salamdr_55e3e8ba1af55

برای داشتن حافظه ای قوی از چه ترفندهایی می توانیم کمک بگیریم ؟مقابله با کاهش سطح تمرکز  از طریق تغذیه به چه صورت است ؟چه راهکارهای تغذیه ای به ما در پیشگیری از زوال عقل و بالابردن نیروی ذهنی مان کمک خواهند کرد ؟بهبود عملکرد ذهن با استفاده از چه ?موادخوراکی امکانپذیر خواهد بود پیشنهادات متخصصین تغذیه در این باره چیست آن ها چه روش هایی به ما پیشنهاد میدهند ؟

فراموشی لحظه‌ای، مشکل در یادگیری، کاهش تمرکز و… نگرانی‌‌هایی هستند که ممکن است گذرا یا همیشگی باشند و در هر سنی به سراغ فرد بیایند. ورزش‌های بدنی، تمرینات ذهنی و فعالیت‌های اجتماعی، شیوه‌‌هایی برای محافظت از حافظه هستند اما در این ‌‌میان تغذیه هم نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید حافظه قوی داشته باشید:
۱)یک صبحانه کامل میل کنید. ترجیحاً از غلات کامل استفاده کنید. شکر سفید، شکلات صبحانه، مربا و نیز غذاهای چربی چون سوسیس‌‌‌ها و انواع غذاهای سرخ شده را از برنامه غذایی خود خارج کنید. با این کار مغز، تمام مواد لازم مغذی و انرژی‌زا را برای عملکرد مطلوب خود در اختیار خواهد داشت و در نتیجه خستگی ذهنی در پایان روز به سراغ شما نخواهد آمد.
pic-18390-1447584201
۲)هنگام ناهار از مصرف گلوسیدهای تصفیه شده پرهیز کنید: نان، برنج سفید، انواع پاستاها و همینطور سیب زمینی قند دارند. ترجیحاً از پروتئینهایی چون گوشت مرغ و ماهی و نیز از سبزیجات استفاده کنید. از دسرهای شیرین نیز اجتناب کنید. شکرهای ساده و تصفیه شده، به سرعت جذب بدن می‌شوند، در نتیجه در بعد از ظهر شما با کاهش تمرکز و عملکرد ضعیف ذهنی مواجه خواهید شد.
۳)استفاده از گلوسیدهای تصفیه شده به هنگام وعده شام مانعی ندارد. جذب سریع آنها، استراحت شبانه راحتی به همراه خواهد داشت و این چیزی است که برای عملکرد مغزی و تقویت یادگیری، بسیار لازم و ضروری است.
۴)از خوردن غذاهای سنگین و مفصل پرهیز کنید. ترجیحاً غذاهای سبک و پرکالری مصرف کنید. در صورت نیاز وسط روز یا عصرها، غذایی سبک میل کنید ( میوه‌های تازه یا خشک، محصولات لبنی کم شیرین و…). شما می‌توانید دسر ناهار خود را برای وعده عصرانه نگه دارید.
۵)سه بار در هفته از ماهی که امگا۳ بالایی دارد استفاده کنید. میوه‌های خشکی مثل بادام یا گردو و همینطور روغن کولزا، امگا۳ بالایی دارند. امگا۳ اسیدهای چربی هستند که در تولید غشاء یاخته‌های عصبی ما شرکت دارند. امگا۳ برای عملکرد صحیح مغزی لازم و ضروری و به همین دلیل در پیشگیری از بیماری آلزایمر بسیار مفید است.
3-13
۶)میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. این مواد حاوی مقادیر بالای ویتامین هستند. بعضی از میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که قابلیت‌های ذهنی را حفظ می‌کنند.
۷)آهن که غالباً اکثریت بانوان با فقر آن روبه رو هستند، نقش بسیار مهمی در حافظه دارد. آهن در اکسیژن‌رسانی به مغز سهم عمده‌ای دارد. گوشت‌های قرمز، دل، جگر سیاه و قلوه دارای مقدار زیادی آهن هستند. البته این ماده در انواع سبزیجات و غلات هم وجود دارد.

۸) کم شدن آب بدن باعث کاهش سطح تمرکز می‌شود. به همین دلیل سعی کنید که به طور مرتب و آن هم زیاد، از مایعات بنوشید.

grow-hack-chlorine-remove-tap-water

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • متحول شدن کار سختی نیست!
  • اگر فشار خون بالایی دارید ، این مطلب را بخوانید
  • دانش آموزان چه تغذیه ای داشته باشند بهتر است
  • درمان مشکلات گوارشی با طب سنتی
  • راهی برای درمان یبوست در کودکان
  • سعی کنید بیشتر از غذاهای دریایی مصرف کنید
  • اندازه قندی که روزانه باید مصرف کنیم چقدر است؟
  • علت اعتیاد آور بودن کره بادام زمینی
  • چگونه مغز رژیم غذایی سالم اتخاذ میکند
  • اطلاعات کامل درباره ناباروی در در زنان
  • بررسی تفاوت میان ورزش و فعالیت فیزیکی
  • در ۵ روز قدرت و عضله را افزایش دهید
  • زیاده روی خانواده ها در امر فرزند سالاری
  • انواع ویتامین های مناسب برای زیباتر شدن پوست
  • جبران کمبود مواد معدنی بدن با این روش ها
  • محبوبترین ها

  • آیا میتوان ترمیم بکارت را تشخیص داد؟
  • تشکیل زندگی مشترک در کنار خانواده همسر
  • درد پا به دلیل کفش تنگ
  • استفاده از روغن رازیانه برای از بین بردن موهای زائد
  • درمان رفلکس شدید معده، پولیپ معده
  • باورهای رایج پیرامون درمان با شیمی درمانی
  • درمانی برای موهای وز
  • چه موقع زمان تعویض کفش های ورزشی میرسد
  • درمان استرس ناشی از صحبت کردن در جمع
  • آیا استفاده از روروک برای نوزادان کار درستی است؟
  • وزن طبیعی کودک، تهوع و یبوست، عوارض اندسکوبی
  • درمان تیرگی لب
  • آمادگی های لازم قبل از رفتن برای لیزر درمانی
  • علت قفل شدن انگشتان (trigger finger)
  • ضدآفتاب های مفید برای پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است