دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

salamdr_55e3e8ba1af55

برای داشتن حافظه ای قوی از چه ترفندهایی می توانیم کمک بگیریم ؟مقابله با کاهش سطح تمرکز  از طریق تغذیه به چه صورت است ؟چه راهکارهای تغذیه ای به ما در پیشگیری از زوال عقل و بالابردن نیروی ذهنی مان کمک خواهند کرد ؟بهبود عملکرد ذهن با استفاده از چه ?موادخوراکی امکانپذیر خواهد بود پیشنهادات متخصصین تغذیه در این باره چیست آن ها چه روش هایی به ما پیشنهاد میدهند ؟

فراموشی لحظه‌ای، مشکل در یادگیری، کاهش تمرکز و… نگرانی‌‌هایی هستند که ممکن است گذرا یا همیشگی باشند و در هر سنی به سراغ فرد بیایند. ورزش‌های بدنی، تمرینات ذهنی و فعالیت‌های اجتماعی، شیوه‌‌هایی برای محافظت از حافظه هستند اما در این ‌‌میان تغذیه هم نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید حافظه قوی داشته باشید:
۱)یک صبحانه کامل میل کنید. ترجیحاً از غلات کامل استفاده کنید. شکر سفید، شکلات صبحانه، مربا و نیز غذاهای چربی چون سوسیس‌‌‌ها و انواع غذاهای سرخ شده را از برنامه غذایی خود خارج کنید. با این کار مغز، تمام مواد لازم مغذی و انرژی‌زا را برای عملکرد مطلوب خود در اختیار خواهد داشت و در نتیجه خستگی ذهنی در پایان روز به سراغ شما نخواهد آمد.
pic-18390-1447584201
۲)هنگام ناهار از مصرف گلوسیدهای تصفیه شده پرهیز کنید: نان، برنج سفید، انواع پاستاها و همینطور سیب زمینی قند دارند. ترجیحاً از پروتئینهایی چون گوشت مرغ و ماهی و نیز از سبزیجات استفاده کنید. از دسرهای شیرین نیز اجتناب کنید. شکرهای ساده و تصفیه شده، به سرعت جذب بدن می‌شوند، در نتیجه در بعد از ظهر شما با کاهش تمرکز و عملکرد ضعیف ذهنی مواجه خواهید شد.
۳)استفاده از گلوسیدهای تصفیه شده به هنگام وعده شام مانعی ندارد. جذب سریع آنها، استراحت شبانه راحتی به همراه خواهد داشت و این چیزی است که برای عملکرد مغزی و تقویت یادگیری، بسیار لازم و ضروری است.
۴)از خوردن غذاهای سنگین و مفصل پرهیز کنید. ترجیحاً غذاهای سبک و پرکالری مصرف کنید. در صورت نیاز وسط روز یا عصرها، غذایی سبک میل کنید ( میوه‌های تازه یا خشک، محصولات لبنی کم شیرین و…). شما می‌توانید دسر ناهار خود را برای وعده عصرانه نگه دارید.
۵)سه بار در هفته از ماهی که امگا۳ بالایی دارد استفاده کنید. میوه‌های خشکی مثل بادام یا گردو و همینطور روغن کولزا، امگا۳ بالایی دارند. امگا۳ اسیدهای چربی هستند که در تولید غشاء یاخته‌های عصبی ما شرکت دارند. امگا۳ برای عملکرد صحیح مغزی لازم و ضروری و به همین دلیل در پیشگیری از بیماری آلزایمر بسیار مفید است.
3-13
۶)میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. این مواد حاوی مقادیر بالای ویتامین هستند. بعضی از میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که قابلیت‌های ذهنی را حفظ می‌کنند.
۷)آهن که غالباً اکثریت بانوان با فقر آن روبه رو هستند، نقش بسیار مهمی در حافظه دارد. آهن در اکسیژن‌رسانی به مغز سهم عمده‌ای دارد. گوشت‌های قرمز، دل، جگر سیاه و قلوه دارای مقدار زیادی آهن هستند. البته این ماده در انواع سبزیجات و غلات هم وجود دارد.

۸) کم شدن آب بدن باعث کاهش سطح تمرکز می‌شود. به همین دلیل سعی کنید که به طور مرتب و آن هم زیاد، از مایعات بنوشید.

grow-hack-chlorine-remove-tap-water
5 1000
ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی