1438193069

اگر از کاهش وزن رنج میبرید پیشنهاد می کنیم از برخی ترفندهای تغذیه ای موثر برای بالابردن آن استفاده کنید  کمبود وزن می تواند عوارض زیادی برای سلامتی تان به همراه داشته باشد می توانید در چند مرحله باعث بالارفتن وزن خود شوید می خواهیم در 6 مرحله ترفندهای موثر برای بالابردن وزن را در اختیار تان قرار دهیم با ما در ادامه مطلب همراه باشید .

اگر شما کمبود وزن دارید، و پزشکتان هم توصیه کرده که کمی وزنتان را زیاد کنید، می‌توانید کمی در برنامه‌ی غذایی‌تان تغییرات دهید تا چند کیلویی به وزنتان افزوده شود. برای افزایش نیم کیلوگرم وزن، باید ۳۵۰۰ کالری اضافه مصرف کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، افزودن ۵۰۰ کالری به برنامه‌ی غذایی‌تان در هر روز، کمک خواهد کرد تا به طور میانگین، در هر هفته نیم کیلوگرم وزنتان افزایش یابد.برای افزایش وزن، از خوردن غذاهایی که سرشار از چربی اشباع و قند هستند بپرهیزید، چرا که این غذاها شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته قرار می‌دهند!

 

مرحله‌ی اول

زود به زود غذا بخورید. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، باید در برنامه‌ی افزایش وزن خود، حداقل سه وعده‌ی غذایی سالم، و دو تا سه میان وعده‌ی … داشته باشید.

 

مرحله‌ی دوم

برای افزایش کالری مصرفی، باید از طریق غذاهایی که می‌خورید این کار را انجام دهید. بدین منظور می‌توانید با افزودن شیر پرچرب به انواع غذاها، تزئین سالادتان با انواع دانه‌های روغنی، یا افزودن پنیر یا تخم مرغ به غذاهای اصلی‌تان به هدفتان برسید.

201552422531450a

مرحله‌ی سوم

غذاهای پر کالری سالم استفاده کنید. برخی از مواد غذایی که می‌توانید به آنها فکر کنید، میوه‌های خشک، نان غلات کامل، کورن‌فلکس‌های غلات کامل، خوراک لوبیا، کره‌ی بادام زمینی، و آووکادو است.

4711710_218

 

مرحله‌ی چهارم

میان وعده‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانند به افزایش وزنتان کمک کنند. حداقل دو میان وعده داشته باشید و چیزهایی سرشار از کالری را انتخاب کنید، مانند ماست، پروتئین بارها، و آجیل. از کیک، آبنبات و چیپس و چیزهای این چنینی دوری کنید.

ajil-7-maghz

 

مرحله‌ی پنجم

نوشیدنی‌هایی بنوشید که به کالری مصرفی‌تان اضافه می‌کنند. میلک‌شیک‌ها، اسموتی‌های میوه، و آبمیوه‌ها، سرشار از کالری هستند. باید بجای نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه و ماءالشعیر که ارزش غذایی ندارند، از آنها استفاده کنید.

%d8%a7%d8%b3%d9%85%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b2-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85

 

مرحله‌ی ششم

همچنین می‌توانید برای تامین کالری اضافه، از مکمل‌های افزایش وزن هم استفاده کنید. این شیک‌ها، در هر وعده‌شان حدود ۲۰۰۰ کالری دارند، و معمولا هم کم چربند. باز هم می‌توانید برای افزایش کالری بیشتر، میوه، جوانه‌ی گندم، و روغن بذر کتان، هم به شیک‌های افزایش وزنتان بیفزایید.

fotolia_1220277_xs

نکته

اگرچه قرار نیست برای افزایش وزنتان ورزش کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم که در روتین روزانه‌تان تمرین با وزنه را هم در نظر بگیرید. تمرین با وزنه، به شما کمک خواهد کرد تا عضله بسازید و به وزنتان افزوده شود.

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی داروهای تقویت جنسی مردانه
  • ریفلاکس کودک و تغذیه مادر
  • کاهش عوارض آلرژی های رایج برای خواب
  • داروي تب خال در كاهش انتقال ويروس ايدز بي‌تاثير است
  • ممنوعیت های عید نوروز مختص بیماران قلبی
  • تشخیص سرطان ریه با بینی هوشمند
  • گاندول کدو
  • برای درمان دیابت از این گیاهان غافل نشوید
  • حل نشدن مشکل سوزاک با درمان آنتی بیوتیکی
  • سخن گفتن شیرخواران در رده های سنی مختلف
  • سامانه بارش زای جدید در کشور
  • پرستاران از ضد عفونی و تمیز کاری تا میکروب های بد بیمارستان
  • اضافه وزن: کم شدن تحرک بدنی، نه دریافت کالری زیاد
  • رفع چروکیدگی اطراف چشم با مواد طبیعی
  • کمک به لاغری با این سمعک
  • محبوبترین ها

  • افزایش فقر و گرسنگی
  • نوشیدنی معجزه آسا برای کاهش حساسیت‌های فصلی
  • شیوع تولد نوزادان بدون چشم,چرا و چگونه؟
  • قزل آلاهای سمی را مصرف نکنید
  • محصولات تراریخته آینده مردم ایران را نابود خواهد کرد
  • معرفی کامل دستگاه فلیم فتومتر (flame photometer)
  • واکسن جدید پیشگیری از انتشار بیماری های عفونی کشف شد
  • خوب استراحت کردن و تاثیر آن بر خلاقیت
  • دستورات رد شده برای سلامت
  • چگونه می توان با آلودگی هوا خداحافظی کرد
  • همه عوارض جکوزی و سونا رفتن
  • زمان کاری زیاد و بیمار شدن
  • تازه ترین روش درمان سوختگی
  • برنامه های جدید وزارت بهداشت برای بیمه ها
  • لیستی از بهترین پزشکان سال 95
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است