مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده

اگر به دنبال منابع موثر برای جبران کمبود آهن بددن خود هستید پیشنهادات خوراکی جالبی برایتان در این مطلب آورده ایم که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود کمبود آهن را به زانو در بیاورید اسفناج ،عدس ،لوبیا و جو دوسر پیشنهادات تغذیه ای امروز ما هستند که می توانید روی آن ها حساب باز کنیدخانم ها بیشتر از آقایان در معرض فقر آهن قرار میگیرند بهتر است از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنند.

امروزه بسیاری از ما می‌دانیم که مصرف بیش از حد گوشت قرمز واقعا برای سلامتی‌مان مضر است و باید مصرف این نوع گوشت را کنترل کنیم. نگرانی برخی افراد این است که با محدود کردن مصرف گوشت قرمز، آهن کمتری به بدن‌شان برسد،‌ اما واقعا این نگرانی لازم است؟ قطعا نه!
هرچند که گوشت قرمز، یکی از منابع عالی آهن به شمار می‌رود، چون ۱۱۳ گرم گوشت گاو بدون چربی حاوی ۲.۵ میلی‌گرم آهن است و ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. با این‌حال، می‌توانید آهن را از طریق مواد غذایی دیگری دریافت کنید که حتی میزان آهن‌شان نسبت به گوشت قرمز بیشتر است. البته خیلی مهم است که بدانیم آهن حیوانی خیلی راحت‌تر از آهن گیاهی جذب بدن می‌شود. بنابراین گیاه‌خواران باید میزان مصرف منابع گیاهی آهن را به ۱.۸ برابر برسانند. در ادامه با مواد غذایی خاصی آشنا می‌شوید که آهن بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارند.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده
لوبیا همیشه به‌عنوان منبعی سرشار از فیبر و پروتئین مطرح شده است، اما حاوی آهن قابل توجهی نیز هست. هر فنجان لوبیا، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده
هر فنجان اسفناج پخته‌شده، ۶ میلی‌گرم آهن دارد. یعنی ۳۶ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. به اضافه این‌که یک‌سوم نیاز روزانه بدن به کلسیم و تمام نیاز روزانه بدن به ویتامین A را فراهم می‌سازد.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده
عدس، یکی از مهم‌ترین منابع آهن به شمار می‌رود چون هر فنجان عدس پخته‌شده حاوی ۷ میلی‌گرم آهن است و ۳۹ درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده

متخصصان همیشه استفاده از جو دو سر را به‌عنوان صبحانه توصیه می‌کنند. هر نصف فنجان از این غله، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن. بنابراین اگر تا حالا جو دو سر را به‌عنوان صبحانه نخورده‌اید، حتما آن را امتحان کنید.

مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده   مصرف بیش از حد گوشت قرمز محدود کردن مصرف گوشت قرمز لوبیا عدس اسفناج پخته‌شده

5 1000
ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 276 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • خطرناک ترین سرطان های مردانه
  • با انواع مشکلات لوزه و نحوه درمان آنها آشنا شوید
  • آسیب به ریه ها با خانه تکانی
  • یک سوم از اشخاص بزرگسال با وزن نرمال، به پیش دیابت مبتلا هستند
  • غذای ترکیه ای با خمیر یوفکا
  • طلاق و رهایی از آسیب های آن
  • چند حرکت ساده برای مشکل سیاتیک
  • خوردنی هایی برای محافظت از بدن در برابر گرما
  • محبوبترین ها

  • معجزه ی سیر در درمان انواع بیماری ها (قسمت دوم)
  • معرفی بنه یا پسته کوهی
  • با خوردن انجیر وزن خود را کم کنید!
  • کاهش کلسترول خون با استفاده از کیوی
  • رژیم غذایی با موز
  • قرار دادن کلم به جای گوشت
  • میوه بنفش و آبی یا میوه جوانی!
  • اطلاعاتی بخوانید در رابطه با نخود
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • دندان تاجی از زیبایی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما