دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

plate_v2

اکثر افراد در طول روز از 3 وعده غذایی صبحانه،ناهار و شام استفاده می کنند.اما بهتر است حجم مواد غذایی در این وعده ها به چه صورت باشد؟برای افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند استفاده از صبحانه در ابتدای روز نکته ای بسیار مهم است.هم چنین توصیه می شود این افراد شام  را هنگام غروب و کم حجم میل نمایند.توصیه اطبای طب سنتی این است که حداقل بین زمان خواب و شام 2 ساعت فاصله باشد و از مواد غذایی دیر هضم در وعده شام خودداری شود به خصوص اگر فعالیت بدنی شما کم است.

سیدعلی خدایی دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد درباره اینکه “چه‌زمانی غذا بخوریم؟” اظهار داشت: نخستین توصیه در مورد زمان غذا خوردن این است که انسان به‌هنگام گرسنگی واقعی (اشتهای صادق) و تحریک اشتها غذا مصرف کند.

اشتهای کاذب چیست؟

به‌گفته دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد البته ممکن است انسان به‌دلیل حرص و ولع, طبیعت خود را به این عادت دهد که در زمانی هم که غذای قبلی هنوز در معده است و به خوردن نیاز ندارد غذا بخورد (اشتهای کاذب)، هرچه در این حالت خورده شود برای فرد مضر است.

وی ادامه داد: لذا بهتر است از روی هم خوردن اجتناب کرد  و جز در زمان خالی بودن معده, چیزی نخورد.

خدایی بیان داشت: سنت‌های مختلفی درباره تعداد وعده‌های غذایی در یک روز رایج است. مردم عموماً 2 یا 3 وعده غذا در یک روز می‌خورند و برای افرادی که فعالیت بدنی مناسب دارند صبحانه در ابتدای روز و شام کم‌حجم در ابتدای شب یا غروب روشی مناسب است و در صورت عادت به وعده نهار, باید سبک باشد تا بدن به‌دلیل حجم زیاد غذا آن‌چنان سنگین نشود که مانع از فعالیت و حرکت فرد شود.

بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد

این دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد، همچنین در وعده شام به‌خصوص افراد با فعالیت بدنی کم باید از غذاهای حاوی گوشت و چربی و سایر مواد غذایی دیرهضم پرهیز کنند.

منبع: خبرداغ

5 1000
ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط با موضوع عمومی
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x