جلوگیری می‌کند. در ادامه به معرفی میان‌وعده‌هایی می‌پردازیم که کم‌تر از ۱۰۰ کالری دارند و می‌توانند به تناسب اندام شما کمک کنند.
تخم مرغ آب‌پز می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین میان‌وعده‌هایی استفاده شود که خیلی راحت در دسترس قرار می‌گیرد. فقط کافی است یک تخم مرغ را آب‌پز کنید و بعد داخل یخچال بگذارید تا برای خوردن سرد شود. هر تخم مرغ آب‌پز دارای ۶ گرم پروتئین است در حالی که فقط ۷۸ کالری دارد.
tokhmemorgh
بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند که از تخم مرغ آب‌پز به‌عنوان میان‌وعده بعد از صبحانه یا بعد از ظهر استفاده کنید،‌ چون پروتئینی که دارد باعث می‌شود احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و حتی از پُرخوری احتمالی در ادامه روز جلوگیری می‌کند.

گاهی اوقات میان‌وعده‌های ساده‌تر، بهترین میان‌وعده‌ها می‌شوند. مثلا یک پرتقال فقط ۶۰ کالری دارد، ولی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده به‌عنوان میان‌وعده است، چون فیبر و ویتامین زیادی دارد و حاوی قند طبیعی کمی است. ضمن این‌که فرآیند پوست کندن و آماده کردن پرتقال باعث می‌شود که به‌آرامی پرتقال را بخورید.

عکس های با کیفیت پرتقال خونی (تو سرخ)
یک فنجان توت‌فرنگی از میان‌وعده‌هایی است که فقط ۴۶ کالری دارد و حتی اگر ۲ فنجان توت‌فرنگی بخورید، باز هم به ۱۰۰ کالری نمی‌رسد! توت‌فرنگی‌ها با این‌که کالری خیلی کمی دارند اما حاوی مواد مغذی زیادی هستند؛ و علاوه بر این‌که می‌شود از انواع تازه آن‌ها استفاده کرد، این قابلیت را دارند که به‌صورت منجمد از آن‌ها استفاده کنید تا در همه فصل‌های سال همراه شما باشند.
salamdr_5630750383662
وقتی که بعد از ظهرهای کسل‌کننده، شما را وسوسه می‌کنند که هله‌هوله بخورید، بهتر است مقداری جو دو سر را در مایکروویو بگذارید! یک‌دوم فنجان جو دو سر پخته‌شده در آب، فقط ۸۳ کالری دارد. بهتر است این میان‌وعده را همراه با مقداری دارچین بخورید، تا قند خون‌تان را در سطح ثابتی نگه دارید. این میان‌وعده با توجه به فیبر و پروتئین زیادی که دارد، به‌خوبی شما را تا زمان شما سیر نگه می‌دارد.
index
مغزها سرشار از پروتئین‌ها و چربی‌های سالم اشباع‌نشده تک‌زنجیره‌ای هستند، و به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها به‌عنوان میان‌وعده به شمار می‌روند.
index

ضمن این‌که یکی از مطالعات سال ۲۰۱۵ Journal of the American Heart Association نشان می‌دهد که مصرف بادام به‌جای کربوهیدرات‌ها (مثل نان یا شیرینی) کلسترول خون و چربی شکمی را کاهش می‌دهد و باعث تقویت سلامتی قلب می‌شود. پس به‌جای استفاده از هله‌هوله‌هایی مثل چوب‌شور برای بالا بردن انرژی، بهتر است یک مشت بادام (۱۰ تا ۱۵ عدد بادام) بخورید تا انرژی مطلوبی داشته باشید.

images
5 1000
ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x