کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری

اگر تمایل دارید از سلامت قلبتان بیشتر مراقبت کنید و باعث جوان ماندن و سلامت بیشتر آن شوید توصیه می کنیم از تنقلات مضر و خطرساز برای قلب وعروق استفاده نکنید مصرف ماهی مصرف انواع میوه به خصوص توت برای افزایش سلامت قلب شما بسیار مفید و موثر است سعی کنید در وعده های غذایی تان میوه و سبزیجات را فراموش نکنید .

یکی از عادات غذایی مطلوب این است که روزانه یک مشت از مغزها را جایگزین تنقلات و میان‌وعده‌های دیگر کنید. بادام، پسته، گردو و بادام‌زمینی، همگی برای سلامت قلب خیلی مفیدند. می‌توانید هر مغزی که بیشتر به آن علاقه دارید انتخاب کنید،‌ اما باید دقت کنید که منظور متخصصان از مغزها، انواع خام و بدون نمک آن است.
حداقل یک فنجان سبزیجات یا میوه با هر وعده غذایی‌تان بخورید. این خوراکی‌ها به‌طور طبیعی سدیم کمی دارند و سرشار از فیبرها، پتاسیم و مواد مغذی دیگر هستند که می‌توانند به کاهش فشار خون کمک زیادی کنند. برای همین بهتر است به‌جای تنقلات مضر و پُر کالری، از انواع توت‌ها همراه با ماست‌های ساده، یا حمص با هویج بخورید.
کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری   کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری

یک راهکار مهم برای داشتن قلب جوان‌تر این است که هفته‌ای دو بار ماهی بخورید! ماهی‌های چرب مثل سالمون یا ساردین بهترین گزینه‌ها هستند ولی اگر نمی‌توانید این ماهی‌ها را بخورید، باید بدانید که خوردن غذاهای دریایی سبک‌تر بهتر از این است که اصلا غذای دریایی نخورید. پس سعی کنید حداقل ماهی‌های سفید یا تن ماهی بخورید. اگر وقت پختن ماهی ندارید، بهترین راه این است که فیله ماهی درست کنید، چون تا ۱۰ دقیقه آماده می‌شود و بهترین گزینه برای وعده‌های غذایی سریع است.

کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری   کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری   کاهش فشار خون عادات غذایی مطلوب سلامت قلب تنقلات مضر و پُر کالری

ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آسیب های شدید برای پشت میزنشین ها
  • بررسی رژیم غذایی ژاپنی و مدیترانه ای
  • مضرات مواد پلاستیکی بر سلامت انسان
  • توصیه های مهم به پرستاران سنین پایین
  • یائسگی و نشانه های شروع آن
  • شباهت ها وتفاوت های میان یائسگی و اختلال در تیروئید
  • ادراک و زمینه محرک در روانشناسی
  • تائيد داروی ضد فشار خون
  • پیشگیری از انحراف ستون فقرات با این لباس
  • مقابله با مشکلات مربوط به شنوایی
  • کمک طب سوزنی برای رفع مشکلات زنانه
  • مصرف انبه به این دلایل
  • فشار خون و این راهکارهای تغذیه ای
  • استفاده از آب برای ورزش و سلامتی بیشتر
  • پیامدهای مخرب جدایی بر خلقیات و روحیات فردی
  • محبوبترین ها

  • نشستن پای درد و دل بچه
  • تاثیر رنگ لباس های کودکان مدرسه ای
  • از بین رفتن محبت در خانواده
  • شخصیت شناسی مادرانه
  • راز شادمانی بی حد و مرز اینجاست
  • افسردگی در خانم ها و آقایون چه تفاوتی دارد؟
  • روش های سنجش چاقی
  • ارتباط در آغوش کشیدن با اعتماد به نفس
  • از خستگی روانی چه میدانید
  • تشویق کردن فرزند
  • بازی های خفه کننده نوجوانان خطرات امتیاز خودکشی را بالا می برد
  • انتخاب شریک زندگی با این نکات روانشناسی
  • افسردگی مادر در اوایل زندگی کودک
  • ابتلا به افسردگی در دوران مجردی 1
  • مشارکت والدین در امور و تشویق فرزند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است