salamdr_565ec61dd3c63

اگر می خواهید چربی اطراف شکمتان افزایش پیدا نکند پیشنهاد می کنیم تنوع غذایی خود را افزایش ندهید و سعی کنید از موادغذایی کم چرب در این زمینه کمک بگیرید با توجه به تحقیقات گسترده ای که پژوهشگران در این زمینه انجام داده اند مشخص شد مصرف غذاهای متنوع و رنگارنگ می تواند در افزایش وزن و چربی بدن و چاقی ودیابت افراد مصرف کننده تاثیرگذار باشد .

در برخورد اول، شعارهایی مثل «خوردن انواع غذاها» و «همه غذاها در حد اعتدال»، توصیه‌های تغذیه‌ای خوبی به نظر می‌رسند، اما یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که متنوع‌ترین رژیم غذایی را دارند، وزن بیشتر و چربی شکمی بیشتری هم پیدا می‌کنند. ولی چرا خوردن همه‌چیز در حد اعتدال ممکن است عواقب منفی ناخواسته‌ای داشته باشد؟ در واقع، این مطالعه که در PLOS ONE منتشر شده است، نشان می‌دهد که خوردن مقدار زیادی از غذاهای مختلف و داشتن انتخاب‌های غذایی مختلف، منجر به پُرخوری می‌شود. محققان معتقدند که انسان‌ها نسبت به هر غذایی، احساس سیری مجزایی دارند، و به هم دلیل اگر غذاهای متنوع‌تری در هر وعده غذایی وجود داشته باشد، کالری بیشتری توسط فرد مصرف می‌شود. همین مسئله است که باعث می‌شود فردی کاملا احساس سیری کند، اما هنوز برای خوردن دسر جا داشته باشد!

در این مطالعه، ۵ هزار مرد و زن بزرگسال انتخاب شدند و حدود ۶ سال تحت نظارت قرار گرفتند. محققان در این مدت مرتبا این افراد را از نظر رژیم غذایی، وزن، اندازه دور کمر و نشانگرهای دیابت نوع ۲، مورد بررسی قرار می‌دادند. در نهایت مشخص شد افرادی که رژیم غذایی خیلی متنوعی دارند، اندازه دور کمرشان تا ۱۲۰ درصد بیشتر می‌شود و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در بین آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • معجون مفید سنتی برای رفع رایج ترین مشکل خانم ها
  • آیا کار کردن بیشتر برای قلب ضرر دارد
  • معالجه معمول دیابت و ریسک هیپوگلایسمی دراز مدت
  • رازهایی درباره پوست که هر زنی باید بداند
  • میل به باردارشدن با این هدفون
  • اهمیت استفاده از مارچوبه در رژیم غذایی
  • شیوه جدید درمان دیابت از راه
  • یادداشت برداری یکی از مهم ترین روش های یادگیری
  • چکار کنیم که پس اززایمان دچار افسردگی نشویم
  • اصول راه وروش برقراری ارتباط با نورسیده
  • سندروم دامپینگ را جدی بگیرید
  • رایج ترین بیماری های تناسلی
  • موثرترین شیوه در جلوگیری از آنفلوانزا
  • ارمغان آلودگی صوتی ؛چین و چروک روی پوست
  • اسباب بازی های خشن برای فرزندتان نخرید
  • محبوبترین ها

  • آزاد گذاشتن کودک تا چه میزان مجاز است!
  • تاثیرات مخرب روحی و روانی خشونت بر کودک
  • نوشیدنی مفید و مقوی برای کودکان
  • افزایش و بالا بردن روحیه و اراده خردسالان
  • پیشگیری از واکنش های آلرژی خردسالان به بادام زمینی
  • سمی بودن دود اسپند برای اطفال
  • پرورش حس استقلال طلبی از کودکی
  • حشره کش ها بلای جان اطفال هستند!
  • اهمیت استعدادیابی فرزندان
  • مشکل واریکوسل در سنین پایین
  • راه حلی برای چاقی کودکان
  • اختلال در ستون فقرات در سنین پایین
  • راه حلی برای کابوس های شبانه کودک
  • توصیه های روانشناسان برای لج و لجبازی
  • بهانه گیری های کودک در فروشگاهها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است