salamdr_582191a633f52

برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم ترفندها و توصیه های زیادی وجود دارد می توانید با کنترل وعده های غذایی تان و تحرک و فعالیت کافی موجب افزایش متابولیسم خود شوید چربی های سالم و پروتئین ها و نوشیدن مایعات سالم به شما در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد هضم بهتر غذا نیز باعث پیشگیری از تجمع چربی در بدن خواهد شد .

  • یک لقمه از هر وعده غذایی را حذف کنید
اگر می‌خواهید که دوره کاهش وزن خودتان را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید برنامه خودتان را به‌جای شمارش کالری‌ها روی تعادل مواد مغذی متمرکز کنید. بنابراین، مطمئن شوید که روزانه مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌های سالم، پروتئین و چربی‌های سالم را دریافت می‌کنید. این کار، انرژی مورد نیاز بدن شما را بهتر تامین می‌کند و مزیت‌های دیگری هم دارد.
حفظ تعادل در دریافت مواد مغذی، همه نیازهای بدن را فراهم می‌سازد و از همین طریق به سوزاندن بیشتر چربی‌ها منجر می‌شود. شما با دریافت آن دسته از مواد مغذی که به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند، مدت‌زمان طولانی‌تری را بدون احساس گرسنگی سپری می‌کنید.

یکی از توصیه‌هایی که تاثیر مثبت و قابل توجهی در کاهش وزن دارد، اما معمولا بی‌اهمیت تلقی می‌شود، این است که یک لقمه از هر وعده غذایی را حذف کنیم. شاید فکر کنید که این کار خیلی بیهوده و بی‌تاثیر است، اما واقعیت نشان می‌دهد که همین کار می‌تواند ۷۵ کالری مصرفی را در هر روز کاهش بدهد و سالانه ۳.۵ کیلوگرم از وزن شما را کم کند!

منبع:prevention

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • حرکات ورزشی نشسته و خوابیده
  • درباره صداى سوم قلب چه میدانید
  • خوش پوش ترین شیرخوار دنیا
  • سرعت آستانه هوازی چیست؟
  • کیک کاکائویی زغال اخته
  • مصرف داروهای گیاهی آرام بخش به جای مسکن
  • چگونه از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری کنیم؟
  • مصرف مکمل ها و این پیامدها
  • آیا برنزه کردن برای تولید ویتامین D مضر است
  • افزایش فشار خون و از کار انداختن سیستم ایمنی بدن با نمک
  • خطر مرگ بر اثر عوارض قلبی دیابت و تفاوت های جنسیتی
  • اینگونه سرمچ عسل های تقلبی را بگیرید
  • درد مری و ابتلا به بیماری های خطرناک
  • انجام آزمایش ایدز برای چه کسانی ضروری است؟
  • پنیر مصرف کنیم یا کره؟
  • محبوبترین ها

  • لاغر شدن با طب سنتی
  • نکاتی درمورد پیتزا
  • معرفی 10 رستوران که چشم انداز منحصر بفرد دارند
  • چرا بعد از خوردن غذا خوابمان می آید؟
  • سنگ پا و این همه فواید
  • سندرم ناشناخته و نادر در این دختر
  • تمدد نیرو
  • قول و قرارهای صاحبان مشاغل هنگام استخدام
  • زندگی شغلی و این توصیه ها
  • اصطلاح ها‌پینگ
  • آلزایمر و خجالتی بودن
  • دوری از چراغ خواب بخاطر خواب
  • موثرترین راه برای متوقف کردن سکسکه
  • ریتم بدن و این نکات مهم
  • پازدن روی سطح آب با دوچرخه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است