salamdr_5736c0d48d3c9

اگر به دنبال منابع موثر برای جبران کمبود آهن بددن خود هستید پیشنهادات خوراکی جالبی برایتان در این مطلب آورده ایم که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود کمبود آهن را به زانو در بیاورید اسفناج ،عدس ،لوبیا و جو دوسر پیشنهادات تغذیه ای امروز ما هستند که می توانید روی آن ها حساب باز کنیدخانم ها بیشتر از آقایان در معرض فقر آهن قرار میگیرند بهتر است از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنند.

امروزه بسیاری از ما می‌دانیم که مصرف بیش از حد گوشت قرمز واقعا برای سلامتی‌مان مضر است و باید مصرف این نوع گوشت را کنترل کنیم. نگرانی برخی افراد این است که با محدود کردن مصرف گوشت قرمز، آهن کمتری به بدن‌شان برسد،‌ اما واقعا این نگرانی لازم است؟ قطعا نه!
هرچند که گوشت قرمز، یکی از منابع عالی آهن به شمار می‌رود، چون ۱۱۳ گرم گوشت گاو بدون چربی حاوی ۲.۵ میلی‌گرم آهن است و ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. با این‌حال، می‌توانید آهن را از طریق مواد غذایی دیگری دریافت کنید که حتی میزان آهن‌شان نسبت به گوشت قرمز بیشتر است. البته خیلی مهم است که بدانیم آهن حیوانی خیلی راحت‌تر از آهن گیاهی جذب بدن می‌شود. بنابراین گیاه‌خواران باید میزان مصرف منابع گیاهی آهن را به ۱.۸ برابر برسانند. در ادامه با مواد غذایی خاصی آشنا می‌شوید که آهن بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارند.
plant-protein
لوبیا همیشه به‌عنوان منبعی سرشار از فیبر و پروتئین مطرح شده است، اما حاوی آهن قابل توجهی نیز هست. هر فنجان لوبیا، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن.
salamdr_5736c0d48d3c9
هر فنجان اسفناج پخته‌شده، ۶ میلی‌گرم آهن دارد. یعنی ۳۶ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. به اضافه این‌که یک‌سوم نیاز روزانه بدن به کلسیم و تمام نیاز روزانه بدن به ویتامین A را فراهم می‌سازد.
iron
عدس، یکی از مهم‌ترین منابع آهن به شمار می‌رود چون هر فنجان عدس پخته‌شده حاوی ۷ میلی‌گرم آهن است و ۳۹ درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند.
jo2sar

متخصصان همیشه استفاده از جو دو سر را به‌عنوان صبحانه توصیه می‌کنند. هر نصف فنجان از این غله، ۴ میلی‌گرم آهن دارد که برابر است با ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن. بنابراین اگر تا حالا جو دو سر را به‌عنوان صبحانه نخورده‌اید، حتما آن را امتحان کنید.

h11h15

ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سیگار کشیدن باعث به وجود آمدن مشکلات دهان می شود
  • با این روش ها اعتماد به نفس خود را بالا ببرید
  • چرا در دوران بارداری خون دماغ میشویم؟
  • پژوهش های جدید برای نارسایی کلیه
  • رژیم متناسب با کاهش وزن
  • خودکشی در جامعه ما!
  • نازا بودن زن و مرد
  • لزوم درمان به موقع درد گوش نوزاد
  • رابطه خشم و نفرت و سرطان
  • در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 مغز زودتر پیر می شود
  • قرص موسیقی
  • آندوسکوپی و جانشین جدیدش
  • اهمیت شنیدن نظرات و تفکرات دیگران
  • شفاف سازی موها با آب سیب
  • چرا دانه کتان برای تقویت موها مفید است
  • محبوبترین ها

  • گزارش تصویری از حقیقت همبرگر
  • مبارزه با چاقی با غنی کردن لپتین مواد غذایی
  • عدم کنترل اشتها به خاطر کمبود ویتامین
  • خوراکی های پیشگیری کننده از تحلیل عضلات
  • راهکار هایی برای درمان اشتهای زیاد
  • برنامه هفتگی وعده های غذایی برای چاقی تضمینی
  • دریافت پتاسیم با این مواد غذایی
  • افطار با آب سرد آری یا خیر؟
  • بیماری های اتوایمن و جیوه موجود در ماهی
  • هرآنچه درمورد خاصیت های خوردن هندوانه باید بدانید
  • همه چیز درمورد فریزر کردن غذا و مضرات آن
  • کمک طب سنتی برای کم شدن وزن
  • ادویه های مفید برای بالا بردن نیروی ذهن
  • مواقع ضروری برای نوشیدن آب
  • تخریب مینای دندان با این نوشیدنی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است