برخی تحقیقات نشان می دهد ورزش های معتدل می تواند در فصل سرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری های فصل سرد بکاهد.

ورزش در هوای سرد علاوه بر بهبود و بالا بردن خلق و خو، به مدیریت وزن نیز کمک می کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم در کنار ورزش در داشتن وزن سالم موثر است. چون بیشتر افراد در روزهای سرد ترجیح می دهند در خانه بمانند و همین بی تحرکی منجر به افزایش وزن در این فصل خواهد شد.

با این حال مهمترین نکات در انجام فعالیت های بدنی در روزهای سرد از این قرارند:

اگر تا به حال به طور جدی تمرینات ورزشی نداشته اید، اول خودتان را به مدت 10 دقیقه گرم کنید. مطمئن شوید که برای رفتن از خانه گرم هستید. چند لایه لباس برای حفظ گرما و استفاده از کلاه ضروری است.

اگر ورزش در صبح زود و هنگامی که هنوز هوا تاریک است را انتخاب کرده اید، لباس های روشن و منعکس کننده را بپوشید. در حالت ایده آل همیشه با یک همراه ورزش کنید.

اجتناب از گوش دادن به موسیقی در حال ورزش توصیه نمی شود چون ممکن است اتفاقات آسیب رسان اطرافتان را متوجه نشوید.

اگر باران می بارد یا زمین یخ زده است، ورزش کردن می تواند خطرناک باشد. این کار را به روز بعد موکول کنید.

سرماخوردگی در زمستان یک اتفاق شایع است اما قرار نیست در صورت ابتلا به این بیماری ورزش را متوقف کنید. اگر علائم بیماری تان شدید نیست و احساس خوبی دارید، می توانید ورزش کنید. نکته بسیار مهم این است که اگر تب دارید نباید ورزش کنید. تب زمانی رخ می دهد که دمای بدن شما 38 درجه سانتی گراد یا 100.4 درجه فارنهایت یا بالاتر است. در موارد نادر تب همراه با ورزش می تواند روی قلب تاثیر بگذارد و خطرناک باشد.

اگر شما مبتلا به آسم هستید، هنگام ورزش در هوای سرد نیاز به مراقبت های بیشتر دارید. توصیه بر استفاده از اسپری استنشاقی قبل از ورزش و همراه داشتن آن در طول فعالیت های ورزشی است.

در شرایط بارانی یا بارش برف و یا حتی اگر باد شدید می وزد، ورزش در خانه را ترجیحا انتخاب کنید.

در سرما میزان جریان خون سر کاهش می یابد. بنابراین اگر سر با کلاه پوشیده نشود گرمای زیادی به وسیله تششع دفع می شود.

آب بنوشید چون کمبود آب بدن بر توانایی بدن جهت تنظیم حرارت بدن تاثیر می گذارد و خطر دچار شدن به یخ زدگی را افزایش می دهد. اهمیت مایعات، به ویژه آب، در هوای سرد به همان اندازه اهمیت آنها در هوای گرم مهم است.

فراموش نکنید که لباس خیس و مرطوب چه بر اثر تعریق یا بارندگی، به طور قابل توجهی اتلاف حرارت بدن را افزایش می دهد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • در این فصل ادویه دارچین و زنجبیل را فراموش نکنید
  • اهمیت حفظ تعادل در تشویق و تنبیه
  • چگونه ماسک‌ ضد چروک درست کنیم؟
  • بهترین روش برای معالجه سنگ صفرا کدام است؟
  • جدایی زن و شوهرهای ایرانی با این عوامل در کشورمان
  • خندیدن در بین افراد جامعه
  • ویتامینها و مواد معدنی برای رشد کودک
  • خانمهای باردار زیاد تحرک داشته باشید تا دچار کمر درد حاملگی نشوید
  • فواید فعالیت ورزشی منظم برای سالمندان
  • قلیان ها آغشته به ماده مخدرند!
  • این کار برای سالم ماندن چشم هایتان ضروری ست
  • پرسشهایی درمورد صدمات نخاعی
  • آسیب های آدامس خوردن
  • فایده های استفاده از منگنز
  • کارهای جانبی تان را به رختخواب نبرید!
  • محبوبترین ها

  • راههای جبران کمبود آهن در بدن
  • برنامه ریزی قهوه برای افراد مختلف
  • اختلالات خواب و دردهای ناشی از آن
  • چه زمانی بدن ما نیازمند خواب است
  • تاثیراختلالات خواب بر تمرکز افراد
  • عدم تمایل به کار
  • افتتاح مرکز درمانی برای خواب
  • پای نصیحت های این کارآفرین بریتانیایی
  • بی خوابی شبانه و روز کاری پس از آن
  • بهترین راه برای نگهداری از غذای نوزاد
  • بگو مگو کردن با همسر بخاطر این موارد،ممنوع
  • شما در هنگام مرگ چه احساسی را خواهید داشت؟
  • دانستنی هایی در زمینه سکته قلبی در سنین پایین
  • هوای ابری و روح و روان شما
  • آسیب های اجتماعی بی رغبتی به ازدواج
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است