plate_v2

اکثر افراد در طول روز از 3 وعده غذایی صبحانه،ناهار و شام استفاده می کنند.اما بهتر است حجم مواد غذایی در این وعده ها به چه صورت باشد؟برای افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند استفاده از صبحانه در ابتدای روز نکته ای بسیار مهم است.هم چنین توصیه می شود این افراد شام  را هنگام غروب و کم حجم میل نمایند.توصیه اطبای طب سنتی این است که حداقل بین زمان خواب و شام 2 ساعت فاصله باشد و از مواد غذایی دیر هضم در وعده شام خودداری شود به خصوص اگر فعالیت بدنی شما کم است.

سیدعلی خدایی دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد درباره اینکه “چه‌زمانی غذا بخوریم؟” اظهار داشت: نخستین توصیه در مورد زمان غذا خوردن این است که انسان به‌هنگام گرسنگی واقعی (اشتهای صادق) و تحریک اشتها غذا مصرف کند.

اشتهای کاذب چیست؟

به‌گفته دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد البته ممکن است انسان به‌دلیل حرص و ولع, طبیعت خود را به این عادت دهد که در زمانی هم که غذای قبلی هنوز در معده است و به خوردن نیاز ندارد غذا بخورد (اشتهای کاذب)، هرچه در این حالت خورده شود برای فرد مضر است.

وی ادامه داد: لذا بهتر است از روی هم خوردن اجتناب کرد  و جز در زمان خالی بودن معده, چیزی نخورد.

خدایی بیان داشت: سنت‌های مختلفی درباره تعداد وعده‌های غذایی در یک روز رایج است. مردم عموماً 2 یا 3 وعده غذا در یک روز می‌خورند و برای افرادی که فعالیت بدنی مناسب دارند صبحانه در ابتدای روز و شام کم‌حجم در ابتدای شب یا غروب روشی مناسب است و در صورت عادت به وعده نهار, باید سبک باشد تا بدن به‌دلیل حجم زیاد غذا آن‌چنان سنگین نشود که مانع از فعالیت و حرکت فرد شود.

بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد

این دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد، همچنین در وعده شام به‌خصوص افراد با فعالیت بدنی کم باید از غذاهای حاوی گوشت و چربی و سایر مواد غذایی دیرهضم پرهیز کنند.

منبع: خبرداغ

ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تنوع رنگ ها از دید خانم ها
  • با استفاده از طب اسلامی تیرگی و پف زیر چشم را رفع کنید
  • دو روش ساده برای سفید شدن دندان
  • با یوگا نگرانی بابت آلزایمر نداشته باشد
  • مراقبت از هوش اطفال اوتیسمی
  • مضرترین همراه کننده غذا
  • مواد تشکیل دهنده بطری های آب یکبار مصرف
  • تولید باطری از کاغذ
  • لزوم وجود مواد پروتئینی در غذای ورزشکاران
  • در افراد مبتلا به فشارخون مکمل اسید فولیک خوبست
  • سفتی پوست به چه علتی است؟
  • شناخت انواع زبان رنگ ها
  • مشکلات پوستی بانوان در بارداری و شیردهی
  • وقتی ماست را با اسفناج همراه می کنیم
  • تاثیر روابط دوستانه بر سلامتی بدن
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات مثبت دین روی روح و روان
  • تک فرزند ها خالی از احساسند!
  • تکلیف والدین در برابر افسردگی اطفال
  • بالا رفتن دمای بدن افراد عاشق
  • علت حسود شدن شریک زندگی تان را بیابید
  • آشنایی با روحیات و خلقیات همسر
  • به شما خواهیم گفت چگونه قدرشناسی منجر به خوشبختی می شود؟
  • کسب انرژی مثبت با باغبانی
  • تغییرات شادی آور در زندگی
  • شباهت افسردگی به سگ سیاه
  • خوشحالی همسر با آسانترین و ناچیز ترین کارها
  • رفع تنش و اختلال روابط زوجین با خانواده ها
  • افسردگی چه زمینه های ارثی می تواند داشته باشد
  • از دیدگاه روانشناسی اضطراب چه معنایی دارد
  • ارتباط دیگر آزاری و خودآزاری با اضطراب چیست؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است