محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک

اگر از کاهش وزن رنج میبرید پیشنهاد می کنیم از برخی ترفندهای تغذیه ای موثر برای بالابردن آن استفاده کنید  کمبود وزن می تواند عوارض زیادی برای سلامتی تان به همراه داشته باشد می توانید در چند مرحله باعث بالارفتن وزن خود شوید می خواهیم در 6 مرحله ترفندهای موثر برای بالابردن وزن را در اختیار تان قرار دهیم با ما در ادامه مطلب همراه باشید .

اگر شما کمبود وزن دارید، و پزشکتان هم توصیه کرده که کمی وزنتان را زیاد کنید، می‌توانید کمی در برنامه‌ی غذایی‌تان تغییرات دهید تا چند کیلویی به وزنتان افزوده شود. برای افزایش نیم کیلوگرم وزن، باید ۳۵۰۰ کالری اضافه مصرف کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، افزودن ۵۰۰ کالری به برنامه‌ی غذایی‌تان در هر روز، کمک خواهد کرد تا به طور میانگین، در هر هفته نیم کیلوگرم وزنتان افزایش یابد.برای افزایش وزن، از خوردن غذاهایی که سرشار از چربی اشباع و قند هستند بپرهیزید، چرا که این غذاها شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته قرار می‌دهند!

 

مرحله‌ی اول

زود به زود غذا بخورید. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، باید در برنامه‌ی افزایش وزن خود، حداقل سه وعده‌ی غذایی سالم، و دو تا سه میان وعده‌ی … داشته باشید.

 

مرحله‌ی دوم

برای افزایش کالری مصرفی، باید از طریق غذاهایی که می‌خورید این کار را انجام دهید. بدین منظور می‌توانید با افزودن شیر پرچرب به انواع غذاها، تزئین سالادتان با انواع دانه‌های روغنی، یا افزودن پنیر یا تخم مرغ به غذاهای اصلی‌تان به هدفتان برسید.

محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک

مرحله‌ی سوم

غذاهای پر کالری سالم استفاده کنید. برخی از مواد غذایی که می‌توانید به آنها فکر کنید، میوه‌های خشک، نان غلات کامل، کورن‌فلکس‌های غلات کامل، خوراک لوبیا، کره‌ی بادام زمینی، و آووکادو است.

محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک

 

مرحله‌ی چهارم

میان وعده‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانند به افزایش وزنتان کمک کنند. حداقل دو میان وعده داشته باشید و چیزهایی سرشار از کالری را انتخاب کنید، مانند ماست، پروتئین بارها، و آجیل. از کیک، آبنبات و چیپس و چیزهای این چنینی دوری کنید.

محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک

 

مرحله‌ی پنجم

نوشیدنی‌هایی بنوشید که به کالری مصرفی‌تان اضافه می‌کنند. میلک‌شیک‌ها، اسموتی‌های میوه، و آبمیوه‌ها، سرشار از کالری هستند. باید بجای نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه و ماءالشعیر که ارزش غذایی ندارند، از آنها استفاده کنید.

محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک

 

مرحله‌ی ششم

همچنین می‌توانید برای تامین کالری اضافه، از مکمل‌های افزایش وزن هم استفاده کنید. این شیک‌ها، در هر وعده‌شان حدود ۲۰۰۰ کالری دارند، و معمولا هم کم چربند. باز هم می‌توانید برای افزایش کالری بیشتر، میوه، جوانه‌ی گندم، و روغن بذر کتان، هم به شیک‌های افزایش وزنتان بیفزایید.

محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک   محرک متابولیسم تغذیه و تحرک مناسب ترک سیگار افزایش اشتها و کاهش متابولیسم اضافه وزن و چاقی بعد از ترک

نکته

اگرچه قرار نیست برای افزایش وزنتان ورزش کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم که در روتین روزانه‌تان تمرین با وزنه را هم در نظر بگیرید. تمرین با وزنه، به شما کمک خواهد کرد تا عضله بسازید و به وزنتان افزوده شود.

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • هشدار بیماری زونا را جدی بگیرید.
  • عیوب ومضرات پله بالارفتن
  • چای زعفران چه خاصیتی برای سلامتی دارد؟
  • افسردگی ناشی از شتاب زدگی
  • خارش دست را ساده نگیرید
  • علائم و نشانه های آسم و راه های تشخیصی
  • زنان مبتلا به پوكي استخوان و مصرف دارو
  • چطور با عوامل آسیب زننده به سلامت پوست و مو مبارزه کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • آموزش مرحله به مرحله فر کردن موها + نکته های مهم
  • چگونه و در چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟
  • نکاتی که قبل از جراحی زیبایی باید بدانید
  • پاک کننده های مناسب برای پوست چرب
  • برنامه 42 روزه برای پوست
  • راهکارهایی بدون هزینه برای تقویت موها
  • مزایای برداشتن مو با لیزر
  • روغن درخت چای چه مشکلاتی را بر طرف میکند؟
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است