مواد غذایی مناسب برای شام فاصله بین شام و خواب زمان شام خوردن

اکثر افراد در طول روز از 3 وعده غذایی صبحانه،ناهار و شام استفاده می کنند.اما بهتر است حجم مواد غذایی در این وعده ها به چه صورت باشد؟برای افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند استفاده از صبحانه در ابتدای روز نکته ای بسیار مهم است.هم چنین توصیه می شود این افراد شام  را هنگام غروب و کم حجم میل نمایند.توصیه اطبای طب سنتی این است که حداقل بین زمان خواب و شام 2 ساعت فاصله باشد و از مواد غذایی دیر هضم در وعده شام خودداری شود به خصوص اگر فعالیت بدنی شما کم است.

سیدعلی خدایی دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد درباره اینکه “چه‌زمانی غذا بخوریم؟” اظهار داشت: نخستین توصیه در مورد زمان غذا خوردن این است که انسان به‌هنگام گرسنگی واقعی (اشتهای صادق) و تحریک اشتها غذا مصرف کند.

اشتهای کاذب چیست؟

به‌گفته دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد البته ممکن است انسان به‌دلیل حرص و ولع, طبیعت خود را به این عادت دهد که در زمانی هم که غذای قبلی هنوز در معده است و به خوردن نیاز ندارد غذا بخورد (اشتهای کاذب)، هرچه در این حالت خورده شود برای فرد مضر است.

وی ادامه داد: لذا بهتر است از روی هم خوردن اجتناب کرد  و جز در زمان خالی بودن معده, چیزی نخورد.

خدایی بیان داشت: سنت‌های مختلفی درباره تعداد وعده‌های غذایی در یک روز رایج است. مردم عموماً 2 یا 3 وعده غذا در یک روز می‌خورند و برای افرادی که فعالیت بدنی مناسب دارند صبحانه در ابتدای روز و شام کم‌حجم در ابتدای شب یا غروب روشی مناسب است و در صورت عادت به وعده نهار, باید سبک باشد تا بدن به‌دلیل حجم زیاد غذا آن‌چنان سنگین نشود که مانع از فعالیت و حرکت فرد شود.

بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد

این دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد، همچنین در وعده شام به‌خصوص افراد با فعالیت بدنی کم باید از غذاهای حاوی گوشت و چربی و سایر مواد غذایی دیرهضم پرهیز کنند.

منبع: خبرداغ

ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • سوءتغذیه دغدغه مسئولان بهداشت
  • درمان رفلکس شدید معده، پولیپ معده
  • سالاد ماست و جعفری
  • ریست کردن حافظه از خاطره های تلخ
  • تغییر وزن در یک رابطه شاد،چرا؟
  • چگونه ترس کودک را در خواب از بین ببریم
  • آیا میدانستید دندان نداشتن یعنی نقص عضو
  • ساخت سطل آشغال هوشمند
  • مفید ترین دانه برای تقویت بدن را بشناسید
  • خواندن کتاب سبب افزایش طول عمر می شود
  • با رسپی ترکیه کیک اسفناج درست کنید
  • ۱۰ هزار ایرانی مبتلا به بیماری «راه ابریشم»
  • بهترین ترفندهای غذاهایی برای کاهش مصرف نمک
  • شیوع بیماری کبد چرب در مبتلایان به دیابت
  • 10 نکته برای سالم نگه داشتن دندان ها
  • محبوبترین ها

  • بلیچینگ دندان با این روش طبیعی
  • چگونه درمان ارتودنسی خود را بهتر کنیم
  • چرا پس از معالجه ریشه دندان دچار دندان درد می شویم
  • شیوه های نگهداری پروتزهای متحرک دندانی را بدانیم
  • تجربه براقی دندان با ریحان
  • چگونه در منزل بطریق ساده دندانها را سفید کنیم
  • ارتباط خرابی دندان ها با ناتوانی جسمی سالمندان
  • خطر بیماریهای لثه برای مبتلایان به امراض قندی
  • پوسيدگيهای دندانی زودرس دوران كودكی
  • در درمانهای دندانپزشکی این موارد را ربط ندهید
  • مراحل جرم گیری دندان در محل زندگی شما
  • پیامدهای ارتودنسی بدون تجویز پزشک
  • کدام غذاها در سلامتی دندان ها بسیار مفید است
  • عوامل خطرساز برای دهان و دندان
  • درمان و رفع عوامل موثر تغییر رنگ دندانها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است