salamdr_56838292d8dac

خانم هایی که در دوران شیردهی به سر میبرند بهتر است به خورد و خوراک خودبیشتر توجه کنند برخی موادغذایی می توانند در افزایش شیر شما مفید باشند و همچنین ویتامین ها و املاح معدنی مفیدی به یدنتان برسانندسعی کنید از رژیم غذایی سالمی دراین دوران پیروی کنید و موجب تقویت قوای جسمی خود و شیرخوارتان شوید .در این مطلب پیشنهادات جالب تغذیه ای برایتان آورده ایم.

همانطور که می‌دانید، شیر مادر، رشد و تناسب اندام کودک را در آینده تضمین می‌کند. در این دوران، هم مادر و هم نوزاد، به ریزمغذی و کالری‌های بیشتری حتی نسبت به سه ماهه سوم بارداری احتیاج دارند. نیاز بدن به این مواد مغذی، در دوران شیردهی افزایش پیدا می‌کند تا به تولید بیشتر شیر کمک کند. مادرانی که رژیم غذایی متعادلی دارند، درواقع این الگوی غذایی را در آینده به کودکانشان منتقل می‌کنند. در ادامه به برخی از مواد غذایی مفید برای این دوران اشاره می‌کنیم.
  • آووکادو
آووکادو سرشار از چربی اشباع‌نشده، فیبر و پتاسیم است. وجود این چربی در نوزادان برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی، مانند A ، E ، K و D ضروری است. شیر مادر، حدود ۵۰ درصد از این چربی را تأمین می‌کند.
عکس های میوه آووکادو
  • تخمه کدو
تخمه کدو منبع بسیار خوبی از پروتئین، فیبر و آهن است. آهن، برای رشد مناسب سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های مغز، ضروری است. در این دوران، هم مادر و هم نوزاد، به دریافت مکمل آهن نیاز دارند تا دچار کم‌خونی نشوند. فقط مصرف ۲۸ گرم تخمه کدو در روز، می‌تواند نیمی از آهن مورد نیاز در دوران شیردهی را تأمین کند.
index
  • سیب‌زمینی
سیب‌زمینی، منبع بسیار خوبی از ویتامین A، پتاسیم و کاروتینوئید است. وجود ویتامین A در بدن، برای تقویت بینایی، عملکرد سیستم ایمنی و رشد استخوان‌ ضروری است. حتی اگر دریافت ویتامین A مادر، در دوران بارداری، بیش از حد نیاز باشد، اما مقدار کمی از آن در بدن نوزاد ذخیره می‌شود. از آنجا که نوزادان برای تأمین ویتامین A مورد نیاز برای رشد خود، به شیر مادر وابسته هستند، یک سیب‌زمینی سایز متوسط، می‌تواند تمام مقدار مورد نیاز ویتامین A را در مادر و نوزاد تأمین کند.
2066
  • ماست

ماست سرشار از کلسیم، پروبیوتیک و پروتئین است. کلسیم، باعث تقویت عضلات و سیستم عصبی است که به رشد استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. مادران شیرده، ممکن است روزانه، ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم از کلسیم بدن خود را به واسطه شیردهی، از دست دهد بنابراین خوردن مواد سرشار از کلسیم در طول روز واجب است.

با ماست یونانی، وزن خود را کاهش دهید

منبع:bettermoms

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اصل مهم قبل از ازدواج
  • متراکم کردن استخوانها با نوشیدن چای
  • مقابله با طلاق و جدایی با راه حل های ساده
  • اهمیت دادن اطفال به مصرف مواد غذایی سالم
  • شنیدن صدای موسیقی و پیشگیری از حمله صرع
  • ارتباط بین استرس و کاهش وزن
  • پیشگیری از بیماری ها با رعایت بهداشت دهان
  • گوشت های بسته بندی شده ناسالم در بازار
  • تکنیک های کار آمد برای انگیزه بیشتر در ورزش(1)
  • خواص معجزه آسای لبو را بشناسیم
  • تاثیرات مفید نوشیدن چای
  • انجیر محرک قوای جنسی
  • کاهش وزن سریع تر با این ورزش ها
  • تحقیقات جدید درباره ویتامین D را بخوانید
  • مقدار هورمون پاراتورمون و مقدار ویتامین D در دیابت
  • محبوبترین ها

  • شاخص هایی برای پیش بینی مشکلات دیابتی ها
  • بالا بودن میزان التهاب در اشخاص تحت درمان با انسولین
  • دیابت در سنین پایین و کمک والدین
  • اگر دیابت کنترل نشود بر بدن چه عارضه ای بر جای میگذارد
  • بر شیوه کار سلولهای بتا پانکراس, درشت مغذی ها چه تاثیری دارند؟
  • مواد خوراکی که از داشتن قند در آنها بی اطلاعیم
  • برای تولید پانکراس مصنوعی گامی دیگر برداشته شد
  • فعالیت و تمرینات مختلف ورزشی برای امراض قندی
  • مبتلایان به امراض قندی و این باورهای غلط
  • قدمی به طرف داروی ضد چاقی جدید
  • با صحت بالا و به روش جدید گلوکز ادرار اندازه گیری شد
  • این گیاه دوست دیابتی ها و دشمن چاقی ست
  • از کجا مشخص می شود رتینوپاتی دیابتی داریم؟
  • چسب های هوشمندتر انسولین چیکار میکنند؟
  • ارزیابی آپنه انسدادی خواب با عوارض دیابت نوع 2
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است