حتی تمرینات ساده‌ی بدنسازی هم اگر به اشتباه اجرا شوند می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین اگر گیج شده‌اید که از کجا شروع کنید، این شش ورزش برتر برای تازه کارها را بررسی کنید.

۱. رقص
شاید با یک رقص پای ساده شروع کنید، اما به سرعت مراحل رقصیدن را خواهید آموخت. وقتی پیشرفت کنید، خواهید دید که رقصیدن چقدر چالش بر انگیز است. اگر تابحال در زندگی‌تان ورزش نکرده اید، این کار را با رقصیدن آغاز کنید.

۲. پیاده روی/دویدن
هر کسی می‌تواند به آرامی، پیاده روی یا دویدن را آغاز کند و مسیر موفقیت را پیش بگیرد. اینها تمرینات سبکی هستند. مهم نیست چقدر اضافه وزن داشته باشید، چرا که می‌توانید با شدت کم این تمرینات را انجام دهید.

اگر به آرامی این تمرینات را شروع کردید، خواهید دید که ۱۰۰ درصد در امنیت قرار دارید. شاید چند هفته‌ای کمی پاها و کمرتان درد بگیرد، اما با ادامه‌ی مسیر، این ناخوشی‌ها از شما دور خواهد شد.

۳. تمرینات قدرتی
برای هر مرد و زنی که می‌خواهد خوش اندام شود، صرفنظر از اینکه چقدر تازه کار است، تمرین با وزنه یک ورزش پیشنهادی است. حتی اگر تا بحال پایتان را در باشگاه‌ها نگذاشته باشید، اگر بخواهید یاد بگیرید همه چیز حل است.

برای یکی دو ماه اول بهتر است که با یک مربی تمرین کنید، تا برایتان یک برنامه‌ی تمرینی تدوین کرده و فرم صحیح حرکات را به شما بیاموزد. همچنین می‌توانید در اینترنت و ویدئوهای ورزشی هم که دقیقا به شما یاد خواهند داد چطور ورزش کنید، اطلاعات زیادی بیابید.

۴. شنا
شنا کردن یک تمرین کاردیوی فوق العادست، اما نیازی نیست نگران آسیب‌ها باشید، چرا که این ورزش، ورزشی سبک است و آسیب‌های خیلی کمی دارد. می‌توانید در همان سطحی که هستید این ورزش را آغاز کنید، و با نهایت توانتان شنا کنید. همچنین باید شنایی را انتخاب کنید که در آن خوبید.

شنا کل بدنتان را بکار می‌گیرد و ورزشی فوق العاده برای به کار کشیدن

بدن شماست.

۵. هنرهای رزمی
یکی از بهترین چیزهایی که در مورد هنرهای رزمی وجود دارد، این است که هر کسی می‌تواند آن‌ها را انجام دهد. در این ورزش‌ها، کارتان را با کمربند سفید آغاز و به کمربند مشکی ختم می‌کنید. مربی شما سطح شما را تشخیص داده و در همان سطح با شما تمرین می‌کند. بزودی که این تمرین را آغاز کنید، خواهید فهمید که سرعت پیشرفت شما دست خودتان است.

۶. کمپ های تمرینی
آیا می‌خواهید کمر همت را ببندید و یکی دو هفته‌ای تغییر چشم گیری کنید؟ در کمپ‌های تمرینی، مربیان شما را هل خواهند داد تا آنجایی که می‌توانید به خودتان فشار بیاورید. بزودی خواهید فهمید که این تمرینات طاقت فرسا هستند، و هنگامی که در حال خزیدن در گل و لای، دویدن با سرعت تمام در تپه ها، یا غلطاندن لاستیک‌های غول آسا هستید، احساس می‌کنید که در حال مردنید! اما با گذر زمان، کلی در مسیر تناسب اندامتان جلو خواهید افتاد. شرکت در کمپ‌های تمرینی می‌تواند شما را یکمرتبه در وسط بازی بیندازد و به شما کمک کند تا روتین منظم ورزشی داشته باشید.

یادتان باشد که به سراغ برنامه‌های تمرینی کوتاه مدت نروید. چنین برنامه‌هایی با فشار بیش از اندازه‌ای که به بدن شما وارد می‌کنند، ممکن است باعث آسیب رساندن به بدن شما شوند. بعنوان یک آماتور، باید قدم به قدم مسیر تناسب اندام را طی کنید.

منبع: خبر پو

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مهمترین سرطان های تهدید کننده در میان زنان و مردان
  • خاصیت های اعجاب آور انگور
  • نکاتی در ارتباط با شکلات خوردن
  • شش نکته کلیدی برای لاغری که از آنها بی خبرید
  • علائم، درمان – درماتیت چیست
  • تغییرات و تحولات هورمون ها در اطفال
  • نکات مهم برای اوایل شروع زندگی
  • در مورد بیماری اختلال دوقطبی بیشتر بدانید
  • متد بزرگ کردن چشمهای کوچک
  • رفتار خانواده در مواجهه با دعوا کردن اطفال
  • آیا محصولات تراریخته، به ناباروری ختم میشوند؟
  • زنان شاغل و این آسیب ها برای جنین
  • خورد و خوراک اطفال در ایام عید
  • ترس های رایج قبل از نامزدی
  • مختصری از تاریخچه طب سنتی در چین
  • محبوبترین ها

  • داروهای خانگی برای تب یونجه
  • چاشنی های درمان کننده گیاهی برای بدن
  • روش سنتی برای درمان کبد چرب
  • چگونه سطح هموگلوبین را بطور طبیعی افزایش دهیم
  • اهمیت تغذیه از نگاه قرآن
  • زنجبیل برای تقویت مو
  • سوپی برای جوش خوردن مجدد شکستگی استخوان
  • قویترین آنتی بیوتیک خانگی بدون ضرر
  • همه چیز درباره درمان ام اس با طب سوزنی
  • خواص شفا بخش چریش
  • همه چیز درباره مصرف آرتیشو
  • تاثیر آب کلم در درمان یبوست
  • داروخانه طب سنتی برای هرکدام از مشکلاتتان
  • جادوی این دو ماده خوراکی در کنار هم
  • موارد مصرف زیره در طب اسلامی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است