99213_940

بانوان باردار بهتر است از برخی میان وعده های مقوی کمک بگیرند و با استفاده از ان ها به تغذیه سالم خود و جنینشان کمک کنند خوردنی های سبک مانند ذرت بوداده ،میوه های سالم و کره بادام زمینی یا مقداری پنیر و سبزی تازه می توانند عصرانه شما را لذتبخش تر کنند با این میان وعده های سالم می توانید جنینتان را تقویت کنید و موجب افزایش قوای جسمی در دوران بارداری شوید دستورات تغذیه ای لازم در این زمینه را در ادامه مطلب در اختیارتان قرار خواهیم داد .

بهترین غذاهای سبک برای طول روز، در دوران بارداری، غذاهایی هستند که حداقل حاوی دو گروه از مواد غذایی باشند. برای تنوع بیشتر در میان‌وعده‌ها می‌توانید از دستورهای زیر کمک بگیرید.
  • درست است که شیر منبع خوبی برای کلسیم است و باید روزانه مصرف شود، اما کمی خلاق باشید و به کمک آن اسموتی درست کنید تا با یک تیر چند نشان زده باشید. انواع میوه‌ها که بهترین آن‌ها موز است را می‌توانید با شیر میکس کنید. سپس یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی یا کره هر مغز دیگری و کمی پودر کاکائو به آن بیافزایید. در این صورت یک میان‌وعده عالی، شامل کلسیم، فیبر، ویتامین و پروتئین تهیه کرده‌اید.

%d8%a7%d8%b3%d9%85%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b2-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85

 

  • نخود را خیس کرده و پس از پختن، هر نوع پوره‌ای که دوست دارید با آن درست کنید. به کمک هویج، کرفس و فلفل‌دلمه‌ای تازه، یک دورچین زیبا درست کنید و با نان پیتا میل کنید. این غذا سرشار از پروتئین و فیبر است و می‌تواند انرژی زیادی به بدنتان ببخشد.

%d9%be%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%86%d8%ae%d9%88%d8%af

  • اگر به یک میان‌وعده انرژی‌زا احتیاج دارید، ساندویچ نان و‌ پنیر و گردو بهترین گزینه است. کلسیم، پروتئین و فیبر، موادی هستند که با خوردن این ساندویچ وارد بدنتان می‌شوند. این میان‌وعده قدیمی را دست کم نگیرید.

19626_1cmqgwd5

  • بهتر است همیشه یک میان‌وعده سالم در دسترس داشته باشید تا هرگاه گرسنه شدید میل کنید. به این منظور موادی بهتر هستند که بتوان در کیف، کمد و خودرو نگهداری کرد. کمپوت‌ها بهترین گزینه برای چنین مواقعی هستند.

000000000000000000000009876

  • گاهی اوقات علاوه بر تغییرات هورمونی، قرص‌های مکملی که زنان باردار مصرف می‌کنند نیز باعث بروز یبوست در این دوران می‌شوند. پاپ‌کرن، گزینه خوبی برای دریافت فیبر است. البته بهتر است نمکی و کره‌ای نباشد. اگر در کنار آن از کمی بادام‌زمینی استفاده کنید، مواد معدنی لازم را نیز تأمین کرده‌اید.

salamdr_567e46514dc72

  • مقداری کره بادام‌زمینی یا بادام و یا تخمه آفتابگردان را بر روی ساقه‌های شیرین کرفس بمالید و سپس بر روی آن کشمش بپاشید. این میان‌وعده خوشمزه، فیبر، پروتئین و مواد معدنی لازم برای بدنتان را تأمین می‌کند.

co751

 

5 1000
ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 158 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • سرماخوردگی در کودکان
  • اول ماتیک میزنید یا اینکه چشم‌هایتان را آرایش می کنید؟
  • هموروئید و درمان با لیزر
  • بیمارستان زدگی و رفع آن
  • حد و اندازه تشویش و اضطرابتان را محک بزنید
  • مواد غذایی موثر برای بیماری آسم
  • مراقب این اپلیکیشن های خطرناک برای فرزندتان باشید
  • بررسی ترکیبات مضر نودل
  • محبوبترین ها

  • به دنبال 3 omega در این مواد غذایی باشید
  • از تغذیه های خوشمزه و پرخاصیت تابستانی چه می دانید؟!
  • با کمک مکمل ها آلرژی را درمان کنید
  • با این مواد چای خود را به معجون معجزه آسا تبدیل کنید
  • دیابت و رژیم های غذایی با پروتئین بالا
  • از ابتلا به سرطان هراسان هستید ؟ روغن زیتون بخورید
  • بکار بردن مواد غذایی غنی شده
  • بررسی علل بروز راشیتیسم در سنین پایین
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما