older-man-with-hair-loss-data

مردان زیادی با وارد شدن در سنین میانسالی و یا حتی در سنین پایین تر با مشکل ریزش مو رو به رو می شوند.ریزش مو در بسیاری از مردها ممکن است در نهایت منجر به طاسی و عقب رفتن خط رویش مو گردد.عوامل زیادی می توانند در بروز این مشکل تاثیر گذار باشند.در این مطلب قصد داریم شما را با مواردی که جلوی ریزش مو را می گیرند آشنا نماییم.

استفاده از مواد غذایی خاص: عادات صحیح غذا خوردن باعث ضخیم شدن موها و حفظ سلامت آنها می شود. در این میان برخی از اقلام غذایی خاص مانند پروتئین بدون چربی موجود در ماهی، گوشت بدون چربی، سویا، آجیل و دانه ها که حاوی ویتامینE هستند و چربی های سالم بسته بندی شده حاوی امگا 3 باعث حفظ سلامت موها می شوند. حتی ثابت شده که برخی از ادویه جات مانند دارچین باعث کمک به تامین اکسیژن لازم و مواد مغذی برای موها می شود.

هیدراته ماندن: حدود 25 درصد از فولیکول های مو از آب ساخته شده و زمانی که بدن شما با کم آبی مواجه می شود، فولیکول های جدید ممکن است ضعیف شوند.

دریافت کافی ویتامین ها: بعد از استرس، ژنتیک و مسائل پزشکی خاص، کمبود ویتامین یکی از علل مهم ریزش مو در مردان است. برای کمک به جلوگیری از طاس شدن دریافت کافی ویتامین آ ضروری است. ویتامین آ در تنظیم سنتز اسید رتینوئیک در فولیکول های مو مفید است. ویتامین ب نیز به کاهش سطح استرس و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. این در حالی است که دریافت کافی ویتامینEبعلاوه ویتامین های دی و ث منجر به حفظ مواد مغذی لازم برای موها می شود.

اجتناب از سیگار: مردانی که سیگار می کشند، ریزش موی بیشتری در جلو و بالای سرشان دارند. محققان این نکته را ثابت کرده اند که سیگار کشیدن، جریان خون به فولیکول‌های مو را محدود می ‌کند و این باعث می ‌شود که فولیکول‌ ها از بین بروند.

مراجعه به متخصص پوست: شناسایی عوامل موثر در ریزش مو از جمله سابقه خانوادگی، اثرات جانبی برخی داروهاو … نیاز به مراجعه به متخصص پوست دارد. برخی داروها باعث ریزش مو می شوند. داروهای ضد انعقاد خون، پایین آورنده کلسترول، ضد افسردگی، ضد بارداری، یائسگی، داروهای غیر استروییدی و التهابی و آنتی بیوتیک ها از این دست هستند. این نوع ریزش مو البته معمولا پس از تمام شدن دوره داروهای تجویزی، متوقف می شود.

مدیریت استرس: سطوح بالایی از استرس می تواند منجر به شرایط خاص پزشکی از جمله تریکوتیلومانیا (تمایل به دستکاری موی سر)، و آلوپسی آره آتا ( حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکولهای مو) شود.

دریافت خواب کافی: خواب شبانه کم موجب ریزش موها می ‌شود. البته ساعت خواب هم بسیار مهم است و بهترین زمان خواب ساعت 11 شب تا 7 صبح است. در افرادی که مدت زیادی با کامپیوتر کار می ‌کنند یا شب کارند؛ روند ریزش مو بسیار سریع‌ تر است ولی با اصلاح زمان خواب این مشکل برطرف می ‌شود.

ورزش منظم: تاثیر ورزش متعادل در جلوگیری از سفیدی و ریزش موها به اثبات رسیده است. ورزش حرفه ‌ای و قهرمانی در زنان نتیجه ‌ای برعکس دارد و ریزش مو را بیشتر می ‌کند. با این حال ورزش روزانه موجب ترشح هورمون آندورفین، کاهش استرس و جلوگیری از ریزش مو می‌ شود.

منبع سلامت نیوز

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • سالم نگه داشتن نوزاد نارس
  • تاثیرات مختلف آلوی خشک بر بدن
  • ارتباط مصرف گوجه با سلامت روحی
  • تکنیکهای ذهنی و بهبود تمرینات ورزشی
  • کیک کوکویی
  • آسیب به پوست سر با خود درمانی
  • برای پیشگیری از ابتلا به دیابت چای را فراموش نکنید
  • مصرف خود سرانه گياهان دارويي خطرناك است
  • افراد بداخلاق از این خوراکی ها استفاده کنند
  • پدید آمدن زمین لرزه با عوامل انسانی
  • پیلونفریت و نشانه های آن
  • رفع دیابت با کاهش چربی بدن
  • مسکنی طبیعی برای عصبانی ها
  • در پخت لازانیا این موارد را فراموش نکنید
  • شناسایی جراحی های لاغری
  • محبوبترین ها

  • حفظ سلامتی بین سی تا چهل سالگی
  • آشنایی با نمای Air Bronchogram
  • محافظت مغز از آسیب های جیوه با اسیدهای چرب ماهی
  • گیاهی که موجب خودکشی انسان می شود
  • چرا در فصل بهار گاهی بی حال می شویم
  • برای ایجاد پلاکت انسانی روشی جدید ابداع شد
  • فاکتورهای اصلی مسدود شدن “عروق کرونر” مشخص شد
  • چسب های پوستی سبب آلرژی می شوند
  • اطلاعات جامع در مورد کیست کلیه
  •  هر نوجوان به چه واکسن هایی نیاز دارد ؟
  • وقفه‌ تنفسی (خرناس) با بیماری های گوارشی و قلبی چه ارتباطی دارد؟
  • ایا کمبود خواب به کلیه آسیب می رساند؟
  • نکاتی که باید درباره زخم بستر بدانید
  • روزمرگی و عادی شدن در زمینه شغلی
  • کمک به رفع افسردگی با کاهش وزن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است