مکمل‌های کارنیتین مکمل‌های CLA کارنیتین اسید لینولئیک ترکیبی CLA در مقایسه با کارنیتین

انواع مکمل ها و ترکیبات دارویی برای چربی سوزی را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد بد نیست با روش های استفاده از آن ها و مضرات و عوارض جانبی هریک آشنا شوید و به صورت خودسرانه از این فرآورده ها استفاده نکنید و ناخواسته باعث آسیب به سلامت جسمی خود نشوید . توصیه های پزشکی مختلف در این زمینه را در ادامه مطلب با هم مرور خواهیم کرد .

اسید لینولئیک ترکیبی (CLA)، یکی از چربی‌های ضروری است که عمدتا در گوشت قرمز یافت می‌شود، و کمک می‌کند تا چربی‌های بدنتان را بسوزانید و عضلات خالص بسازید. از سوی دیگر، کارنیتین یکی از آمینو اسیدهاست، که به سوزاندن چربی درون سلول‌های بدنتان کمک می‌کند. تحقیقات، نشان از تاثیر کم کارنیتین بعنوان یک چربی‌سوز دارند.با وجود اینکه کارنیتین برای حمل و نقل اسیدهای چرب، ضروری است، اما توانایی بدن در تولید کارنیتین از طریق سنتز آمینو اسیدهای دیگر، باعث شده تا کارنیتین غیر ضروری محسوب گردد. بهرصوت به خاطر داشته باشید که پیش از مصرف هرگونه مکمل غذایی، حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

 

اسید لینولئیک ترکیبی (CLA)

سی‌ال‌ای در گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شود، اما بیش از همه در گوشت قرمز می‌توان سراغش را گرفت. سی‌ال‌ای نسبت به بسیاری از چربی‌های دیگر دمای ذوب پایین‌تری دارد، لذا بعنوان یکی از منابعی شمرده می‌شود که بدن به راحتی از آن برای تامین انرژی استفاده می‌کند.

سی‌ال‌ای از طرف سازمان‌های دارو و غذا، بعنوان یک ماده‌ی بی خطر تشخیص داده شده است. و آنطور که از مطالعات مختلف بر می‌آید، می‌تواند به افزایش توده‌ی عضلانی بدن، کاهش چربی، و حتی مقابله با سرطان کمک کند.

 

مکمل‌های CLA

با وجود اینکه می‌توانید سی‌ال‌ای را از گوشت و لبنیات دریافت کنید، اما اگر بخواهید مقداری که برای اثری قابل توجه بر روی بدنتان به آن نیاز دارید را از رژیم غذایی‌تان تامین کنید، کاری بی معنی است. پس می‌توانید به سراغ مکمل‌های سی‌ال‌ای بروید.

تحقیقی که در سال ۲۰۰۰ صورت گرفت و در مجله‌ی «Journal of Nutrition» انتشار یافت، روشن ساخت که مصرف مکمل سی‌ال‌ای بر روی بدن تمام افراد حاضر در تحقیق اثر کاهش چربی بدن داشته است. در برخی موارد، در تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد و در «Lipids» منتشر شد، حتی مصرف سی‌ال‌ای باعث کاهش نرخ رشد تومورها هم شده است.

مکمل‌های کارنیتین مکمل‌های CLA کارنیتین اسید لینولئیک ترکیبی CLA در مقایسه با کارنیتین   مکمل‌های کارنیتین مکمل‌های CLA کارنیتین اسید لینولئیک ترکیبی CLA در مقایسه با کارنیتین

 

کارنیتین

کارنیتین یک آمینو اسید است، و بصورت کلی به مقدار کافی از آن، توسط آمینو اسیدهای لیزین و متیونین در کبد و کلیه‌هایتان تولید می‌شود. از آنجایی که برای مصرف روزانه‌تان به مقدار کافی از این آمینو اسید تولید می‌شود، کارنیتین در دسته‌ی آمینو اسیدهای ضروری قرار نمی‌گیرد.

همچنین کارنیتین در تمام منابع پروتئین کامل همچون گوشت و لبنیات یافت می‌شود. کارنیتین در تنظیم جابجایی و تجزیه‌ی چربی‌ها بعنوان انرژی درون سلولی نقشی ضروری دارد. و مگر در مواردی که شما دارای یک اختلال نادر باشید، نیاز به کارنیتین اضافه در برنامه‌ی غذایی خود ندارید.

 

مکمل‌های کارنیتین

با وجود اینکه عمده‌ی کمپانی‌های تولید کننده‌ی مکمل‌های ورزشی و غذایی، کارنیتین را در دسته‌ی مکمل‌های چربی سوز آورده‌اند، شواهد مبنی بر اثر چربی سوزی کارنیتین تقریبا صفر است! در مورد اشخاصی که کمبود کارنیتین دارند، شاید مصرف مکمل کارنیتین تاثیری داشته باشد.

مثلا با افزایش سن شما، از قابلیت پردازش و تولید آمینو اسیدها کاسته می‌شود، و ممکن است به همین دلیل برخی از عملکردهای بیوشیمیایی بدن شما دچار اختلال گردد. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ انجام شده و در مجله «American Journal of Clinical Nutrition» متشر گردید، در چنین بیمارانی، مصرف مکمل کارنیتین اثرات مثبتی خواهد داشت، هم خستگی بدنی و هم ذهنی را کاهش خواهد داد.

 

CLA در مقایسه با کارنیتین

CLA به شما کمک خواهد کرد تا چربی بسوزانید و عضله بسازید، در حالی که Carnitine کمکی نخواهد کرد. سی‌ال‌ای یک ضد التهاب قوی است، اما کارنیتین نه. سی‌ال‌ای جزو آمینو اسیدهای ضروری است، اما کارنیتین خیر. در حقیقت هیچ شواهدی دال بر نیاز ما بر مصرف کارنیتین به هر دلیلی وجود ندارد، مگر اینکه دارای شرایط خاص پزشکی باشید. هنگامی که رژیم می‌گیرید، برای اینکه مطمئن شوید بجای از دست دادن بافت عضلانی، چربی می‌سوزانید، مصرف سی‌ال‌ای خیلی کمک خواهد کرد.

5 1000
ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ابتلا به عارضه های مختلف در سینه با درمان ناباروری
  • رژیم غذایی مناسب بر اساس آناتومی بدنتان
  • ملحفه و ضدعفونی کردن آن
  • عوارض داروهای مصرفی و اختلال در ترشحات داخلی
  • برای دختر دار شدن این شیوه ها بسیار موثر است
  • مبارزه با کلسترول بالای خون با روش های تغذیه ای
  • 9 توصیه ساده برای رعایت بهداشت آقایان
  • مصرف سبوس خطر ابتلا به سرطان روده و گوارش را کاهش می دهد
  • محبوبترین ها

  • برای جنین اسفناج چه فوایدی دارد
  • آیا نخوردن شام در سلامتی تاثیر خاصی دارد؟
  • اگر فشار خون نامتعادلی دارید به دقت بخوانید
  • افزایش طول عمر با مصرف میوه و سبزی
  • رژیم کاهش حجم ران و باسن
  • مصرف روغن ماهی سبب تقویت متابولیسم و سیستم ایمنی می شود
  • مغزیجات آجیلی طول عمرتان را افزایش میدهد
  • رژیم غذایی وگان و گیاهخواری را با هم مقایسه کنیم
  • رپورتاژ

  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای زیبایی لبخند
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما