1432388840

 

 

 

برخی افراد که قصد رسیدن به  لاغری و تناسب اندام دارند نمیدانند از کجا شروع کنند و چگونه به این هدف دست پیدا کنند راه چاره برای این افراد چیست ؟متخصصین تغذیه چه پیشنهاداتی برای این افراد دارند ؟ما روش ها وترفندهای موثری برایتان دراین مطلب آورده ایم که به راحتی قابل انجام هستند ابتدا اراده و عزم خود را در زمینه کاهش وزن بالا ببرید .سپس در این زمینه بکوشید نا تنیجه مطلوبی به دست اورید .

یک رژیم غذایی، می‌تواند برای اهداف و دلایل مختلفی تعبیه شود، اما هنگامی که می‌خواهید وزنتان را کنترل کنید، اگر آنرا بر اساس نیازهایتان بهینه سازی نکنید، جواب نخواهد داد. زیر نظر گرفتن چیزهایی که می‌خورید، به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید چه غذاهایی به شما کمک می‌کنند، یا مانع از آن می‌شوند که وزنتان را کم کنید یا ثابت نگاه دارید. برای رعایت جانب احتیاط و سلامتی، پیش از اینکه هرگونه برنامه‌ی کاهش وزنی را آغاز کنید، با دکترتان مشورت نمایید.

 

غذایتان را وزن کنید

یک ترازوی آشپزخانه بخرید و هر آنچه که می‌خورید را وزن کنید. بعضی از غذاها مانند نان‌های کیسه‌ای، یا ماست، اطلاعات غذایی‌شان بر اساس وزنی واحد، روی بسته‌بندی‌شان مشخص شده است. در صورتی که از قبل وعده‌های غذایی‌تان آماده نشده باشد، ممکن است غذاهای حجمی را بیش از اندازه مصرف کنید که باعث افزایش وزنتان خواهد شد. غذاهایی مانند برنج و پاستا.

اما یک ترازو، به شما کمک خواهد کرد تا از این غذاهای حجمی، یک وعده را جدا کنید، وعده‌ای که در حالت عادی اندازه گیری نشده است. هنگامی که مواد غذایی را وزن می‌کنید، می‌توانید از راهنمای مربوط به اندازه‌ی وعده که بر روی بسته‌بندی‌شان چاپ شده است استفاده کنید.

k-60

 

کالری‌ها را محاسبه کنید

محاسبه‌ی کالری غذاها، بعنوان روشی برای زیر نظر گرفتن مقدار خورد و خوراک، توسط شیمی‌دان آمریکایی ویلبر آتواتر، در اوایل قرن بیستم به شهرت رسید. شما می‌توانید با کمک گرفتن از محاسبه‌گرهای کالری آنلاین، و یا اطلاعاتی که روی بسته‌بندی غذاها نوشته شده است، مقدار کالری غذاهایی که مصرف می‌کنید را تحت نظر داشته باشید. آنگاه مجموع انرژی غذاهایی که می‌خواهید بخورید را با انرژی مورد نیاز روزانه‌تان، با توجه به میزان سوخت و ساز پایه و فعالیت‌هایی که در آن روز پیش رو دارید، مقایسه کنید.

kaler-1-270x150

 

یک دفتر وقایع روزانه از خورد و خوراکتان داشته باشید

هر چیزی که می‌خورید را بنویسید. از یک دفترچه‌ی کوچک، یا یک برنامه‌ی note در گوشی هوشمندتان استفاده کنید تا بصورت جداگانه هر چه می‌خورید را در آن بنویسید. وقتی در حال نوشتن خوراکتان هستید دقیق باشید، و مقدار وعده، نوع غذا، و حسی که در آن زمان داشته‌اید را یادداشت کنید. یک دفتر وقایع روزانه‌ی غذایی دقیق، شواهد مشخص و روشنی را برای دکتر، متخصص تغذیه، یا مربی‌تان ایجاد خواهد کرد که در تدوین یک برنامه‌ی کنترل وزن که در مورد شما جواب می‌دهد، به آنها کمک می‌کند.

images

ملاحظات

هنگام مستند سازی خورد و خوراکتان صادق باشید و با گزارش مواد غذایی و مقادیر نادرست موضوع را خوب جلوه ندهید. اگر در مصرف غذای خاصی زیاده روی کردید که مشخصا بر وزن شما، و بعد از آن بر سلامتی‌تان تاثیر منفی دارد، از این خجالت نکشید که نقطه ضعفتان برای همه مشخص می‌شود. در عوض این نکته را به خود تذکر دهید که زیر نظر گرفتن آنچه می‌خورید به خودتان و دیگران کمک خواهد کرد تا در کنترل وزن و رسیدن به اهدافتان انگیزه بدست آورده و ایرادات کارتان را متوجه شوید.

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نرمش هایی برای سفت و لاغر شدن ماهیچه های پا
  • معرفی و بررسی یک غذای سالم و کامل
  • ماندگار شدن در خاطره های دیگران با این رفتارها
  • برخی مرکبات و نحوه میل کردن آنها
  • از غر زدن اجتناب کنید
  • بوتاکس و فلج شدن صورت
  • عوارض مرگبار مصرف انواع مواد شوینده
  • معجزه روغن نارگیل و جوش شیرین
  • ضرورت اهمیت دادن به خود
  • مانع این رفتار در پسربچه تان نشوید
  • فوت و فن ساده برای بیشترین جذب آهن
  • كدام شیوه خوبی برای برداشت خال است؟
  • پرپشت کردن ابرو و مژه ها با روغن های گیاهی
  • دنیای از خاصیت های مختلف برای دارچین
  • عوامل ریزش مو
  • محبوبترین ها

  • صورتتان را با این کرم پودرها از خستگی دربیاورید
  • تکنیک های خلاصی از پیری دست
  • آموزش شستن همه نوع مو
  • دستگاه سولاریوم و این آسیب های جبران ناپذیر
  • چکارکنیم که ابروهای پر داشته باشیم
  • ترتیب صحیح و گامهای موثر مراقبت از پوست
  • آسیب رسیدن به سلامت مو با این کارها
  • ابروهایمان را چگونه رنگ کنیم
  • تاتو سنتی با میکروپیگمنتیشن چه تفاوتی دارد؟
  • استفاده از لیفت ران با لیپوساکشن برای زیبایی رانها
  • اگر چشمهایمان پف آلود شد چکارکنیم
  • صحبتهایی پیرامون ریزش مو
  • اگر به تمیزی پوست اهمیت میدهید بخوانید
  • بهترین ماسک ها برای فصل تابستان
  • عادات مخرب و تاثیرگذار بر زیبایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است