pic-18390-1447584201

مصرف صبحانه برای سلامتی ما بسیار مهم و حائز اهمیت است بهتر است عادات غذایی مربوط به صبحانه خود را تغییر دهید و به این وعده غذایی اهمیت بیشتری بدهید کالری مورد نیاز بدن در وعده صبحانه به چه صورت باید تامین شود خانم هایی که از لاغری رنج میبرند بهتر است بیشتر به تغذیه خود اهمیت بدهند تا بتوانند به تناسب اندام دست پیدا کنند.

آیا وقتی متوجه می‌شوید خانم‌های لاغر چه می‌خورند،‌ تعجب می‌کنید؟! یا مثلا فکر می‌کنید این خانم‌ها وعده‌های غذایی را حذف می‌کنند؟! محققان دانشگاه کرنل در یکی از مطالعات اخیر به بررسی عادات غذایی ۱۴۷ نفر پرداختند که اکثرشان خانم‌های لاغر بودند.
در واقع، این محققان از خانم‌ها سوالاتی پرسیدند تا ببینند عادات غذایی مربوط به صبحانه آنان چطور است و سوال اصلی‌شان این بود: به‌طور متوسط هر روز چه غذاهایی به‌عنوان صبحانه می‌خورید؟
نتایج نشان داد که رایج‌ترین صبحانه‌ها شامل این موارد می‌شد: میوه (۵۱ درصد)، لبنیات (۴۱ درصد)، غلات سرد (۳۳ درصد)، نان (۳۲ درصد)، تخم مرغ (۳۱ درصد)، غلات گرم (۲۹ درصد) و قهوه (۲۶ درصد).
%d8%b5%d8%a8%d8%ad%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%d8%a7%d8%ba%d8%b1

نکته جالب‌تر این بود که فقط ۴ درصد این خانم‌ها اظهار کردند که صبحانه نمی‌خورند! و این یعنی ۹۶ درصد خانم‌های لاغر صبحانه می‌خورند! ضمن این‌که نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های با کیفیت، نقش مهمی در صبحانه این خانم‌ها دارند. و این هم یعنی خانم‌های لاغر همه کربوهیدرات‌ها را برنامه غذایی‌شان حذف نمی‌کنند. اغلب متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که حتما ۲۰ گرم پروتئین به‌عنوان صبحانه استفاده کنید تا احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید، اما نباید کالری صبحانه بیشتر از ۴۰۰ باشد.

ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ابتلا به اوتیسم با این شرایط در دوران جنینی
  • کتابی در خصوص گیاهانی که خاصیت دارویی دارند
  • آیا این موارد درباره درد حقیقت دارند؟
  • مراقب شیرینی خوردن فرزندتان باشید
  • نظافت عروسک های پارچه ای
  • ممنوع بودن ورزش و اما و اگرهای آن
  • ارتباط ایده آل یک پدر و دختر
  • خوردن یا نخوردن گوشت،کدام بهتر است؟
  • طبیعی ترین راه سالم برای رفع افسردگی
  • اضافه شدن وزن به صورت ناخواسته
  • محصولی جدید برای التهابات ناشی از سوختگی های سطحی
  • برای تنظیم خلق و خوی خود بخوانید
  • افراد چاق و انرژی مصرفی
  • عوارض غذاهای چرب ایرانی
  • پزشک بی مسئولیت چگونه است!
  • محبوبترین ها

  • گربه ها خشم را در خانه ترویج میدهند
  • نقش یکپارچگی حسی در یادگیری
  • نکات مهم درباره مراجعه مردان به پزشک
  • زن در مقام مادر و همسر
  • اختلال در بافت همبند بیماری نادر این دختر
  • تناول غذا به حالت ایستاده
  • تهدید سلامتی شما با خوشبوکنندها
  • زوره گرفتن و بی حال شدن
  • رنج سنی ابتلا به مشکل آپاندیسیت
  • همه علامات بیماری یا سلامتی در صورت
  • به هم ریختن سیکل و دوره قاعدگی
  • 10 عادت زبان بدن، برای کاریزماتیک بودن
  • پیشنهاداتی جالب برای گذراندن این روزها
  • ناراحتی عصبی و افزایش فشار خون
  • با اشتهای آخر شب چگونه برخورد کنیم!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است