مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن

برای داشتن حافظه ای قوی از چه ترفندهایی می توانیم کمک بگیریم ؟مقابله با کاهش سطح تمرکز  از طریق تغذیه به چه صورت است ؟چه راهکارهای تغذیه ای به ما در پیشگیری از زوال عقل و بالابردن نیروی ذهنی مان کمک خواهند کرد ؟بهبود عملکرد ذهن با استفاده از چه ?موادخوراکی امکانپذیر خواهد بود پیشنهادات متخصصین تغذیه در این باره چیست آن ها چه روش هایی به ما پیشنهاد میدهند ؟

فراموشی لحظه‌ای، مشکل در یادگیری، کاهش تمرکز و… نگرانی‌‌هایی هستند که ممکن است گذرا یا همیشگی باشند و در هر سنی به سراغ فرد بیایند. ورزش‌های بدنی، تمرینات ذهنی و فعالیت‌های اجتماعی، شیوه‌‌هایی برای محافظت از حافظه هستند اما در این ‌‌میان تغذیه هم نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید حافظه قوی داشته باشید:
۱)یک صبحانه کامل میل کنید. ترجیحاً از غلات کامل استفاده کنید. شکر سفید، شکلات صبحانه، مربا و نیز غذاهای چربی چون سوسیس‌‌‌ها و انواع غذاهای سرخ شده را از برنامه غذایی خود خارج کنید. با این کار مغز، تمام مواد لازم مغذی و انرژی‌زا را برای عملکرد مطلوب خود در اختیار خواهد داشت و در نتیجه خستگی ذهنی در پایان روز به سراغ شما نخواهد آمد.
مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن   مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن
۲)هنگام ناهار از مصرف گلوسیدهای تصفیه شده پرهیز کنید: نان، برنج سفید، انواع پاستاها و همینطور سیب زمینی قند دارند. ترجیحاً از پروتئینهایی چون گوشت مرغ و ماهی و نیز از سبزیجات استفاده کنید. از دسرهای شیرین نیز اجتناب کنید. شکرهای ساده و تصفیه شده، به سرعت جذب بدن می‌شوند، در نتیجه در بعد از ظهر شما با کاهش تمرکز و عملکرد ضعیف ذهنی مواجه خواهید شد.
۳)استفاده از گلوسیدهای تصفیه شده به هنگام وعده شام مانعی ندارد. جذب سریع آنها، استراحت شبانه راحتی به همراه خواهد داشت و این چیزی است که برای عملکرد مغزی و تقویت یادگیری، بسیار لازم و ضروری است.
۴)از خوردن غذاهای سنگین و مفصل پرهیز کنید. ترجیحاً غذاهای سبک و پرکالری مصرف کنید. در صورت نیاز وسط روز یا عصرها، غذایی سبک میل کنید ( میوه‌های تازه یا خشک، محصولات لبنی کم شیرین و…). شما می‌توانید دسر ناهار خود را برای وعده عصرانه نگه دارید.
۵)سه بار در هفته از ماهی که امگا۳ بالایی دارد استفاده کنید. میوه‌های خشکی مثل بادام یا گردو و همینطور روغن کولزا، امگا۳ بالایی دارند. امگا۳ اسیدهای چربی هستند که در تولید غشاء یاخته‌های عصبی ما شرکت دارند. امگا۳ برای عملکرد صحیح مغزی لازم و ضروری و به همین دلیل در پیشگیری از بیماری آلزایمر بسیار مفید است.
مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن   مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن   مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن
۶)میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. این مواد حاوی مقادیر بالای ویتامین هستند. بعضی از میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که قابلیت‌های ذهنی را حفظ می‌کنند.
۷)آهن که غالباً اکثریت بانوان با فقر آن روبه رو هستند، نقش بسیار مهمی در حافظه دارد. آهن در اکسیژن‌رسانی به مغز سهم عمده‌ای دارد. گوشت‌های قرمز، دل، جگر سیاه و قلوه دارای مقدار زیادی آهن هستند. البته این ماده در انواع سبزیجات و غلات هم وجود دارد.

۸) کم شدن آب بدن باعث کاهش سطح تمرکز می‌شود. به همین دلیل سعی کنید که به طور مرتب و آن هم زیاد، از مایعات بنوشید.

مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن   مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن   مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن   مشکل در یادگیری کاهش سطح تمرکز کاهش تمرکز فراموشی لحظه‌ای تقویت ذهن

5 1000
ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 242 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • خطر داروهای اعتیاد‌آور برای مغز
  • مهارت خواندن چیست و چگونه میتوان بهتر مطالعه کرد؟
  • پورتوبلو غذایی لذیذ و دلچسب
  • افزایش سرعت رشد استخوان ها
  • نکات مهم درباره واکسن آنفلوآنزا
  • آسیب های تزریق بوتاکس برای تازه مادران
  • دلایل آروغ زیاد چیست
  • غذاهای پر الیاف
  • محبوبترین ها

  • رسپی سوپ موسمی: سوپ ویتامین
  • سرکه سیب معجونی شفا بخش برای کاهش وزن و لاغری
  • تخم شربتی و کمک به درمان بیماری های مختلف در بدن
  • پیشنهادات تغذیه ای برای نوعروس ها
  • زنان در دوران بارداری از زیتون و روغن آن استفاده کنند
  • جبران کم بودن هموگلوبین خون و فقر آهن و اسید فولیک
  • دریافت نشاسته با مصرف برخی مواد غذایی
  • رژیم غذایی برای مقابله با مشکلات پاییزی
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما