1439454287

 اگر علاقه مند به مصرف شیرینی جات هستید بهتر است از قندهای طبیعی و موثر برای پیشگیری از اضافه وزنتان استفاده کنید برخی موادقندی سالم و بدون عارضه وجود دارند که با خیال راحت و هیچ نگرانی می توانید از آن ها استفاده کنید پیشنهادات جالب و ویژه ای برایتان دارم پیشنهاد می کنیم دوستداران موادقندی و شیرینی جات از این خوراکی ها استفاده کنند.

ما کاملا مطمئنیم که می‌دانید خوردن یک کیک خوشمزه بعد از هر وعده‌ی غذایی، هیچ فایده‌ای برای کاهش وزن (و همچنین سلامتی شما) ندارد. اما چیزی که ممکن است از آن مطلع نباشید، این است که مجبور نیستید برای لاغر شدن، کاملا قند را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

نباید فراموش کنید که مواد غذایی سالمی مانند میوه‌ها و سبزیجات، حاوی قند هستند، اما همچنان برای شما مفیدند و خوردن تکه‌ای کوچک از یک کیک نرم قرمز رنگ، می‌تواند به برطرف کردن هوس شیرینی شما کمک کند و مانع این شود که بعدا زیاده روی کنید. جورجی فیر، متخصص تغذیه می‌گوید: همانطور که معلوم است، اینکه چیزهای شیرین چطور بر وزن شما تاثیر می‌گذارند، تا حد زیادی به این مسئله مربوط می‌شود که شما چه مواد غذایی شیرینی می‌خورید، چه زمانی آنها را می‌خورید، و آنها را همراه با چه غذاهایی مصرف می‌کنید.

بنابراین، بجای اینکه خودتان را مجبور به ترک قند کنید، این استراتژی‌های منطقی و کاملا ممکن را دنبال کنید تا بطور همزمان، هم بتوانید چیزهای شیرین بخورید و هم وزن کم کنید.

۱. بجای قندهای افزوده، قندهای طبیعی را انتخاب کنید

  هیچ قندی لزوما بهتر از دیگری نیست، اما قطعا تفاوتی در مواد غذایی حاوی قندهای طبیعی در مقایسه با قندهای افزوده وجود دارد. بعنوان مثال یک موز شیرین، نسبت به یک دونات لعاب دار، دارای مواد مغذی مفید بسیار بیشتری است و کالری، و چربی اشباع و ترانس کمتری هم دارد.

و یک چیز جالب! در واقع یک موز، قند بیشتری نسبت به یک دونات دارد! و یک چیز عجیب: مواد غذایی که قندهای طبیعی دارند، معمولا دارای مواد مغذی دیگری نیز هستند، مانند فیبر (که در مورد موز هم صدق می‌کند)، پروتئین، و چربی‌های سالم.

با موز ۳ روزه لاغر شوید

۲. قند را در کنار فیبر، پروتئین، و چربی‌های سالم بخورید

من همیشه به مراجعینم می‌گویم که کربوهیدرات و قند مصرفی‌شان را با پروتئین، فیبر، یا چربی‌های سالم به حالت تعادل درآورند. این سه ماده‌ی مغذی، جذب قند به جریان خون شما را کند می‌کنند، که این امر، افزایش و افت ناگهانی قند خون و سطح انرژی شما را کاهش می‌دهد. این یعنی ۳۰ دقیقه بعد از غذا خوردن، احساس ضعف، سستی یا گرسنگی نمی‌کنید.

و آن افزایش‌های ناخوشایند و افت اجتناب ناپذیر قند خون فقط در ساعت ۳ بعدازظهر اتفاق نمی‌افتد. جیمی مس، متخصص تغذیه ساکن فلوریدا می‌گوید که افزایش ناگهانی قند خون می‌تواند در دراز مدت باعث التهاب، مقاومت به انسولین و افزایش وزن شود.

فیبر، پروتئین، و چربی‌ها علاوه بر ثابت نگه داشتن سطح انرژی‌تان به شما کمک می‌کنند که بعد از خوردن یک چیز بسیار شیرین، خیلی بیشتر احساس سیری کنید. این مساله در زمانیکه برنامه‌ی کاهش وزن سختی دارید، اما ناگهان با یک کیک برخورد می‌کنید، بسیار مفید خواهد بود. وقتی شکمتان را با آن مواد مغذی پر کنید، بسیار آسان‌تر می‌توانید بعد از خوردن یک تکه کیک کوچک، دست از خوردنش بردارید.

4-51-e1474961951755

۳. نزدیک زمان تمرینتان، مواد غذایی سرشار از قند بخورید

در حالیکه ورزش، بهانه‌ای برای خوردن شیرینی، قبل و بعد از باشگاه نیست، اما تمرین می‌تواند به بدن شما کمک کند که از شر آن قند اضافی خلاص شود. محققان از دانشگاه سیراکیوز دریافتند که انجام یک جلسه تمرین با وزنه، تاثیرات وعده‌های غذایی شیرین بر سطوح قند خون زنان را حداقل بمدت ۱۲ ساعت، تا ۱۵ درصد کاهش داد.

خوردن مواد قندی از کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی می‌تواند به برنامه‌ی ورزشی شما نیز کمک کند. این مواد قندی، به شما انرژی می‌دهند تا به سختی تمرین کنید.

 تعریف سازگاری ساختاری در ورزش و تربیت بدنی

۴. شیرینی را از قهوه‌تان دور کنید

شاید شنیدن آن سخت باشد، اما قهوه و دونات ترکیب خوبی نیست! ظاهرا کافئین موجود در قهوه می‌تواند مانع توانایی بدن شما برای پردازش قند موجود در صبحانه‌تان شود. در مطالعه‌ای که در مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی آمریکا منتشر شد، محققان کانادایی دریافتند که وقتی مردان یک ساعت قبل از یک وعده‌ی غذایی شیرین، یک تا دو فنجان قهوه معمولی می‌خوردند، قند خونشان تا ۱۶ درصد بیشتر از زمانی که قبل از وعده‌ی غذایی، یک تا دو فنجان قهوه بدون کافئین می‌خوردند، افزایش می‌یافت.

محققان می‌گویند که کافئین باعث می‌شود که سلول‌های بدن شما، به انسولین کمتر واکنش نشان دهند، که منجر به مقاومت به انسولین کوتاه مدت می‌شود.

 3-coffee-donuts-bozorg-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d9%88-%d8%af%d9%88%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-jpg

۵. دارچین مصرف کنید

پاشیدن مقداری دارچین روی مواد غذایی سرشار از قند مانند کوکی یا بلغور جو دو سر می‌تواند به جلوگیری از بی حالی و خستگی بعد از صرف غذا و خوردن میان وعده‌های بعدی جلوگیری کند. علاوه بر این، مطالعه‌ای که در مجله «مواد غذایی دارویی» منتشر شد، به این نتیجه رسیده که خوردن دارچین با هر نوع ماده غذایی از جمله غذاهای شیرین، به کاهش مقدار قند خون شما بعد از اینکه مدتی غذا نخورده‌اید، کمک می‌کند.

و این می‌تواند به شما کمک کند که وزن کم کنید، زیرا از مقاومت به انسولین که می‌تواند باعث افزایش وزن شود، جلوگیری خواهد کرد.

بسیار خب، پس حالا با خیال راحت، و با رعایت مواردی که گفته شد، می‌توانید همچنان مواد قندی را مصرف کنید و از بوجود آمدن ولع به این مواد غذایی پیشگیری کنید.

cinnamon-properties-amazing-ir-2

 

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رایج ترین نوع سرطان در ایران
  • خطرات تاثیر بازگشت مجدد وزن
  • رشدعضلات جلو بازوی چه تکنیکهایی دارد؟
  • درمان های خانگی برای انسداد راههای تنفسی
  • علت صحبت نکردن کودکان در جمع را بدانیم
  • کوله‌پشتی باید به اندازه قد فرد باشد
  • رفع بیماری های صعب العلاج با سویا
  • امراض ناشی از بالا رفتن قند خون
  • زمان جرم گیری دندا نها چه موقع است؟
  • نقش منیزیم در حفظ تعادل و سلامت بدن
  • داروي گياهي “اكيناسه” از سرماخوردگي جلوگيري مي‌كند
  • اهمیت به سلامت دهان و دندان در دوران حاملگی
  • افراد سالمند و راه رفتن
  • آیا رابطه جنسی به قلب فشار می اورد؟
  • قلب جوان‌ با عادات تغذیه ای سالم
  • محبوبترین ها

  • کاهش اعتیاد به سیگار با مصرف مکمل امگا3
  • نان سفید و انباشته شدن چربی در بدن
  • رنگ غذایی و آسیب هایی آن
  • بدنی سالم با در پیش گرفتن این راه و روش های موثر
  • میزان کالری گردو
  • توصیه های مهم برای کاهش وزن/ بخش پنجم
  • خانمها با تغذیه سالم خود را لاغر کنید
  • 12 علامتی که نشان میدهد غذای سالمی میخورید
  • مانده های قهوه و این فواید
  • 4 قدم برای مرقبت از بدن در برابر انواع مشکلات
  • افطار با آب سرد آری یا خیر؟
  • اهمیت مدیریت در مصرف مواد غذایی در ماه رمضان
  • سالم و گواراترین نوشیدنی های طبیعی برای شکمی صاف
  • توجه به علم تغذیه
  • این رژیم غذایی مختص بعد از زایمان است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است