مواد مغذی برای صبحانه صبحانه مقوی صبحانه تهیه صبحانه بدترین صبحانه

ترکیبات غذایی که در این مطلب برایتان آورده ایم می توانند برای تغذیه فرزندانتان انتخاب خوبی باشند آن ها حاوی انواع ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز فرزندتان هستند و برای تقویت قوای جسمی آن ها اننتخاب بسیار خوبی هستند با استفاده از آن ها فرزندتان را به تغذیه سالم تشویق خواهید کرد کلسیم ،پتاسیم و پروتئین های زیادی در این مواد غذایی نهفته است در ادامه با انواع ترکیبات این صبحانه ها و میان وعده های سالم آشنا شوید .

  • ماست و موز (پروتئین و پتاسیم)
این ترکیب می‌تواند هم به‌عنوان صبحانه، هم به‌عنوان میان‌وعده و هم به‌عنوان یک تقویت‌کننده فوق‌العاده بعد از انجام دادن ورزش‌های مختلف استفاده شود. ترکیب پتاسیم موجود در موز با پروتئین زیادی که ماست‌ها و به‌خصوص ماست یونانی دارد، به ساخت عضله‌های بیشتر کمک می‌کند و اسیدهای آمینه‌ای که در طول فعالیت‌های ورزشی تخلیه شده‌اند را دوباره تامین می‌کند.
مواد مغذی برای صبحانه صبحانه مقوی صبحانه تهیه صبحانه بدترین صبحانه   مواد مغذی برای صبحانه صبحانه مقوی صبحانه تهیه صبحانه بدترین صبحانه
  • حمص و هویج (کربوهیدرات‌های سالم و پروتئین)
عصرهایی که بی حال و حوصله هستید، باید میان‌وعده‌هایی بخورید که ترکیبی از کربوهیدرات‌های سالم و پروتئین‌ها داشته باشند. این ترکیب می‌تواند گرسنگی را به‌خوبی رفع کند و حتی انرژی فوق‌العاده زیادی به شما بدهد. حمص غذایی است که نخود زیادی دارد و برای همین سرشار از پروتئین است. ترکیب شدن این غذا با هویج که کربوهیدرات‌های با کیفیت بالا و فیبر محلول زیادی دارد، می‌تواند میان‌وعده خیلی سالمی برای روزهای پُرمشغله شما باشد. البته می‌توانید از ماست و میوه، سیب و کره بادام‌زمینی، پنیر و غلات سبوس‌دار به‌عنوان گزینه‌های مشابه دیگر استفاده کنید.
مواد مغذی برای صبحانه صبحانه مقوی صبحانه تهیه صبحانه بدترین صبحانه   مواد مغذی برای صبحانه صبحانه مقوی صبحانه تهیه صبحانه بدترین صبحانه   مواد مغذی برای صبحانه صبحانه مقوی صبحانه تهیه صبحانه بدترین صبحانه
  • تخم‌مرغ و پنیر (ویتامین D و کلسیم)
بدن انسان به‌طور طبیعی به ویتامین D نیاز دارد تا کلسیم مورد نیاز بدن را به‌خوبی جذب کند. اما این ماده مغذی مهم در غذاهای طبیعی خیلی کمی وجود دارد. زرده تخم‌مرغ یکی از همین منابع کم‌یاب است. می‌توانید به‌راحتی املت بپزید و آن را همراه با پنیر مورد علاقه‌تان بخورید. البته بهتر است پنیرهایی استفاده کنید که چربی و کالری کم‌تری دارند. حتی می‌توانید این تاثیر را با اضافه کردن کلم بروکلی که سرشار از کلسیم است، چند برابر کنید.

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درد ستون فقرات در حین رانندگی
  • معضل یادگیری در اطفال
  • برنامه 90 روزه حجیم سازی در بدنسازی
  • رابطه مستقیم کشک روی لاغری
  • چرا طرز ایستادن یا نشستنمان اینقدر اهمیت دارد؟
  • ایا پاستا چاق کننده است؟
  • خال پوستی و خطرات ناشی از آن
  • روش هایی برای یادگیری هنر انتقاد پذیر بودن
  • محبوبترین ها

  • راهکار های مقابله با بیماری های روانی
  • نحوه تشخیص انواع اختلالات روحی و روانی
  • موفق شدن در آینده با درس عبرت گرفتن از گذشته
  • آشنایی با مغز و طرز فکر مردان خیانتکار
  • رفتارهای یک مرد نمونه
  • شخصیت شناسی طبق حرکت دادن موس
  • برای برخورد با افراد سر سخت چه مواردی را باید در نظر گرفت؟
  • افراد خوش صحبت و این ویژگی ها
  • رپورتاژ

  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است