کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری

اگر تمایل دارید از سلامت قلبتان بیشتر مراقبت کنید و باعث جوان ماندن و سلامت بیشتر آن شوید توصیه می کنیم از تنقلات مضر و خطرساز برای قلب وعروق استفاده نکنید مصرف ماهی مصرف انواع میوه به خصوص توت برای افزایش سلامت قلب شما بسیار مفید و موثر است سعی کنید در وعده های غذایی تان میوه و سبزیجات را فراموش نکنید .

یکی از عادات غذایی مطلوب این است که روزانه یک مشت از مغزها را جایگزین تنقلات و میان‌وعده‌های دیگر کنید. بادام، پسته، گردو و بادام‌زمینی، همگی برای سلامت قلب خیلی مفیدند. می‌توانید هر مغزی که بیشتر به آن علاقه دارید انتخاب کنید،‌ اما باید دقت کنید که منظور متخصصان از مغزها، انواع خام و بدون نمک آن است.
حداقل یک فنجان سبزیجات یا میوه با هر وعده غذایی‌تان بخورید. این خوراکی‌ها به‌طور طبیعی سدیم کمی دارند و سرشار از فیبرها، پتاسیم و مواد مغذی دیگر هستند که می‌توانند به کاهش فشار خون کمک زیادی کنند. برای همین بهتر است به‌جای تنقلات مضر و پُر کالری، از انواع توت‌ها همراه با ماست‌های ساده، یا حمص با هویج بخورید.
کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری   کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری

یک راهکار مهم برای داشتن قلب جوان‌تر این است که هفته‌ای دو بار ماهی بخورید! ماهی‌های چرب مثل سالمون یا ساردین بهترین گزینه‌ها هستند ولی اگر نمی‌توانید این ماهی‌ها را بخورید، باید بدانید که خوردن غذاهای دریایی سبک‌تر بهتر از این است که اصلا غذای دریایی نخورید. پس سعی کنید حداقل ماهی‌های سفید یا تن ماهی بخورید. اگر وقت پختن ماهی ندارید، بهترین راه این است که فیله ماهی درست کنید، چون تا ۱۰ دقیقه آماده می‌شود و بهترین گزینه برای وعده‌های غذایی سریع است.

کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری   کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری   کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری

5 1000
ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سندرم نادری که زندگی این زن را مختل کرده است
  • ثبت حق انحصاری داروهای سنتی هند
  • نکاتی در مورد چگونگی انجام تمرین های یوگا
  • آغاز استفاده از غذاهای کمکی از شش ماهگی
  • قهر کردن خطری جدی برای زندگی مشترک
  • برای تقویت ناخن چه روغنهایی مفید است
  • تماشای تلویزیون عامل کند ذهنی کودکان!
  • مقابله با انگل ها به کمک سبزیجات
  • محبوبترین ها

  • با پیاز از تشکیل لخته های خونی پیشگیری کنید
  • دانستنی های لازم در مورد مصرف خرمالو را بدانیم
  • 6 خاصیت ویژه پوست پرتقال که تا الان نمی دانستید
  • پوششی که عمر سبزیجات و میوه های تازه را دو برابر می کند
  • مصرف ترنج راهی برای تقویت اعصاب
  • اگر افسردگی دارید پوست موز را از یاد نبرید
  • بیمه و سم زدایی بدن با بروکلی
  • انبه از چه خواصی بهره می برد؟
  • رپورتاژ

  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما