مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده

اگر به دنبال منابع موثر برای جبران کمبود آهن بددن خود هستید پیشنهادات خوراکی جالبی برایتان در این مطلب آورده ایم که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود کمبود آهن را به زانو در بیاورید اسفناج ،عدس ،لوبیا و جو دوسر پیشنهادات تغذیه ای امروز ما هستند که می توانید روی آن ها حساب باز کنیدخانم ها بیشتر از آقایان در معرض فقر آهن قرار میگیرند بهتر است از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنند.

امروزه بسیاری از ما می‌دانیم که مصرف بیش از حد گوشت قرمز واقعا برای سلامتی‌مان مضر است و باید مصرف این نوع گوشت را کنترل کنیم. نگرانی برخی افراد این است که با محدود کردن مصرف گوشت قرمز، آهن کمتری به بدن‌شان برسد،‌ اما واقعا این نگرانی لازم است؟ قطعا نه!
هرچند که گوشت قرمز، یکی از منابع عالی آهن به شمار می‌رود، چون ۱۱۳ گرم گوشت گاو بدون چربی حاوی ۲.۵ میلی‌گرم آهن است و ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. با این‌حال، می‌توانید آهن را از طریق مواد غذایی دیگری دریافت کنید که حتی میزان آهن‌شان نسبت به گوشت قرمز بیشتر است. البته خیلی مهم است که بدانیم آهن حیوانی خیلی راحت‌تر از آهن گیاهی جذب بدن می‌شود. بنابراین گیاه‌خواران باید میزان مصرف منابع گیاهی آهن را به ۱.۸ برابر برسانند. در ادامه با مواد غذایی خاصی آشنا می‌شوید که آهن بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارند.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده
لوبیا همیشه به‌عنوان منبعی سرشار از فیبر و پروتئین مطرح شده است، اما حاوی آهن قابل توجهی نیز هست. هر فنجان لوبیا، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده
هر فنجان اسفناج پخته‌شده، ۶ میلی‌گرم آهن دارد. یعنی ۳۶ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. به اضافه این‌که یک‌سوم نیاز روزانه بدن به کلسیم و تمام نیاز روزانه بدن به ویتامین A را فراهم می‌سازد.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده
عدس، یکی از مهم‌ترین منابع آهن به شمار می‌رود چون هر فنجان عدس پخته‌شده حاوی ۷ میلی‌گرم آهن است و ۳۹ درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده

متخصصان همیشه استفاده از جو دو سر را به‌عنوان صبحانه توصیه می‌کنند. هر نصف فنجان از این غله، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن. بنابراین اگر تا حالا جو دو سر را به‌عنوان صبحانه نخورده‌اید، حتما آن را امتحان کنید.

مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • موفقیت در بارور شدن با این توصیه ها
  • چکار کنیم که چربی پوست از بین برود
  • منحنی زاویه تغییرهای فشار چشم چیست؟
  • 10 مدل متفاوت از پالتوهای 2016-2015
  • حس منفی نسبت به اطرافیان
  • داروی فولیک اسید چه اثرات درمانی دارد؟
  • درمان طبیعی مشکلات پوستی با آلوئه ورا
  • غذاهای آماده چگونه بدن شما را تخریب می کنند؟
  • محبوبترین ها

  • بررسی فلفل تند و شیرین از لحاظ ارزش غذایی
  • تزئین غذا از لزومات وعده های غذایی است
  • چه کسانی نباید تخم مرغ عسلی بخورند
  • عادت های غذایی سالم
  • با این مواد غذایی پروتئین بدن خود را تامین کنید
  • خاصیت های درمانی برای برنج
  • دل پیچه پس از افطار
  • حد و مرز استفاده از نمک
  • رپورتاژ

  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    تلگرام دکتر سلام
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است