دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
salamdr_5736c0d48d3c9

اگر به دنبال منابع موثر برای جبران کمبود آهن بددن خود هستید پیشنهادات خوراکی جالبی برایتان در این مطلب آورده ایم که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود کمبود آهن را به زانو در بیاورید اسفناج ،عدس ،لوبیا و جو دوسر پیشنهادات تغذیه ای امروز ما هستند که می توانید روی آن ها حساب باز کنیدخانم ها بیشتر از آقایان در معرض فقر آهن قرار میگیرند بهتر است از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنند.

امروزه بسیاری از ما می‌دانیم که مصرف بیش از حد گوشت قرمز واقعا برای سلامتی‌مان مضر است و باید مصرف این نوع گوشت را کنترل کنیم. نگرانی برخی افراد این است که با محدود کردن مصرف گوشت قرمز، آهن کمتری به بدن‌شان برسد،‌ اما واقعا این نگرانی لازم است؟ قطعا نه!
هرچند که گوشت قرمز، یکی از منابع عالی آهن به شمار می‌رود، چون ۱۱۳ گرم گوشت گاو بدون چربی حاوی ۲.۵ میلی‌گرم آهن است و ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. با این‌حال، می‌توانید آهن را از طریق مواد غذایی دیگری دریافت کنید که حتی میزان آهن‌شان نسبت به گوشت قرمز بیشتر است. البته خیلی مهم است که بدانیم آهن حیوانی خیلی راحت‌تر از آهن گیاهی جذب بدن می‌شود. بنابراین گیاه‌خواران باید میزان مصرف منابع گیاهی آهن را به ۱.۸ برابر برسانند. در ادامه با مواد غذایی خاصی آشنا می‌شوید که آهن بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارند.
plant-protein
لوبیا همیشه به‌عنوان منبعی سرشار از فیبر و پروتئین مطرح شده است، اما حاوی آهن قابل توجهی نیز هست. هر فنجان لوبیا، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن.
salamdr_5736c0d48d3c9
هر فنجان اسفناج پخته‌شده، ۶ میلی‌گرم آهن دارد. یعنی ۳۶ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. به اضافه این‌که یک‌سوم نیاز روزانه بدن به کلسیم و تمام نیاز روزانه بدن به ویتامین A را فراهم می‌سازد.
iron
عدس، یکی از مهم‌ترین منابع آهن به شمار می‌رود چون هر فنجان عدس پخته‌شده حاوی ۷ میلی‌گرم آهن است و ۳۹ درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند.
jo2sar

متخصصان همیشه استفاده از جو دو سر را به‌عنوان صبحانه توصیه می‌کنند. هر نصف فنجان از این غله، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن. بنابراین اگر تا حالا جو دو سر را به‌عنوان صبحانه نخورده‌اید، حتما آن را امتحان کنید.

h11h15

5 1000
ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مواد شیرین و شکلاتی قاتل دندان
  • تهدید نگهداری از این حیوان برای زن حامله
  • تجربه لاغری با قهوه
  • توصیه دکتر اکبری به بیماران دیابتی درمورد نوشیدنیها
  • روغن نارگیل و هزار فایده که از آن بی خبرید
  • تشخیص و درمان واسکولیت آلرژیک
  • بحران بي‌اثر شدن آنتي‌بيوتيك‌هاي نسل اول در ايران در راه است‌
  • ویتامین ها و املاح معدنی برنج قهوه ای
  • محبوبترین ها

  • چرا خواب و چاقی و لاغری باهم ارتباط دارد؟
  • تکنيک رواني براي خوش اندامي و تناسب اندام را بشناسید؟
  • کاهش وزن در رده سنی نوجوان
  • استفاده پی در پی از کاهو و سالاد برای کاهش وزن خوبست
  • علل پر خوری های عصبی چیست؟
  • چگونه وقتی به مسافرت میروید چاق نشوید
  • بدون زحمت پوستی درخشان داشته‌ باشید!
  • برای افزایش طول عمر این 6 گیاه و ادویه را در برنامه غذایی خود داشته باشید
  • رپورتاژ

  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای لبخندی زیبا
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • مزایا و معایب لیفت صورت با نخ
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x