18fsfy70t9rxwjpg

با وجود نوشیدنی های بسیار هیچ نوشیدنی ای نمی تواند جای آب را بگیرد.آب بهترین آشامیدنی برای تمام افراد  است که سبب می شود جسم شما سالم و با نشاط باشد.برخی افراد زمانی که تشنه می شوند با تشنگی مقابله کرده و آب نمی نوشد.حال این موضوع می تواند دلایل مختلف از مشغله های کاری تا غیره داشته باشد. در این مطلب می خواهیم 6 اتفاق که ننوشیدن آب بر سر جسم و روح شما می آورد را بیان نماییم.

۱. بیش‌تر احتمال دارد مشکلات سلامتی داشته‌باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، مصرف آب‌ بیش‌تر با احتمال کم‌تر ابتلا به سنگ کلیه، سرطان مجاری ادراری و روده‌ی بزرگ، و حمله‌های قلبی ارتباط دارد.

۲. سوخت‌و‌سازتان آهسته می‌شود.

دکتر هوارد میوراد در مطالعات جداگانه‌ای برای کتاب ۲۰۱۰ خود، “راز آب(ویلی)”، فهمید که هنگامی‌که بدن پرآب‌تر(آبیده‌تر) می‌شود، سرعت پایه‌ی سوخت‌وساز هر شخص(کالری‌هایی که در هنگام استراحت سورانده می‌شود) افزایش می‌یابد.

۳. برای کارهای مشابه باید بیش‌تر تلاش کنید.

در ۲۰۱۱ دانشمندان در موسسه‌ی روان‌پزشکی دانشگاه کینگز لندن دریافتند که مغز نوجوان‌های کم‌آب‌ کوچک می‌شود و از جمجه فاصله‌ می‌گیرد، و وقتی از آنها خواسته‌ می‌شود یک بازی حل مسئله انجام دهند، به خوبی آنها که آب کافی نوشیده‌اند عمل می‌کنند ولی برای این کار بخش بیش‌تری از مغزشان درگیر می‌شود. ( نوشیدن آب‌ کافی مغز را به اندازه ی طبیعی برمی‌گرداند.)

۴. بیش‌تر می‌خورید.

در ۲۰۱۰ موسسه‌ی سلامتی و تحقیقات آب‌ سرمایه‌ی مطالعه‌ی ۴۵ بزرگ سال را تامین کرد. این مطالعه نشان داد آنها که قبل از هر وعده‌ی غذایی ۲ لیوان ۲۳۶ میلی لیتری آب می‌نوشند، هنگام خوردن، ۷۵ تا ۹۰ کالری کم‌تر مصرف می‌کنند. (در عرض ۳ ماه، آنها که آب‌ می‌نوشیدند به‌طور متوسط ۲کیلو و۲۰۰گرم بیش تر از تشنه‌هایی که رژیم گرفته‌بودند وزن کم کردند.)

۵. چروکیده‌تر به نظر می‌رسید.

دکتر میوراد هنگام تحقیق برای کتابش، فهمید که آب‌ رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و خطوط ظریف و چروک‌ها را پر می‌کند، و چهره‌های گرفته را شفاف و باطراوت می‌کند.

۶. روحیه‌ی بدی دارید.

محققان کارشناسی ارشد در ۲۰۰۹ در دانشگاه تافتس در مدفورد، ، از برخی اعضای تیم‌های مردان و زنان خواستند برای ۶۰ تا ۷۵ دقیقه بدون نوشیدن آب‌ کافی، در تمرین‌های هوازی شدید شرکت کنند. سایر تیم‌ها به اندازه ی کافی آب‌ نوشیده بودند. در گروه بی‌آب‌ گزارش خستگی، گیجی، خشم، افسردگی یا گرفتگی عضلات بیش‌تر بود.

منبع: خبرپو

ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • به دهان و دندان خود آسیب وارد نکنید
  • آشنایی با معنا و مفهوم تمرین ورزشی
  • شیوع بیماری‌های غیر واگیر در جامعه
  • آمادگی های لازم قبل از رفتن برای لیزر درمانی
  • اگر کودکتان این نشانه ها را دارد نیازمند مشاوره است
  • دور کمرتان را پیچ دهید تا لاغر شوید
  • التهاب ریه به دلیل ویتامین E موجود در کانولا
  • مصرف سرخ کردنی ها خطر ابتلا به حمله قلبی را بالا می برد
  • درباره زیانهای خط چشم چه میدانید؟
  • از کجا بدانیم شکلاتی که خریدیم مرغوب است؟
  • ساندویچی سرشار از خاصیت
  • تبلیغات بی رویه برای چیپس و پفک
  • سال تحصیل آغاز شده،حالا چه کاری لازمه انجام بدیم؟
  • وعده ای کم کالری با کلم و پودر کاری
  • داروی ضد دیابت ممکن است به درمان چاقی کمک کند
  • محبوبترین ها

  • مصرف مولتی ویتامین احتمال ابتلا به سرطان پستان را بیشتر می کند
  • مصرف روزانه یک قرص آسپرین مانع ابتلا به سرطان سینه می شود
  • داروهای خطر ساز برای معده
  • مصرف آنتی بیوتیک و عوارض جانبی آن
  • داروهای زخم معده استخوان ها را شکننده می کند
  • داروهایی که در ایران طرفدار بیشتری دارند
  • آمريكا واكسن جديد آنفلوانزا را آزمايش كرد
  • دارویی جدید برای آلزایمر
  • پايان آزمايشات براي واكسن ايدز
  • داروی لوسیون ماینوکسیدیل ( MINOXIDIL )
  • کاهش درد پس از سزارين با مسکن‌هاي خوراکي
  • زیاده روی در خوردن این داروها و سردرد دائم
  • شرحی کامل برای داروی فنتولامین
  • محصولی جدید برای التهابات ناشی از سوختگی های سطحی
  • مصرف قرص‌هاي ضد بارداري در كاهش خطر بيماريهاي مثانه‌ موثرند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است