salamdr_581eed6d23c8e

میزان کالری مجاز روزانه ما به چه صورت می باشد برای برنامه ریزی رژیم غذایی تان نیاز دارید کالری خود را تنظیم کنید و انواع دسته های تغذیه ای را در آن ها جای دهید تا بتوانید به کاهش وزن دست پیدا کنید یک رژیم غذایی باید متناسب با رده سنی شما باشد و اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید متناسب با خوراکی های بی خطر برای سلامتی تان باید تنظیم شود اهمیت این موضوع را در ادامه مطلب بررسی می کنیم .

  • برنامه‌ریزی غذایی براساس کالری مجاز روزانه
اگر می‌خواهید کاهش وزن را با موفقیت پشت سر بگذارید، حتما باید درباره کالری مجاز روزانه با خودتان روراست باشید. حداکثر کالری مجاز روزانه با توجه به شرایط خاص هر فرد تعیین می‌شود. بنابراین، چه بخواهید که وزن خودتان را ثابت نگه دارید و چه بخواهید که چند کلیوگرم از وزن‌تان را کاش بدهید، باید این مساله را جدی بگیرید.
متاسفانه، بیشتر مردم این واقعیت ساده را نادیده می‌گیرند. برنامه‌ریزی غذایی براساس کالری مجاز روزانه، به همه ما کمک می‌کند که رژیم غذایی سالمی داشته باشیم و علاوه بر این، مانع از سرخوردگی در برنامه کنترل وزن می‌شود. کالری مجاز روزانه معمولا براساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به مهم‌ترین موارد اشاره کرد: سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی روزانه.

افرادی که اطلاعات کافی درباره کالری مجاز روزانه دارند، می‌توانند به‌اندازه کافی از همه مواد غذایی استفاده کنند. درواقع، شما با توجه به این معیار است که باید اندازه و تعداد وعده‌های مصرفی میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات سبوس‌دار، محصولات لبنی کم‌چرب و منابع پروتئینی را در رژیم غذایی خودتان تنظیم کنید.

منبع:prevention

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • قهوه برای از بین بردن چربی
  • صدمات نافذ و کوفتگی های کره چشم
  • نشانه های بیمار شدن زانو
  • دردهای مزمن بدنتان را بشناسید
  • با مصرف سرکه سیب لاغر شوید و روده های سالمی داشته باشید
  • نگاه کردن به تلویزیون سبب ابتلا به دیابت می شود
  • فرق کرم چشم با نرم کننده های معمولی چیست؟
  • آشنایی با صداهای عجیب بدن
  • بررسی آسیب های کبدی خطرناک
  • تهیه یک کرم دور چشم آسان و مفید
  • هر آنچه درباره زالو درمانی باید بدانید
  • زیبایی در ایام عید با این روش ها
  • افزایش یادگیری در طبیعت
  • روغن ماهی تقویت کننده ای مقوی برای سلامت مغز
  • فواید شگفت آور ژلاتین
  • محبوبترین ها

  • با خوردن خرما خود درمانی کنید
  • اگر می خواهید رژیم غذایی مناسب داشته باشید بخوانید
  • راهنمایی های تغذیه ای مناسب برای کم کردن وزن
  • مقوی ترین سالادهای دنیا را با این مواد تهیه کنید
  • تاثیرات مختلف کربوهیدرات ها بر وزن
  • پاپ کورن را از یاد نبرید
  • لاغری و کاهش وزن با نوشیدن قهوه
  • کدام ساندویچها برای سلامتی زیان ندارد
  • زردچوبه می تواند به درمان سرطان دهان کمک کند
  • چرا متخصصان تغذیه خوردن موز را توصیه میکنند؟
  • دلایلی که نشان میدهد ماهی و زیتون برای آرتروز خوب است
  • آنچه باید درباره غذاهای حاضری بدانید
  • گرسنگی با قندهای ساده چه ارتباطی دارد؟
  • عوامل تغذیه ای مهم در ایجاد ناباروری مردان
  • اهمیت مصرف زیتون با وعده غذایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است