salamdr_56c1739fd01b0

اگر اهل پیاده روی و دویدن هستید بهتر است به تغذیه و خورد و خوراک خود بیشتر دقت کنید برخی موادغذایی می توانند باعث تقویت قوای جسمی و نیروی بدنی شما برای دویدن و پیاده روی شوند با استفاده از آن ها می توانید سیسم ایمنی بدنتان را تقویت کنید همچنین باید به میزان استراحت خود پس از ورزش دقت بیشتری کنید و با این کار سلامتی خودرا حفظ کنید.

ورزشکارانی که دویدن را به‌عنوان ورزش اصلی خودشان انتخاب می‌کنند، باید برنامه غذایی سالمی برای روزهای استراحت داشته باشند. خوراک شاه‌میگو با اسفناج، یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای روزهای استراحت دوندگان است.
برای آماده کردن این غذا، مقداری پیاز و سیر را خُرد کنید و آن‌ها را در کمی آب بپزید. بعد مقداری فلفل دلمه‌ای قرمز خُردشده و سُس کاری به آن اضافه کنید. وقتی که فلفل‌ دلمه‌ای‌ها کمی نرم شدند، مقداری گوجه‌فرنگی اضافه کنید و شعله را کمتر کنید. حالا باید اسفناج و شاه‌میگو را به این ترکیب اضافه کنید و بگذارید تا میگوها به‌خوبی بپزند.

اهمیت خوراک شاه‌میگو و اسفناج در این است که اسفناج و فلفل دلمه‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. از طرف دیگر، پیازها نوعی عنصر ضدالتهابی به‌نام کوئرستین دارند. این را هم باید در نظر گرفت که شاه‌میگوها، منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین و سلنیوم هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. ضمن این‌که بهتر است این خوراک را با برنج قهوه‌ای بخورید که کربوهیدرات‌های آن، شخاص گلایسمیک پایینی دارند. اهمیت این کربوهیدرات‌های خاص در این است که ذخایر گلیکوژن عضله‌ها را جایگزین می‌کنند، بدون این‌که باعث افزایش ناگهانی و شدید سطح قند در خون شوند.

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با این راهکار ها بدغذایی کودک خود را درمان کنید
  • انواع روش های طبخ ماهی
  • صدمه به لثه ها و خونریزی آن ها
  • خونریزی های مختلف پس از زایمان
  • سالاد گندم, گردو و انار
  • دانستنی های جالب در رابطه با ویتامین B12
  • از راه هوای باز دمی زخم معده تشخیص داده می شود
  • بیهوشی و خواب رفتن ناگهانی این دختر
  • گول تبلیغات کرم های لایه بردار را نخورید
  • مهار سکته قلبی با پیاده روی
  • میوه های جدید بازار ایران چه خاصیتی برای سلامتی دارند؟
  • استراتژی حفظ تناسب اندام در مسافرت
  • رژلب ویتامینه برای خشکی لب را چگونه درست کنیم
  • برای داشتن پوستی شاداب، سالم و زیبا
  • با یبوست و نفخ با روش طبیعی مقابله کنید
  • محبوبترین ها

  • چرا باید لیمو ترش بخوریم
  • عکس هایی از توت فرنگی و خواص آن
  • این میوه دفع کننده چربی بدن است
  • تاثیر هندوانه بر درمان بیمار یها
  • استفاده از سیب زمینی با پوست
  • انجماد بهترین روش برای نگهداری سبزیجات است
  • اهمیت مصرف روزانه خیار برای سلامتی
  • مصرف آووکادو برای زیبایی
  • میوه های خشک، خواص آن ها و اثرشان بر سلامت
  • اهمیت استفاده از آب سبزیجات
  • آشنایی با گیاه شاهدانه و خواص آن
  • فواید چای برای بدن
  • 5 دلیل برای خوردن بیشتر میوه
  • لیچی میوه ای لذیذ سرشار از ویتامین
  • کلم بروکلی را از یاد نبرید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است