salamdr_5736c0d48d3c9

اگر به دنبال منابع موثر برای جبران کمبود آهن بددن خود هستید پیشنهادات خوراکی جالبی برایتان در این مطلب آورده ایم که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود کمبود آهن را به زانو در بیاورید اسفناج ،عدس ،لوبیا و جو دوسر پیشنهادات تغذیه ای امروز ما هستند که می توانید روی آن ها حساب باز کنیدخانم ها بیشتر از آقایان در معرض فقر آهن قرار میگیرند بهتر است از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنند.

امروزه بسیاری از ما می‌دانیم که مصرف بیش از حد گوشت قرمز واقعا برای سلامتی‌مان مضر است و باید مصرف این نوع گوشت را کنترل کنیم. نگرانی برخی افراد این است که با محدود کردن مصرف گوشت قرمز، آهن کمتری به بدن‌شان برسد،‌ اما واقعا این نگرانی لازم است؟ قطعا نه!
هرچند که گوشت قرمز، یکی از منابع عالی آهن به شمار می‌رود، چون ۱۱۳ گرم گوشت گاو بدون چربی حاوی ۲.۵ میلی‌گرم آهن است و ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. با این‌حال، می‌توانید آهن را از طریق مواد غذایی دیگری دریافت کنید که حتی میزان آهن‌شان نسبت به گوشت قرمز بیشتر است. البته خیلی مهم است که بدانیم آهن حیوانی خیلی راحت‌تر از آهن گیاهی جذب بدن می‌شود. بنابراین گیاه‌خواران باید میزان مصرف منابع گیاهی آهن را به ۱.۸ برابر برسانند. در ادامه با مواد غذایی خاصی آشنا می‌شوید که آهن بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارند.
plant-protein
لوبیا همیشه به‌عنوان منبعی سرشار از فیبر و پروتئین مطرح شده است، اما حاوی آهن قابل توجهی نیز هست. هر فنجان لوبیا، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن.
salamdr_5736c0d48d3c9
هر فنجان اسفناج پخته‌شده، ۶ میلی‌گرم آهن دارد. یعنی ۳۶ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. به اضافه این‌که یک‌سوم نیاز روزانه بدن به کلسیم و تمام نیاز روزانه بدن به ویتامین A را فراهم می‌سازد.
iron
عدس، یکی از مهم‌ترین منابع آهن به شمار می‌رود چون هر فنجان عدس پخته‌شده حاوی ۷ میلی‌گرم آهن است و ۳۹ درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند.
jo2sar

متخصصان همیشه استفاده از جو دو سر را به‌عنوان صبحانه توصیه می‌کنند. هر نصف فنجان از این غله، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن. بنابراین اگر تا حالا جو دو سر را به‌عنوان صبحانه نخورده‌اید، حتما آن را امتحان کنید.

h11h15

ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • از بین بردن خروپف با ابزار هوشمند
  • تغییرات روحی روانی دوران بلوغ
  • رنگ مربوط به حروف نام شما
  • ارتباط نور و اضافه وزن در اشخاص مسن
  • در خانه رشد قد کودکتان را غربالگری کنید
  • تهدید باکتری های خطرناک در سواحل
  • غذاهای چرب و تاثیرات آن ها روی روده ها
  • خیال پردازی اطفال و خوب و بد آن
  • اطلاعاتی جالب درباره آبسه دهان و دندان
  • مرض قند و مشکلات پاییزی مربوط به آن
  • علائم و درمان پرولاپس رحم راباهم مرور میکنیم
  • مرگ و متابولیسم بدن
  • ده عادت بالا برنده وزن
  • اگزمای نوزاد و عوامل تشدیدکننده آن
  • بستنی و فالوده سنتی
  • محبوبترین ها

  • از خوردن این فست فود برشته پرهیز کنید!
  • همه چیز در مورد تاثیرات بستنی بر روی وزن افراد
  • ویتامین ث بخورید تا دچار سرفه های ناشی از ورزشی نشوید
  • نتایج شیوه های غذایی نادرست ماندنی است!
  • با این مواد غذایی پیری را از خود دور کنید
  • آیا نمک اعتیاد آور است؟
  • این دسر خربزه لذیذ پیشنهاد امروز
  • درمورد رژیم‌های پروتئین بالا دکتر اوز چه توصیه هایی دارد؟
  • 15 نکته درباره کمتر غذا خوردن
  • مواد غذایی که خوردن آنها شما را لاغر می کند
  • توصیه های غذایی جهت کاهش عوارض بارداری
  • منابع غذایی برای ویتامین دی مورد نیاز بدن
  • عوامل احساس سرما در بدن
  • معتاد شدن به قهوه و عوارض جانبی ان
  • خواص منحصربفرد سبزیجات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است